email met een zip of rar bijlage

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanschagen

Banned
Lid geworden
26 nov 2001
hallo
Als ik een email met zip of rar bij lage verzend naar iemand,word hij wel verstuurd,maar komt niet aan
Ik heb de virus scanner al uit gezet omdat ik die verdacht dat hij het tegen hield,maar nog kan ik niet verzenden
Gewone mails zonder bijlage doen het wel goed
Ik gebruik outlook express 6
Wat kan de oorzaak zijn???
bedankt alvast

Laatst bewerkt:
Welke email provider gebruik je?? Hoe groot is de bijlage?? Indien ze "SELFEXTRACTING "zijn (dus exe) worden ze geblokkeerd door outlook express aan de ontvangende kant.

Heb je dit met meerdere ontvangers getest? Het kan natuurlijk zijn dat als je het niet algemeen test, dat de provider/virusscanner etc. de mail verwijdert (om welke reden dan ook). Dus om te bepalen of jij of de ontvanger het probleem heeft moet je met meerdere ontvangers testen.

Wat dacht je ervan om zo'n bericht met dat soort bijlages naar jezelf te sturen? Dat zou ook al een test zijn...

Kijk ook na of je niet toevallig in de verbindingsinstellingen (server, gebruikersnaam etc.) in OE niet toevallig in het tabblad Geavanceerd hebt aangegeven dat berichten die groter zijn dan een bepaalde grootte gesplitst moeten worden. Zet die optie liefst af, indien die aanstaat.

Tijs.

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
naarme zelf een bestandje .zip van 300kb komt ook niet aan
naar meerdere ontvangers getest
provider is quicknet
het zijn dus geen exe ,want ik weet dat de provider die tegen houd ,daar krijg je ook melding van dan.

Ik heb ook Quicknet, en geen problemen.

Test het eens met een ander mail-programma, bijv. incredimail of Microsoft Outlook. Ik vermoed dat het probleem niet bij de provider ligt, maar bij je e-mail programma (al dan niet in combinatie met anti-virus, anti-spyware, anti-spam etc. programmatuur).

Nog een test (te doen als bovengenoemde ook niet werkt): Ga eens naar Webmail van Quicknet, en verstuur van daar uit eens een bericht met bijlage.

Als je er echt niet uitkomt, PM me dan je MSN, dan praten we erover of we doen Hulp op Afstand. Ikzelf kan geen PM sturen, want ben geen verenigingslid.

Tijs.

Laatst bewerkt:
ik heb spam filter aan staan bij quicknet hoog en laag aangevinkt,kan dat het zijn?

Kan ik niet beoordelen, schakel het programma voorlopig even uit. Doe dat ook met anti-virus etc. (firewall aanlaten natuurlijk).

Kijk of het met die programma's uitgeschakeld wel lukt, en zo ja, zet ze dan per stuk weer aan, weer testen, dan volgende aanzetten, weer testen, enz. totdat je de 'schuldige' gevonden hebt.

Succes,

Tijs.

met webmail lukt het wel
bedankt doe ik het voortaan daar wel mee

Heb je zone alarm?? Zo ja, zet daar dan eens 'mail protection' van uit.

Ik heb ook Quicknet, en geen problemen.

Test het eens met een ander mail-programma, bijv. incredimail of Microsoft Outlook. Ik vermoed dat het probleem niet bij de provider ligt, maar bij je e-mail programma (al dan niet in combinatie met anti-virus, anti-spyware, anti-spam etc. programmatuur).

Nog een test (te doen als bovengenoemde ook niet werkt): Ga eens naar Webmail van Quicknet, en verstuur van daar uit eens een bericht met bijlage.

Als je er echt niet uitkomt, PM me dan je MSN, dan praten we erover of we doen Hulp op Afstand. Ikzelf kan geen PM sturen, want ben geen verenigingslid.

Tijs.

je hebt een PB (persoonlijk bericht) van mij gehad hoor:D

oplossing gevonden,mijn virus scanner stond niet goed ingesteld,stond op alle types moest zijn selected
bedankt allemaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan