Email header Windows Live

Status
Niet open voor verdere reacties.

joepie

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
629
Hoi,
Ik heb hier al eerder een vraag over voorbij zien komen, maat nog geen antwoord.
Is het na de nieuwste update van het programma Windows Live mail (Windows Vista) nog mogelijk om de email header te achterhalen?
Als ik een mailtje open en aan de rechterzijde onder ACTIES berichtenbron weergeven aanklik krijg ik een foutmelding.
In de bijlage staat de foutmelding en het lijkt er op dat Microsoft de mogelijkheid om de header te achterhalen heeft geblokkeerd.
En "probeer het later opnieuw" gaven verschillende computers een week geleden ook al aan.
 

Bijlagen

  • Error.jpg
    Error.jpg
    42 KB · Weergaven: 66
Ik heb (ong.) hetzelfde, maar bij mij geeft de Live Mail/Hotmail website de headers/berichtbron als 'binaire data' aan. Zie bijlage.
Hopelijk reageert er iemand die weet wat er aan de hand is met Live Mail/Hotmail omtrent dit onderdeel. Ik vind het nuttig om de headers/berichtbron te kunnen bekijken, zeker als ik vermoed dat iets spammail of phishingmail is.

@topic-starter: Wat wél werkt is de mail ophalen met Outlook, Outlook Express o.i.d. en in díe mailprogramma's de berichtbron bekijken. Gebruik je de POP3 manier daarvoor, vergeet dan niet om aan te geven dat een kopie van de berichten op de server moeten blijven staan, anders kunnen de gedownloade e-mailberichten niet meer via een webbrowser bekeken worden.

Tijs.
 

Bijlagen

  • berichtbron_hotmail.jpg
    berichtbron_hotmail.jpg
    102,6 KB · Weergaven: 86
Headers zien in windows live

Hi
Je moet rechts klikken op het bericht in het"postvak in" kolom, dan eigenschappen kiezen.
Eric
 
@EricOne: Ik zie die optie niet, wel Markeren als ongelezen, Verwijderen, Ongewenst, Verplaatsen etc.

Dit getest in zowel Firefox als Internet Explorer.

Kun je een schermafdruk uploaden (natuurlijk alle informatie zwart gemaakt behalve die menu-opties ivm. privacy)? Je zult [PrtScn] moeten gebruiken om het hele scherm incl. die opties te vangen op dat moment, en dan bijsnijden in (bijv.) mspaint en uploaden.
Zie mijn handtekening voor een rudimentaire procedure omtrent schermafdruk.

Tijs.
 
Hi Tijs ik heb me vergist. Ik dacht dat jij en Joepie had het over windows live mail ( toegang via desktop programma), jij hebt het blijkbaar over windows live via een browser. Via een browser is het mij ook niet gelukt.
Eric
 
Dat je van opgehaalde Hotmail e-mail via een echt e-mail programma (zoals Outlook Express, Outlook e.d.) wél de headers kunt zien had ik in mijn eerste posting al aangegeven...

Graag de volgende keer de vraag (en de antwoorden) beter lezen voordat je post. :rolleyes:

Tijs.
 
Mea culpa.
Sinds de laatste nieuwe versie windows live mail heet het 3hoekige knopje rechts Beantwoorden(Reply). Als je hier op klikt kun je Berichtbron weergeven vinden. Als je dit doet krijg je echter koeterwaals. Het is inmiddels een bekent probleem. Hopelijk lost ms dit spoedig op.
Eric
 
En zo zijn we dus weer precies terug bij wat ik vroeg.........
Nog niemand die een antwoord weet?
Er moeten toch meer mensen zijn die een e-mail header terug willen lezen in hun mail?
 
@slammer12: Bedankt voor je posting. Evt. kan het kloppen wat je linkte, maar sinds deze week werken de mailheaders weer wel, dus ook mét gebruik van http 1.1 in Internet Explorer.
Ook in Firefox zijn de mailheaders nu weer te lezen, wat eerder niet het geval was.

Microsoft heeft blijkbaar het probleem definitief verholpen. :)

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan