email form met upload?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ria Soffers

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2004
Hallo, weet iemand een script van een email formulier met de optie van foto (jpg) uploaden? Dus dat ze bij die email een bijlage kunnen meesturen?

groetjes,
Ria

Heb nog even gespeurd op internet, maar nog steeds niet gevonden. Het gaat dus om een email-form met optie van bijlage (zoals hier in dit forum kan) toevoegen.

Ria :(

scripttaal

Bij welke provider zit je?

Om bijlages te kunnen uploaden moet de server toestaan dat er bestanden op weggeschreven kunnen worden. tevens is er een CGI- / PHP- / ASP-programma nodig om het opslaan te regelen.

Lang niet alle providers bieden de optie om zelfgemaakt programma's te draaien, maar die hebben soms wel een form-mail optie.

Normaal gesproken is de code voor het formulier het volgende:

Code:
<FORM NAME="uploadform">
Foto: <INPUT TYPE="file" NAME="foto">
</FORM>

Mijn provider is wanadoo, maar ik zoek een mail-script om op mijn site te plaatsen, waar gasten een formulier kunnen insturen met totaal 12 vragen en een foto daarbij kunnen browsen vanuit hun eigen pcm en die dus als bijlage met het mailformulier mee te sturen.

Dit is een script voor een mail-form, maar zonder browse mogelijkheid (misschien was 'upload' niet het juiste woord, maar is bijlage browsen beter). Ik ben nog redelijk nieuw in het "html wereldje" dus sommige termen gebruik ik op het verkeerde moment :)

<script language="JavaScript">

function mailMe( form ) {
// put some checks here
return true;
}

</script></font>

<form action="mailto:jouw@mailadres.nl" method="POST"
enctype="text/plain" name="email"
onsubmit="return mailMe( this.form )">
<p><font color="#000000" face="Arial"><b>Naam:</b><br>
<input type="text" size="30" name="ingevuld door"><br>
<b>URL:</b><br>
<input type="text" size="30" name="URL "
value="http://"><br>
<b>e-mail:</b><br>
<input type="text" size="30" name="EMAIL ADRES"><br>
<b>Suggesties:<br>
<textarea name="COMMENTS" rows="8" cols="30" wrap="virtual"></textarea><br>
<input type="submit" value="Submit "><input type="reset"
value="Reset"></b></font></p>
</form>

Onze site in aanbouw,
http://home.wanadoo.nl/pets-in-memoriam

Heb ff een opsomming gemaakt hoe het mail-formulier eruit moet komen te zien (de vrage althans). Het zijn er 11 (dus geen 12 :) )

01. naam huisdier
02. leeftijd (hoe oud is hij/zij geworden)
03. geboortedatum (als je het niet weet vul dan in: onbekend)
04. sterfdatum (als je het niet weet vul dan in: onbekend)
05. homepage / website (als je geen homepage hebt vul dan in: geen)
06. jouw naam en emailadres (hier worden reacties naartoe gestuurd)
07. persoonlijk bericht (hier kan je alles inzetten wat je maar wilt wat met het verlies van je "maatje" te maken heeft, zowel een korte als een lange tekst is toegestaan)
08. kleur van de letters (zwart, wit, blauw, paars, rood, bruin, groen)
09. achtergrond-plaatje (vul het nummer in: selecteer uit de lijst)
10. achtergrond-muziek (vul het nummer in: selecteer uit de lijst)

11. foto van het huisdier (deze foto met de email meesturen)

Hallo, ik ga deze vraag als opgelost afsluiten omdat ik er na vele mailtjes en mijn vraag op diverse forums geplaatst te hebben achter ben gekomen dat mijn vraag te ingewikkeld is. Zelfs de "gevorderde webmasters" hebben mij nog niet kunnen helpen.

Ik had niet gedacht dat mijn vraag zo moeilijk op te lossen was, want je ziet zo veel sites waar mensen een foto bij het mail / form als bijlage kunnen toevoegen. Maar schijnbaar kan dat alleen met php ondersteuning en niet met een javascript.

Bedankt voor de moeite,

Ria en Jurgen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan