Email berichten wegschrijven naar Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcfields

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2010
Berichten
33
Hoi allen, en hopelijk vanveelen:p

Sorry dat ik een nieuw topic moet beginnen, maar die andere was gesloten en kon je ook geen PM sturen omdat ik geen lid ben ofzoiets. 3 manieren:

1)Ik wil bepaalde emails uit een map wegschrijven naar excel. Ik heb al wat gespeurd en weet dat dit via macro in Outlook VBA kan. Heb ook al wat standaard codes, maar het probleem is dat ik geen templates kan invoeren op de locatie waar ik werk. Dus het gebruik van Macro's is te ingewikkeld en te moeilijk in te voeren voor mij.

2)Het kan ook gewoon heel simpel via Import and Export bij het file menu. Alleen een probleem, dan schrijft hij nou net de data niet weg die ik nodig heb: de datums van alle emails. Dus date of receiving bijvoorbeeld. Is er een manier om deze gegevens toch weg te schrijven in excel zonder gebruik van VBA?

3)Er is nog een laatste manier: Een lege acces data base openen > File> Get external Data> Import > exchange files selecteren> desbetreffende map zoeken in outlook> import. Vervolgens de aangemaakte Tabel met rechtermuisknop exporteren naar een excel bestand. Dit echter vergt heel veel stappen en is toch nog best ingewikkeld (niet voor mij, maar voor bepaalde medewerkers).

Daarom de vraag is er een makkelijkere manier?! Denk dat manier 2 de beste is, alleen ik heb dan net de gegevens die ik nodig heb niet....

Alvast bedankt:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan