email = email

Status
Niet open voor verdere reacties.

Killerclown

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2007
Berichten
181
Ik heb een vraag i.v.m. een formulier. (in htmlcode op webspace van Telenet)
In het formulier moet men het emailadres invullen en in een 2de vak nogmaals het emailadres.
Nu zou ik een check willen inbouwen die controleert of het emailadres in het ene vak gelijk is aan het emailadres in het 2de vak.

Kan iemand mij helpen met de code?

Alvast dank.
 
Niemand die mij kan helpen?
Ik ben zelf niet zo goed in het schrijven van zulke dingen en via google vind ik ook niet echt mijn ding.
Gewoon een check die kijkt of email in vakje 1 gelijk is aan email in vakje 2.

Alvast dank
 
Achzo, in HTML lukt het niet. Oke, dan maar Javascript. Maar dan ken ik niks van, ik ben nog maar HTML aan het leren.
Kan iemand mij het stukje code geven dat ik nodig heb aangezien ik een leek ben op dat vlak? En kan je mij ook zeggen waar ik het stukje code plak?

Alvast dank
 
Ik stel mij zo even voor dat je heel simpel form hebt (makkelijker voor de uitleg):

HTML:
<form name="gegevens" method="POST" action="formHandler.php" onsubmit="validate()">
E-mail:<input type="text" name="email1"><br />
E-mail (nogmaals):<input type="text" name="email2"><br />
<input type="submit" name="verzend" value="Verzenden">
</form>

En dan gebruik je voor de validatie de volgende javascript-code:

HTML:
<script language="JavaScript">
function validate(){
 var email1 = document.gegevens.email1.value;
 var email2 = document.gegevens.email2.value;
 if(email1 == email2){
  document.gegevens.submit();
 } else {
  // return error;
 }
}
</script>

Dit zou moeten werken!
 
Ook kun je dit doen met php.

PHP:
<?     if($_POST['mail1'] == $_POST['mail2']) { Hier jouw opdracht } 
          Else { Jouw opdracht. } ?>

Mocht je verder nog vragen hebben, vraag ze dan.

Groet
gast0231

p.s. Eventueel wil ik wel een script voor je schrijven
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ook kun je dit doen met php.

PHP:
<?     if($_POST['mail1'] == $_POST['mail2']) { Hier jouw opdracht } 
          Else { Jouw opdracht. } ?>

Mocht je verder nog vragen hebben, vraag ze dan.

Groet
gast0231

p.s. Eventueel wil ik wel een script voor je schrijven

Bedankt. PHP lukt niet omdat de server waar de website staat het niet toelaat.
Voorlopig is het gelukt met een scriptje javascript.
Alvast dank voor de reacties en hulp.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ook kun je dit doen met php.

PHP:
<?     if($_POST['mail1'] == $_POST['mail2']) { Hier jouw opdracht } 
          Else { Jouw opdracht. } ?>

Mocht je verder nog vragen hebben, vraag ze dan.

Groet
gast0231

p.s. Eventueel wil ik wel een script voor je schrijven

goed.. ik heb een mooi formulier.. een mooie php script, werkt perfect.. maar ook bovenstaande wil ik erin verwerken. Nu heb ik een script die zegt:
PHP:
if (!$mail) {
echo "U heeft geen e-mail adres ingevuld!";
exit; }
en dat voor alle velden
de else staat dan onder al deze stukjes. Ik wil dus bovenstaand scriptje toevoegen.. maar daar moet hij de taak juist uitvoeren als het e-mailadres wel hetzelfde is, en niet als hij niet hetzelfde is. Die == moet dus door iets vervangen worden, waardoor er komt te staan, dat als de mail adressen niet hetzelfde zijn hij een echo moet geven, en anders de else, die word uitgevoerd als hij aan alle scriptjes voldoet. Ik hoop dat iemand me snapt.., en een antwoord kan geven.

(zie: http://home.kliksafe.nl/knulst/brwot/form.html, posten mag.. word toch alleen naar jezelf gestuurd:p)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
goed.. ik heb een mooi formulier.. een mooie php script, werkt perfect.. maar ook bovenstaande wil ik erin verwerken. Nu heb ik een script die zegt:
PHP:
if (!$mail) {
echo "U heeft geen e-mail adres ingevuld!";
exit; }
en dat voor alle velden
de else staat dan onder al deze stukjes. Ik wil dus bovenstaand scriptje toevoegen.. maar daar moet hij de taak juist uitvoeren als het e-mailadres wel hetzelfde is, en niet als hij niet hetzelfde is. Die == moet dus door iets vervangen worden, waardoor er komt te staan, dat als de mail adressen niet hetzelfde zijn hij een echo moet geven, en anders de else, die word uitgevoerd als hij aan alle scriptjes voldoet. Ik hoop dat iemand me snapt.., en een antwoord kan geven.

(zie: http://home.kliksafe.nl/knulst/brwot/form.html, posten mag.. word toch alleen naar jezelf gestuurd:p)

Ik ben een leek op dat vlak maar heb hier en daar al wat gelezen. Als == betekent dat velden gelijk moeten zijn, betekent dan != niet dat de velden ongelijk zijn?
Misschien eens proberen met != ipv ==
Ik weet niet of dat helpt want in php ben ik totaal niet thuis.
 
Ik ben een leek op dat vlak maar heb hier en daar al wat gelezen. Als == betekent dat velden gelijk moeten zijn, betekent dan != niet dat de velden ongelijk zijn?
Misschien eens proberen met != ipv ==
Ik weet niet of dat helpt want in php ben ik totaal niet thuis.

Je bent er in ieder geval veel meer in thuis dan ik, want ik weet alleen iets van html, en verder hoe ik mijn pc aan en uit zet;)
 
Fantastish!

Fantastish! het werkt! En nog wel erg goed ook.. wat is het aanmelden bij zo'n forum handig!
 
Fantastish! het werkt! En nog wel erg goed ook.. wat is het aanmelden bij zo'n forum handig!

Troost u, ik ben ook nog maar leek. Voorlopig ook alleen wat HTML. Maar het is inderdaad handig om op zo'n forum aan te melden. Je leert heel veel door zoiets te vragen en zeker als men dan kan helpen.
Ik probeer ook veel te vragen en veel te lezen en hier en daar onthou ik eens iets...lol...
Dat van == en != had ik eens ergens uit gehaald en zie het komt nog van pas ook.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan