Email bijlages en Norton

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Als ik een email krijg met een bijlage dan verwijderd Norton hem zonder pardon... hoe kan ik het instellen dat ie dat niet doet??

Alvast bedankt voor eventuele reacties

Emailscannen uitschakelen? Het is onzin je mail te scannen, een virus die wat wil doen, wordt wel door de systeemscanner gepakt.

Misschien via Options\Exclusions?

Norton verwijdert niet alles. 100% de EXE bijlages.
Als je toch van iemand een EXE wil ontvangen vraag afzender om dat bestand te zippen eerst.

Je kan ook kiezen om 'incoming' e-mail niet te scannen. Maar ja...zou je dat doen?

Bij mij staat email scannen aan en ik heb nergens last van.
Bovendien kan een virus behoorlijk wat schade aanrichten voordat de systeemscan hem kilt.

Kijk eens wat er bij scripts blokkeren staat

Lerosa,
weet je zeker dat norton dat doet.
Heb je niet toevallig bijlage blokeren in outlook aanstaan.

@caveman: Waarom email scannen uitzetten?
Je koopt toch ook geen computer zonder cpu.

Het bestand was zeker te weten niet geinfecteerd, ik heb het naar mijn vriend gestuurd om die pc gaat het ook. Maar het gebeurd volgens mij alleen met .exe bestanden.. maar ikzelf heb daar geen last van en ik heb ook Norton...

Je moet ze dan 'inpakken' met WinZip of WinRar.
Na ontvangst hij kan ze toch uitpakken?

Dat is inderdaad ook een optie en dat doe ik dan ook, maar ik vind het vreemd dat ik er geen last van heb en hij wel.... en ik weet niet waar dan aan ligt.

Geplaatst door Lerosa
Dat is inderdaad ook een optie en dat doe ik dan ook, maar ik vind het vreemd dat ik er geen last van heb en hij wel.... en ik weet niet waar dan aan ligt.

Misschien weet Saldos meer?? Maar dan zou je wat meer gegevens plaatsen: welke type Norton, etc.

Lerosa,
Zou het kunnnen dat het Norton niet is die de bijlagen verwijderd?
Het kan namelijk ook zijn dat je in outlook express aan hebt gegeven dat je geen bijlagen mag openen.
Probeer dit te doen:
Ga naar outlook express-extra-opties-beveiliging en vink dit uit:"opslaan of openen van bijlagen die mogelijk een virus bevatten niet toestaan-toepassen-ok en kijk dan of je probleem opgelost is.

Ik heb inderdaad verder ook niks op de Symantec-site kunnen vinden, dus het enige wat er dan misschien overblijft is de eerder gegeven optie van Puppie en dus ook van jou Saldos.

Er is nog een ding wat het zou kunnen zijn.
Als je zonealarm pro hebt, en je zet je email protection aan, dan worden er ongeveer 47 extenties in mailsafe gezet. Het is een soort quarantine. Als je en bijlage wilt openen dan krijg je een bericht dat het een gevaarlijke bijlage is.
Dat zou het ook nog kunnen zijn.

Lerosa, mocht het toch Norton zijn en je bent zeker dat het Norton is, zou je dan een screenshot kunnnen maken ervan en die even kunnen posten op het forum?

@saldos,
Als zonealarm een bestand in quarantine zet dan wordt de extentie gewijzigd van de bijlage.
Door dan dubbel te klikken op de bijlage opent deze wel. Alleen komt er dan een vraag of je dit wel zeker weet.

Hallo allemaal het probleem is opgelost hoor, het lag inderdaad niet aan Norton maar het was de instelling bij Outlook zelf zoals Saldos al zei.

Iedereen bedankt voor de reacties...:thumb:

Dan kun je de vraag als opgelost zetten.
in iedergeval mooi dat het probleem opgelost is.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan