Email bijlage naar vast adres versturen

• Onderwerp starter Onderwerp starter lw87
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lw87

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2002
Hoe stuur je een office document (in mijn geval een word document) naar een vast emailadres?

Ik ben er een macro voor aan het maken met o.a.
Options.SendMailAttach = True
ActiveDocument.SendMail
ActiveDocument.Close SaveChanges:=wdDoNotSaveChanges
Die geeft een dialoog met Outlook waarin je een email adres kunt selecteren.
Ik keer daarna netje terug naar Word en het document wordt gesloten.

Die dialoog wil ik niet, want de ontvanger is altijd dezelfde persoon

Hoe regel je dat?

Hallo Joost
Het antwoord in die andere thread moet ik eens aandachtig uitpluizen, want daar ben ik (nog) niet zo in thuis. Gaat heel anders dan waar ik mee bezig was.
Je hoort nog van me!

Hai Joost
Thuis kan ik het niet uitproberen: daar heb ik geen XP, Office2003 en geen MS Outlook, wel Win2000, Office2000 en Outlook Express.
Tot morgen dus.

Hallo Joost
Was ik weer

Ik liep eerst nog even vast op een compileerfout bij
Dim oOutlookApp As Outlook.Application: 'Een door de gebruiker gedefinieerd gegevenstype is niet gedefinieerd.'
Help meldt dat het te maken heeft met het ontbreken van een verwijzing: stond natuurlijk wel in de thread waar je naar verwees. Die heb ik toegevoegd (in VBA editor via Extra -> Verwijzing: Microsoft Outlook Object Library 11.0) en nu werk de email koppeling!!!

Ik kan het niet laten: is die waarschuwing nog weg te poetsen?

Ik kan verder met de afwerking.

Reuze bedankt!!

Laatst bewerkt:
Hallo Joost
Jij bent ook altijd bezig!

Die work arounds zal ik nog eens bekijken. Thuis kan ik ze niet testen, want Outlook Express i.p.v. Outlook en dat houd ik ook zo.

Maar met die melding is het ook al een zeer werkbaar geheel geworden. Ik ben nog met 1 onderdeeltje bezig en daarna zal ik het hele template met macro's hier neerzetten.

Heeft een ander er misschien ook wat aan.

Hai Loes, :D

Yepz altijd on the job...(of tenminste dicht in de buurt van de pc) ;)

Klinkt goed ben benieuwd wat je ervan gemaakt heb!

By the way: ClickYes van alle workarounds is de meest simpele om in te voeren..dus zou deze zeker niet overslaan..

See Yah! ;)

De watchdog dacht al dat deze thread kon worden afgesloten. Even geduld nog: de toegezegde oplossing kan ik alleen op mijn werk testen (daar is hij ook voor bedoeld), maar het is nog al druk nu.

Tot binnenkort

Hai Loes, :D

Nee hoor hij is pas klaar als jij het zegt! ;-)

Maar ben wel benieuwd naar jou voorbeeldje!..dus doe maar rustig aan hoor...:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan