email cannot be delivered

Status
Niet open voor verdere reacties.

dolstra

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2009
Wij versturen veel mails via outlook en ook wel es via Thunderbird. De laatste weken krijgen we heel veel berichten terug met de melding "mail cannot be delivered". Wat kunnen de oorzaken zijn: zien ze ons als SPAM / staan we op een blacklist; heeft het te maken met áuthenticatie, of met bcc-header. Wie weet er nog een andere oorzaak. En wat zijn de oplossingen???:shocked:

Je stuurt het wel gewoon naar iemand waarvan je zeker weet dat de email goed is getypt?

cannot be delivered

Jazeker wel, regelmatig gecheckt, dubbel gechekt en toch blijven ze fout gaan

Kun je de exacte melding hier eens posten? 9met fake email adressen).
Er staat meestal een reden bij waarom.

Kijk vooral na of je de berichten die terugkrijgt ook echt zelf gestuurd hebt.

Tijs.

de meest vage melding die we bij meerdere mails krijgen is de volgende:
'smtp.xs4all.nl': 550 5.7.1 relaying denied

XS4ALL had ook geen duidelijk antwoord
en de retourmailtjes komen allemaal van onze eigen mailer@[bedrijfsnaam].nl

er lijkt iets mis te zijn in onze centrale server-PC met LANSuite, want het verschijnsel treedt op vanaf meerdere PC's met allen een ander e-mail account adres

Weet iemand de oorzaak???

Vertel eens wat meer:
1. Waar sturen de gebruikers hun mail naar toe en waar halen ze hun mail vandaan? (dus welke smtp- en pop3 server is ingesteld)?
2. Zijn alle afzenders XXXX@[bedrijfsnaam].nl ??
3. Welk rol speelt die server (mailer@[bedrijfsnaam].nl) als het gaat om mail?

Tijs.

1. pop is volgens mij xs4all en server is zeker weten smtp.xs4all.nl
2. alle afzenders bij dit bericht zijn onderdaad xxx@[bedrijfsnaam]...
3. alle inkomende en uitgaande mail gaat via deze server op die PC; dit is een soort eigen mailcentrale; interne mail gaat hier ook door

Ik zie nu vandaag op internet allerlei discussies over dat als je verbinding door KPN wordt verzorgd je ook hun mailserver moet instellen ipv xs4all (hier had xs4all het zelf ook over vanmorgen, maar toen snapte ik het nog niet, of beter ik kon het niet geloven, want het heeft twee jaar de oude situatie wel gewerkt); iemand in Belgie had dezelfde melding en heeft z'n server veranderd van wanadoo naar tiscali en het hielp !!!! ?????

is het zo simpel en waarom treedt dat nu opeens op ???

Natuurlijk snap je wel dat je die vraag eigenlijk aan je provider moet vragen.

Maar als ik mag speculeren: Het kan inderdaad belangrijk zijn. Die anti-relay melding van smtp.xs4all.nl kan bijv. betekenen:
1. Je komt niet van een ip-adresblok dat 'hoort' bij xs4all
2. de mailserver van xs4all kan niet terug bij jouw mailserver informeren of de gemelde afzender van het bericht ook bekend is bij jouw mailer-server (omdat het ip-adres niet bij xs4all 'hoort').
etc.
en ook kan het zijn dat de smtp-server van xs4all nu 'strenger' controleert dan vroeger.

Je zult dus toch echt bij voorkeur de mailserver van je eigen provider moeten gebruiken en niet die van een 'concurrent', ook al horen xs4all en kpn onder dezelfde holding.

Als ik je goed begrijp is je provider (bedrijf waar je het contract mee hebt) eigenlijk KPN? Hoe kun je dan mail POPpen bij xs4all??
Informeer bij je provider welke instellingen je moet hebben. Houd hierbij ook het type contract bij de hand, want dat kan (zeker bij KPN) nog verschil in te gebruiken POP en SMTP server betekenen.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan