Email beantwoorden met zelfde account

Status
Niet open voor verdere reacties.

herbie1905

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2002
Ik gebruik in Outlook 2003 een x-aantal accounts. Wanneer ik echter een binnengekomen mailtje wil beantwoorden pakt outlook als afzender automatisch het bovenste email-account. (In mijn geval die van m'n zoontje van 4). Dit kan ik simpel wijzigen, maar dat wordt nogal snel vergeten.
Is er ergens in te stellen dat, wanneer ik mijn binnengekomen mail beantwoord, Outlook dit met het account doet waarop ik die mail heb ontvangen?

Wanneer je op beantwoorden drukt, verschijnt er naast verzenden een blokje met accounts.
Wanneer je daar op klikt kun je kiezen uit alle op de PC aangemelde accounts.

....dat had ik begrepen. Maar er wordt heel wat afgemaild, dus dat wordt nogal eens vergeten dus. Ik zie het liever als standaard ingesteld!!???

Ik denk dat dit verhaal niet helemaal klopt A.J. en Theo.

Je hebt twee 'soorten' email-adressen:

- Accounts
- Aliassen

Aliassen:
Mijn 'hoofdaccount' is t.van.veelen@chello.nl
Daaronder kan ik - bijvoorbeeld - een alias aanmaken: tvveelen@chello.nl, of teunvanveelen@chello.nl.
Wanneer ik een mailtje dat naar mijn 'alias' is verstuurd beantwoord, zal de afzender dat mailtje tóch beantwoord zien door t.van.veelen@ ....

Extra mail-accounts
Ik neem mijn eigen account bij Chello weer even als voorbeeld.
Ik kan 5 extra email-accounts aanmaken, dus ook elk met een eigen mailbox.
Wanneer ik dit account nu opgeef als extra account onder Outlook, wordt ook dit gecontroleerd en ontvang ik de mails uit de mailbox van deze extra account.
Beantwoord ik zo'n mail, dan is de afzender automatisch ook het mailadres van mijn extra account en hoef ik daar bij het beantwoorden dus niets voor te controleren.

Klopt.
Ik heb het ook over accounts en niet over aliassen.

Klopt niet A.J.

Wat ik beweer is, dat bij extra accounts (en dus geen aliassen) het mailtje automatisch wordt beantwoord met de juiste account als afzender.
Je hoeft dus niet te 'kiezen' of te controleren, zoals Herbie aangeeft.

Waarschijnlijk werkt hij dus met aliassen, maar dan heeft het selecteren van een andere alias weer geen zin ......

Daar heb ik het dus ook over.

Aliassen

Ik werk inderdaad met aliassen, .....en dan is dus bij deze mijn probleempje opgelost. Dank voor jullie reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan