email berichten overzetten van Outlook express 5 naar 6?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hendrikcl

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2002
Berichten
119
Ik zou graan mijn email berichten overzetten van Outlook express 5 naar 6? De berichten staan nu op de ene PC waarop Outlook Express 5 maar deze PC is het aan het begeven. Dus wil ik alle mails overzetten naar een andere PC met outlook express 6.
Ik heb reeds alles mail (*.dbx) files gecopieerd naar een apparte map en via een CD naar de nieuwe PC gebracht. Maar nu moet ik deze inlezen in OE6. In OE6 kies ik voor Bestand>importeren>berichten en daar moet ik dan een programma selecteren. Ik kan onder andere kiezen tussen OE4 en OE6 maar niet voor OE5. OE4 of OE6 gebruiken en de map selecteren waar ik de backup geplaatst heb werkt niet want dan krijg ik een foutmelding: "kan geen berichten in de map vinden"

Hoe krijg ik mijn mails in Outlook Express 6?
 
Staan er nu al berichten in Outlook Express 6?
En heb je je emails vanuit Outlook Express 5 in de originele mappen opgeslagen of als losse email (.dbx ) files?
 
Sparkel zei:
Staan er nu al berichten in Outlook Express 6?
En heb je je emails vanuit Outlook Express 5 in de originele mappen opgeslagen of als losse email (.dbx ) files?

Er staan nu een 3-tel nieuwe mail in OE6. Dit waren enkele testmails van mijzelf.
Zoals ik ergens had gelezen heb ik alle dbx bestanden gecopieerd naar een andere map. In OE5 had ik per contactpersoon een map gemaakt en daarin zijn mail gezet. Dus heb ik nu per contactpersoon (= per map in OE5) een dbx bestand. En zo heb ik dus een heleboel dbx bestanden. Deze moet ik nu in OE6 zien te krijgen. En dus liefst met ook die mapindeling.
 
Oke, dus neem ik even aan dat dat drietal niet van belang is. Zet de bestanden eens op je harde schijf (het mooiste is gelijk op een andere partitie). Ga dan in Outlook Express naar --> Extra --> Opties --> Onderhoud. Klik daar op Archiefmap Je kunt daar eventueel wijzigen naar de map/partitie waar je eerder je bestanden hebt geplaatst. Sluit daarna Outlook Express af en open opnieuw Outlook. Als het goed is staan je emails er nu in.
 
Wat misschien ook een optie is, is om de bestanden die je hebt zelf in de Archiefmap te plaatsen via Windows verkenner. Het pad naar de archiefmap staat op het hierboven aangegeven tabblad.
 
Sparkel zei:
Wat misschien ook een optie is, is om de bestanden die je hebt zelf in de Archiefmap te plaatsen via Windows verkenner. Het pad naar de archiefmap staat op het hierboven aangegeven tabblad.

Dit had ik reeds geprobeerd en dit werkte niet. Enkele de dbx files die door OE aangemaakt werden (dus onder andere mijn testmap) werden herkend.

Sparkel zei:
Oke, dus neem ik even aan dat dat drietal niet van belang is. Zet de bestanden eens op je harde schijf (het mooiste is gelijk op een andere partitie). Ga dan in Outlook Express naar --> Extra --> Opties --> Onderhoud. Klik daar op Archiefmap Je kunt daar eventueel wijzigen naar de map/partitie waar je eerder je bestanden hebt geplaatst. Sluit daarna Outlook Express af en open opnieuw Outlook. Als het goed is staan je emails er nu in.

Dit werkte dus wel. De archiefmap heb ik verwezen naar de map waar mijn backups stonden (D-schijf met als map email). En nu zijn alle mails terug.

De mails staan standaard heel diep onder "documents and settings" op de C-schijf. Ik veronderstel dat ik mijn mails nu ook in de map "D:>email" mag laten staan of moeten deze op de C-schijf staan?
 
Hendrikcl zei:
De mails staan standaard heel diep onder "documents and settings" op de C-schijf. Ik veronderstel dat ik mijn mails nu ook in de map "D:>email" mag laten staan of moeten deze op de C-schijf staan?

Dit is geen probleem, kan gewoon blijven staan. Alleen als je bv je C station een keer geformateerd zou hebben en windows weer opnieuw erop staat, moet je wel de verwijzing naar de archiefmap weer aanpassen. Ik gebruik deze methode zelf ook al een tijdje, scheelt me veel tijd met emails die ik nog wil bewaren die dan niet apart opgeslagen hoeven te worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan