email mergen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Akkermans

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2010
Graag wil ik voor de gebruikers de mogelijkheid geven om een email te kunnen verzenden naar een groep klanten. De emailadressen staan in tabel/query en dienen in het BC gedeelte van de mail te komen te staan, de gebruiker kan verder de mail aanpassen en invullen.
Het verzenden van mails uit keuzelijst lukt me wel hier kom ik niet uit.
Heb al overal gezocht maar nergens kom ik een antwoord tegen waar ik iets mee kan.

email verzenden

Had deze niet gemist, maar kan er niets mee, het verzenden uit een keuzelijst heb ik gereed, waar het om gaat is het verzenden van de hele lijst in keer.

De emailadressn te plaatsen in het BCC veld.

Daarbij hoeft van de mail verder niets te worden ingevuld, kan aan de gebruiker worden overgelaten, die ook de opdracht geeft om de mail te versturen.

voor de keuzelijst heb ik deze code gebruikt:
Dim Element As Variant
Dim Criterium As String
Dim Email As String

If Me.lstadressen.ItemsSelected.Count = 0 Then Exit Sub
For Each Element In Me.lstadressen.ItemsSelected
= Me.lstadressen.ItemData(Element)
Criterium = Criterium & "" & [Email] & ";"
Next Element

DoCmd.SendObject _
, _
, _
, _
, _
, _
("" & Criterium), _
, _
, _
True

Wat ik nog zoek is een stukje code om of de hele lijst te selecteren en vervolgens deze code te gebruiken, of code om de lijst te selecteren en de mail aan te maken.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

bulk email mergen

Wie kan me helpen aan een stukje VBA code om vanuit een keuzelijst aan allen in die lijst een email te sturen.
zit er dringend om verlegen
:thumb:

Nu gebruik je de For each om elk adres apart te verzenden. Om aan meerdere emailadressen tegelijk te verzenden, moet je die adressen in de Emailstring zetten. Dus zoiets:

Code:
For Each Element In Me.lstadressen.ItemsSelected
     sEmail = sEmail & Me.lstadressen.ItemData(Element) & ";"
Next Element

Bedankt voor de reactie,

De code die ik in het vorige bericht heb gegeven loopt goed, elk record dat ik in de keuzelijst selecteer komt goed te staan in het BCC gedeelte van de mail.

Waar ik naar op zoek ben is het stukje VBA waarmee ik alle records uit de keuzelijst in een keer (zonder eerst te moeten selecteren) in het BCC gedeelte van de mail krijg.

Alvast bedankt voor de hulp

Rik

Laatst bewerkt:
Dan zou ik denk ik de Recordsource van de keuzelijst in een loopje inlezen in de variabele. Ik neem aan, dat je de SQL daarvan wel in een recordset kunt zetten?

Code:
Dim strSQL as String
strSQL=Me.Keuzelijst.RecordSource
With Currentdb.OpenRecordset(strSQL)
     .MoveFirst
     Do Until .EOF
          sEmail=sEmail & .Fields("Email") & ";"
          .MoveNext
     Loop
End With
zoiets...

heb het zo geplaatst:

Dim sEmail As String
Dim strSQL As String

strSQL = Me.lstadressen.RecordSource
With CurrentDb.OpenRecordset(strSQL)
.MoveFirst
Do Until .EOF
sEmail = sEmail & .Fields("Email") & ";"
.MoveNext
Loop
End With

DoCmd.SendObject _
, _
, _
, _
, _
, _
("" & sEmail), _
, _
, _
True

Geeft echter een compileerfout op " .recordsource" dus ergens doe ik nog iets niet helemaal zoals het moet?

Of het werkt, hangt uiteraard van de bron van de keuzelijst af. Je kunt eventueel ook de SQL string van de keuzelijst in een tekstvariabele zetten. Die kun je dan aanpassen, als blijkt dat de syntax niet helemaal correct is (wat ik denk dat de oorzaak is).
Zet anders de SQL ook in een post, dat oordeelt wat makkelijker.
Overigens: kun je code de Tag CODE geven? Dat leest wat beter!

Bedankt voor je tips.

Heb het probleem inmiddels opgelost door de eigenschappen van de keuzelijst de "meervoudige selectie" op uitgebreid te zetten. Hierdoor is het mogelijk om het eerste en laatste record te selecteren met alles ertussen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan