email gescheiden ontvangen per alias in outlook2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

PaulVercauteren

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2004
Graag had ik hulp gekregen bij het instellen van het ontvangen van email in outlook 2003.

Ik werk met Windows versie XP Home en Oulook2003 en heb een eigen email-adres en ook nog twee aliassen die toegekend zijn aan andere gezinsleden.

Hoe kan ik Outlook2003 instellen zodat wanneer de andere gezinsleden zijn aangemeld op hun gebruikersaccount, mijn mail niet ontvangen en dat ik hun email niet ontvang wanneer ik mijn mail download?

Paul.

Zien zij die dan nu wel???
Normaal gesproken heeft elk profiel [gebruikers account] zijn eigen e-mail settings... als je een nieuw e gebruiker aanmaakt moet je ook outlook voor dat account weer opnieuw instellen [wizard] dus zet je in outlook bij die gebruiker alleen zijn alias en niet het hoofdaccount.....

Zijn het Aliassen... of aparte mail-accounts?
Als het aliassen zijn, dan kan het niet, want dat zijn alleen maar verwijzingen naar een hoofd-e-mailadres

Bij welke provider zit je (@home, Chello, o.i.d.)

Je kunt bij de meeste providers extra email-accounts aanmaken. Dat is dus iets anders dan aliassen, die eigenlijk alleen maar jaar het 'hoofd'-account verwijzen en dus niet goed te scheiden zijn.

mijn provider is skynet.be
ik heb één mailadres YYY@skynet.be ter beschikking en kan tot vier aliassen aanmaken.

Voorheen werkte ik met outlook-expres en kon dan via het maken van regels de opdracht geven om mail aan XXX@skynet.be niet van de provider af te halen wanneer ik in mijn gebruikersaccount werkte,
en in de andere accounts werd de regel ingesteld dat aan YYY@skynet niet mocht worden afgehaald.

Deze regels stelde ik in ieder account in, zodat elk zijn mail kreeg in zijn mailprogramma als hij aangemeld was.

Dit werkte zonder problemen.

dit probleem ken ik ik zit daarom ook nog met outlookexpress

kan die regels ook niet meer vinden in outlook

Ik ga weer even uit van je EERSTE vraag.
Je hebt onder WinXP denk ik extra gebruikers aangemaakt voor de diverse gezinsleden.

Welnu, het is alleen mogelijk de email gescheiden te ontvangen en verzenden, als je geen aliassen onder je eigen email-account bij Skynet gebruikt, maar extra email-accounts aanmaakt bij Skynet voor alle andere gezinsleden.
Op dat moment kan je in Outlook voor elke gebruiker onder WinXP apart dit emailaccount instellen.

aan Vecom, senior member,

ik dacht het dus te kunnen oplossen met opmaak van regels zoals in outlook-expres, dat lukt dus niet

en heb dan, zoals u voorgesteld hebt, extra email-accounts aangemaakt, (ik was er niet van op de hoogte dat dit kon) voor de andere gezinsleden,

het probleem is daarmee opgelost, met dank hiervoor,
en ook aan alle anderen die hulp geboden hebben of voorstellen hebben gesuggereerd,

groeten, Paul.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan