Email adres werkt niet na herstellen profiel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Stream_autocomplete bevat hetzelfde als 'vroeger' het .nk2 bestand.
Dat is hetzelfde bestand dat via de fixit én handmatige methode in mijn vorige link geleegd zou worden bij gebruik van Outlook 2010.

Jammer dat de fixit utility niet werkt, maar schreef ik niet in mijn vorige posting dat de handmatige methode hetzelfde resultaat heeft?

Tijs.

Helaas heb ik vandaag weinig tijd, maar handmatig kan ik het nk2 bestand niet vinden. Ik heb die methode uit het filmpje gevolgd etc.

Misverstand. De handmatige methode zou ook gewerkt hebben, maar het kan rigoreuzer via "Dit probleem zelf oplossen". Dat zijn de methodes die ik bedoelde:
Outlook 2010
Gebruik een van de volgende methoden als u de hele cache voor bijnamen opnieuw wilt instellen in Outlook 2010:
Methode 1

Open Outlook 2010.
Klik op Opties op de tab Bestand. Zie afbeelding
Klik op het tabblad E-mail. Zie afbeelding
Klik onder Berichten verzenden op Lijst voor automatisch aanvullen leegmaken.
Klik op Ja.

In Outlook wordt nu een nieuw cachebestand voor bijnamen gemaakt.

Methode 2

Klik op Start en vervolgens op Uitvoeren.
Start Outlook met de schakeloptie /CleanAutoCompleteCache. Typ hiertoe Outlook.exe /CleanAutoCompleteCache

Opmerking Als Outlook niet op de standaardlocatie is geïnstalleerd, moet u verwijzen naar het pad van Outlook.exe.

In Outlook wordt nu een nieuw cachebestand voor bijnamen gemaakt.

Tijs.

Ik heb het allemaal geprobeerd en het wil niet lukken. Ik ga het account opnieuw aanmaken. Als ik de server opnieuw opstart gaat het inloggen snel. Zodra ik éénmaal ingelogd heb duurt het 15 min. voordat mijn account opstart. De andere accounts hebben hier geen last van. Het enige waar ik nu mee zit is dat als ik het emailaccount disable en dan weer koppel aan het nieuw gemaakte account op de manier zoals je eerde beschreef ik de fout weer mee terugzet. Dus wat is wijsheid in dit geval? Is het mogelijk om alleen de map contactpersonen en agenda terug te zetten vanuit een pst bestand zonder dat ik dit gezeur weer krijg?

[...]Het enige waar ik nu mee zit is dat als ik het emailaccount disable en dan weer koppel aan het nieuw gemaakte account op de manier zoals je eerde beschreef ik de fout weer mee terugzet. Dus wat is wijsheid in dit geval? Is het mogelijk om alleen de map contactpersonen en agenda terug te zetten vanuit een pst bestand zonder dat ik dit gezeur weer krijg?

Die nickname cache zit in het Autocomplete bestand en (zover ik begrepen heb) ook in (geëxporteerde) .pst bestanden, niet in je mailbox op Exchange zelf.
Overigens (raad ik je aan!) kun je nu even kijken wat er in staat, maar dan van binnen Outlook:
Open de Folders-view (Ctrl-F6)
Ga naar de categorie Contactpersonen
Er moet een contactpersonenmap "Voorgestelde contactpersonen" staan. Wat mij betreft verwijder je daar alles wat er in staat definitief.

Tijs.

Laatst bewerkt:
(Ctrl-F6) werkt niet. Wel heb ik voorgestelde contactpersonen verwijderd maar de mail aan mijzelf blijft onbestelbaar. Misschien dat ik morgen tijd heb om mijn profiel opnieuw aan te maken. Voordat ik dan een back-up terugzet zal ik eerst kijken of het "schoon" wel lukt om dan een mail aan mijzelf te sturen.

Voeg in ieder geval nog eens de X500 alias(sen) toe, voordat je een nieuwe mailbox maakt, zoals aangegeven in posting #38.
Gewoon uit nieuwsgierigheid of het wat oplost. :D

Tijs.

Ik heb ze beide nog een x ingevoerd. Alleen bij de 2e kreeg ik na de laatste opdracht alleen >>
Daarna de Exchange information service opnieuw gestart en op de cliënt het adresboek gedownload
Helaas het werkt niet.

VERBOSE: Connecting to VXDSERVER.vxd.local
VERBOSE: Connected to VXDSERVER.vxd.local.
[PS] C:\Windows\system32>$ProxyAddresses = (Get-Mailbox rev).EmailAddresses
[PS] C:\Windows\system32>$ProxyAddresses += [Microsoft.Exchange.Data.CustomProxyAddress]("X500:/O=FIRST+20ORGANIZATION/O

>> U=EXCHANGE+20ADMINISTRATIVE+20GROUP+20+28FYDIBOHF23SPDLT+29/CN=RECIPIENTS_C N=User573af29b")
>>
[PS] C:\Windows\system32>Set-Mailbox rev -EmailAddresses $ProxyAddresses
[PS] C:\Windows\system32>$ProxyAddresses = (Get-Mailbox rev).EmailAddresses
[PS] C:\Windows\system32>$ProxyAddresses += [Microsoft.Exchange.Data.CustomProxyAddress]("X500:/o=First Organization/ou=
Exchange Administrative Group (FYDIBOHF23SPDLT)/cn=Recipients/cn=R Vink5f1)
>>
>>
>>
>>
>> Set-Mailbox rev -EmailAddresses $ProxyAddresses
>>
>> Set-Mailbox rev -EmailAddresses $ProxyAddresses
>>

Heb jij in display naam René Vink staan? Zet daar eens Rene Vink neer als display naam. (heb dit niet in het topic kunnen lezen of dat al geprobeerd was)

Het is mij eens overkomen in exchange 2007 dat de ' op de e verwijderen resulteerde in het wel kunnen ontvangen van interne mail (externe ging wel goed naar die René)

Had ik toch duidelijk in posting #38 geschreven de grafische manier te gebruiken (dus niet de Powershell manier) én te kijken of het format van de 2 proxy wel geaccepteerd werd... :rolleyes:

Tijs.

Vandaag dus een pc opnieuw geïnstalleerd na het plaatsen van een SSD. Ingelogd op deze pc en wat schertst mijn verbazing, geen problemen. Op de andere pc mijn profiel verwijderd, ook uit de profilelist in het register, en ook daar werkt het nu weer prima. Ik begrijp er echt niets van want ik had mijn profiel ook al eerder verwijderd op die pc. Het probleem lijkt opgelost te zijn in ieder geval.
Tijs bedankt voor je hulp en geduld ;) Ik heb in ieder geval wel weer veel van je geleerd. :thumb:

:) Ik dacht al dat je er wat van zou opsteken. :)

Fijn dat het nu werkt zoals bedoeld.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan