Email adressen en tel. nummers verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn vorige bericht gezien? Daar staat een mooie UBB-parser. :).
Enkel str_replace kan ook, maar het kan bij foutief gebruik slechte HTML en dus mogelijk een brakke layout opleveren.
Een UBB-parser zoals die ik aanbeveel controleert of alles aan de eisen voldoet. Daarnaast kan je hiermee ook eenvoudig zelf functies (callbacks) koppelen aan een tag. Zoals een Youtube-tag die een iframe met een YT-video toont, of een embed van een tweet op Twitter.

Bedankt ga ik eens bekijken.

Ik heb in $bericht van gastenboek iets als

Test wat zijn de

Nou wil ik en [img ] en wat ertussen zit en ik nog meer tegenkom verwijderen.

Vraagje: Wil je het niet verwijderen maar omzetten in html, bijvoorbeeld wordt dan <b>

Zou ook een mogelijkheid zijn
[] allen omzetten naar <>

weet nu ff niet of ik dan tegen wat anders aanloop als email adres enz

img kan er altijd uit.

Over de emoticons, dat is best lastig om te filteren want iemand kan een UTF-8 karakter kopiëren/plakken, bijvoorbeeld
Sommige emoticons kan je zelfs met 4 verschillende karaktercodes in een bericht zetten, bijvoorbeeld
Een browser kent meer dan 1000 emoticons die in een bbcode bericht geplakt kunnen worden, net als in dit bericht.

Zou ook een mogelijkheid zijn
[] allen omzetten naar <>

weet nu ff niet of ik dan tegen wat anders aanloop als email adres enz

img kan er altijd uit.

Het is net wat je wilt:

Wil je UBB-codes verwijderen? Gebruik dan de functie die eerder in dit topic genoemd was.
Wil je UBB-codes uitvoeren? Gebruik dan een goede UBB-parser, zoals bijvoorbeeld die ik genoemd heb.

Uiteindelijk was alles beter als ik de bb code in pagina kon zetten zodat het gewoon werkt en ik niks hoefde te filteren.

Maar voor nu werkt het ff en het is een bestaand script wat anders teveel herschreven zou moeten worden

Heb deze overigens wel al een gebruikt in gastenboek waar ik zelf aan begonnen was

https://github.com/wedgies/jquery-emoji-picker

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan