Email adres niet ingevoerd, toch mail!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colombe

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
Berichten
754
Een vriend van mij ontvangt ca 100 spams per dag op zijn privé adres. (Wanadoo.fr) Daarnaast heeft hij nog een zakelijk adres waarop hij vrijwel nooit spam ontvangt. Privé doet hij weinig dus ik dacht het probleem op te lossen door zijn bestaande adres uit de lijst van te ontvangen emailadressen te verwijderen en voor hem privé een nieuw adres aan te maken. Wat schetst mijn verbazing: zijn zakelijk adres is niet ingevoerd (Wij hebben een Franse Outlook daar staat onder "Outils" als negende optie "Comptes"). De zakelijke emails hebben onder eigenschappen zijn zakelijke adres, maar onder "naam" (in de emailbrowser) staat steeds dezelfde naam (lastig want zo kun je niet op naam snel checken of er belangrijke post is) Mogelijk dat iemand (hij zelf zeker niet) beide emailadressen de zelfde naam heeft gegeven, maar dat lijkt mij nogal onlogisch in ieder geval. Heeft iemand een idee hoe dit komt en hoe het is te vranderen.
Grote dank voor een oplossing, ook namens mijn vriend natuurlijk!
 
een oplossing heb ik niet maar zou mailwascher installeren zo kun je die spam weigeren
 
Hoi

Ben he per toeval klant van Skynet? Indien ja, bij hen kan je een optie activeren zodat uw mails al gescanned worden op de server van Skynet. En, hélemaal gratis. Dat noem ik nog eens service!
 
Ik heb begrepen dat je met programma's als mailwasher nog steeds zelf de selectie van te wissen/niet te ontvangen emails moet maken en met 100 spams per dag is dat steeds een hele klus.
Het gaat me eigenlijk méér om er achter te komen waarom hij mails kan ontvangen zonder dat dat adres als account is ingevoerd. Heeft iemand daar een verklaring voor?
Nogmaals met dank voor een antwoord.
 
Het is een klein beetje onduidelijk, dus even voor de zekerheid: Als je in Outlook kijkt onder Accounts (of wat de Franse naam daarvoor dan ook mag zijn), staat daar dus maar 1 account ingevoerd, zijn privé account. Klopt? Toch kun je uit de e-mails afleiden dat er op zijn zakelijke adres mails ontvangen worden? De enige reden hiervoor die ik kan bedenken, is dat het zakelijke adres als alias is opgevoerd voor het privé adres door wanadoo. De e-mails van het zakelijke adres zijn gekoppeld aan het privé adres en worden gewoon doorgestuurd.

BTW, mailwasher is zeker een goede optie. Je hoeft nl niet handmatig al die mails aan te merken als Spam, dat doet het programma voor je. De mails worden nl gecheckt tegen een spam dbase, je blacklist lijst (die continu groeit) en evt filters op woorden als 'mortgage' en 'viagra' die je kan aanmaken.
 
Bedankt Verhoog voor je reactie.
Inderdaad: er is géén account en toch ontvangt hij emails. Of ze door Wanadoo worden doorgestuurd lijkt mij niet, maar het kan zijn dat ze door de provider van zijn zakelijke adres worden doorgestuurd. Is dat ergens te zien in "Eigenschappen" ?
Mailwasher zal in principe en goede oplossing zijn, maar voor hem toch nog wel lastig denk ik, omdat hij niet zoveel op heeft met het hele computergebeuren, maar het is wèl noodzakelijk voor zijn werk.
Bedankt weer voor een antwoord.
 
Nee, dat is nergens te zien. Ik ging ervan uit dat hij ook wanadoo had voor zijn zakelijke adres. Dus inderdaad bestaat dan de mogelijkheid dat zijn zakelijke provider alles doorstuurt naar zijn wanadoo adres. Ik zou zeggen: test het even. Stuur een mailtje vanuit bijvoorbeeld jouw eigen adres naar zijn zakelijke en controleer direct daarna de persoonlijke mail. Komt ie aan, dan is ie inderdaad doorgestuurd.

En mailwasher is een heel makkelijk programma hoor, net zo makkelijk als bijvoorbeeld Outlook express
 
Ik heb gisteren even zijn mail gechecked en inderdaad in eigenschappen vind ik dat alle mail van zijn zakelijke adres automatisch wordt doorgestuurd. De oorzaak is nu dus bekend dan gaan we nu maar met mailwasher aan de gang.
Bedankt voor de hulp Verhoog!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan