email bij planet

• Onderwerp starter Onderwerp starter wake
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wake

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2007
hallo,

vorige week heeft iemand mij te hulp gevraagt over zijn email.

Hij heeft een email adres bij planet.

Gebruikte voorheen microsoft outlook en is nu overgestapt naar de webmail van planet maar dit verhielp het probleem niet.

Ongeveer 15 keer per dag krijgen zei emailtjes binnen van hunzelf dat een verstuurd email niet verzonden kon worden, het lijkt erop alsof er spam word verstuurd via hun computer.

De computer is al meerdere malen met verschillende virusscanners gescanned. Bij planet zeggen ze dat het niet aan hun ligt.

Ik had bij outlook de accounts verwijderd in de hoop het virus te saboteren zodat hun verder konden met webmail maar de mailtjes blijven binnen komen. Ze hebben hier al ongeveer last van begin grote vakantie

Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

bijvoorbaad dank!

groetjes bo

Een andere mogelijkheid:
Iemand die het mailadres van die ander in zijn adresboek heeft is gehijacked en deze stuurt dan mailtjes uit naam van één van de personen uit het adresboek.....
Als zo'n mailtje dan niet aankomt krijgt de afzender [die van niets weet] een berichtje.....
Dit kun je niet oplossen...

hmm ik zit ffe na te denken, want ik snap niet precies hoe het zit met die iemand en de ander en de persoon uit het adresboek enzo:o

zou je het iets duidelijker kunnen omschrijven?

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Het emailadres voorlopig laten voor wat het is en een ander emailadres gebruiken en dit aan alle mensen geven die zit mailadres mogen weten.

Laat het oude mailadres helemaal vollopen en laat dan die postbus ook wat maanden vol zitten. Help desnoods een handje totdat je mail terug gaat krijgen, zodat je zeker weet dat deze mailbus helemaal vol zit.
Over een maand of 6 tot 9 stel je dit emailadres weer eens in in jouw emailprogramma en haal de post op. Daarna zal je waarschijnlijk niet veel last meer hebben.

Dit probleem komt wel vaker voor.
Deze mensen hebben hun mailadres vast een keer op een website ingevoerd.

Het gebeurd vaak dat deze mailadressen doorverkocht worden aan spammers.
( zitten leuke verdiensten op btw, laatst naar presentatie van cisco geweeest over o.a. spam & security ).
De mailadressen worden dan gebruikt om mail naar toe te verzenden, maar ook kan het zo zijn dat dit mailadres wordt gebruikt om namens te versturen.
Hoeft dus helemaal niets met de pc van deze mensen te maken te hebben.

Mijn tip, maak een nieuw mailadres aan om te gebruiken voor familie en vrienden en gebruik dit mailadres voor bevestigingen etc. van websites.

hmm ik zit ffe na te denken, want ik snap niet precies hoe het zit met die iemand en de ander en de persoon uit het adresboek enzo:o

zou je het iets duidelijker kunnen omschrijven?

Ik begrijp de confusie.... Jij schreef dat je door "iemand" te hulp gevraagd was..... laten we die "iemand" dan voor de duidelijkheid even Jan noemen...... dan doen we dezelfde zin nog een keer: Iemand die het emailadres van Jan in zijn adresboek heeft is gehijacked [zijn adresboek is door een Worm of Trojan in de handen van een [vervelende] hacker gekomen] en deze stuurt dan mailtjes uit naam van Jan..... met het emailadres van Jan erop.... Jan doet dus zelf niets fout, en er is ook niets met zijn PC aan de hand...

Het is namelijk doodeenvoudig om de afzender van een mailtje te wijzigen.

[Ga Outlook -> Extra -> Emailacounts, selecteer je account en klik op wijzigen.... tik dan bij de Gebruikersgegevens in het vakje Naam "Sinterklaas" en bij Emailadres tik je "hetpaardvansinterklaas@spanje.nl" [beide zonder de aanhalingstekens]
Stuur jezelf nu een mailtje en kijk bij de afzender......]

dit is bijvoorbeeld zon bericht:

---------------------------------------
Van: postmaster@hetnet.nl
Verzonden: di 1-1-2008 16:33
Aan: ****** (email van de gede die last hebben van de spam)
Onderwerp: Delivery Status Notification (Delay)

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

THIS IS A WARNING MESSAGE ONLY.

YOU DO NOT NEED TO RESEND YOUR MESSAGE.

Delivery to the following recipients has been delayed.

gert at stealthpromotions dot com
---------------------------------------

maar jullie zeggen dus dat hier behalve een nieuw email aan te maken niet veel tegen te doen is?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik begrijp de confusie.... Jij schreef dat je door "iemand" te hulp gevraagd was..... laten we die "iemand" dan voor de duidelijkheid even Jan noemen...... dan doen we dezelfde zin nog een keer: Iemand die het emailadres van Jan in zijn adresboek heeft is gehijacked [zijn adresboek is door een Worm of Trojan in de handen van een [vervelende] hacker gekomen] en deze stuurt dan mailtjes uit naam van Jan..... met het emailadres van Jan erop.... Jan doet dus zelf niets fout, en er is ook niets met zijn PC aan de hand...

Het is namelijk doodeenvoudig om de afzender van een mailtje te wijzigen.

[Ga Outlook -> Extra -> Emailacounts, selecteer je account en klik op wijzigen.... tik dan bij de Gebruikersgegevens in het vakje Naam "Sinterklaas" en bij Emailadres tik je "hetpaardvansinterklaas@spanje.nl" [beide zonder de aanhalingstekens]
Stuur jezelf nu een mailtje en kijk bij de afzender......]

oke nou is het duidelijker..
ze moeten dus overgaan naar een ander email adres om het te verhelpen.

dankjewel iedereen voor jullie hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan