Email met bijlage automatisch onderwep

Status
Niet open voor verdere reacties.

miicker

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2010
Berichten
87
Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik heb een DB gemaakt om facturen te maken, op te slaan en te verzenden. Ik heb een knop gemaakt met een macro die een email gaat sturen met de factuur in de bijlage. De macro ziet er zo uit:

Code:
DatabaseobjectVerzendenViaEmail
- Object type: rapport
- Objectnaam: rptFactuur
- Uitvoering: PDF-Indeling (*.pdf)
- Naar (ontvanger): =[Formulieren]![frmFactuur]![klEmail]
- CC:
- BCC: 
- Onderwerp: =[Formulieren]![frmFactuur]![FacNr]

Deze macro opent outlook en voegt de factuur toe als bijlage. Hij zorgt er voor dat het email adres automatisch wordt ingevuld. Het onderwerp is het factuurnummer.
Nu wil ik voor het factuurnummer de tekst "Factuur:" hebben te staan.

Ik heb van alles geprobeerd, maar krijg dit niet werkend. Heb bijvoorbeeld deze dingen geprobeerd:
"Factuur:" =[Formulieren]![frmFactuur]![klEmail]
of:
[[Factuur: ]=[Formulieren]![frmFactuur]![klEmail]]

ik heb nog meer alternatieven geprobeerd.

Iemand enig idee hoe ik dit naar mijn wens krijg?

Alvast bedankt!
 
Jammer dat je de overige alternatieven niet meepost, want nu weten we niet of je de juiste variant niet toevallig al geprobeerd hebt. Ik zou zeggen:
Code:
Onderwerp: ="Factuur: " & [Formulieren]![frmFactuur]![klEmail]
 
Super bedankt!
Ik had wel dit geprobeerd:

"Factuur: " & =[Formulieren]![frmFactuur]![klEmail]

Maar dit moet hem inderdaad zijn.

Nog een vraagje, in de tekst gebruik ik nu de naam van de klant en de datum van de factuur. Is het mogelijk om een enter in te voegen? Zo ja met wel teken doe ik dit?
 
Volgens mij werkt dat niet..
Tenminst ik heb het op deze manier gedaan:
='Beste ' & [Formulieren]![frmFactuur]![klVNaam] & VBCrLf & "In de bijlage vindt u de factuur van " & [Formulieren]![frmFactuur]![Dat] & " deze kunt u gebruiken voor uw eigen administratie."
 
Krijg dan bij het uitvoeren deze melding:
Het automatiseringsobject VBCrLf bevindt zich niet in het object.
U probeert een Visual Basic-procedure uit te voeren die een eigenschap of methode voor een object instelt. De eigenschap of methode wordt echter niet ondersteund door het onderdeel.
Raadpleeg de documentatie bij het onderdeel voor informatie over de beschikbare eigenschappen en methoden voor automatiseringsbewerkingen.
 
Ik ben ook niet de juiste persoon voor vragen over macro's ;).
Je kunt het eens proberen met Chr(10) & Chr(13)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan