Goedemiddag,
Ik werk met Office 2010 en ik ben bezig met het creëren van een geautomatiseerd Excel-bestand dat een totaalbestand automatisch splitst in losse bestanden en deze vervolgens mailt naar de juiste personen. Het is de bedoeling dat dit gebeurt met 1 macro. De bestanden splitsen en onder de juiste naam opslaan is gelukt met de volgende code:
Sub
ActiveSheet.Range("$A$1:$O$239").AutoFilter Field:=8, Criteria1:= _
"1"
Range("A1:H29").Select
Selection.Copy
Workbooks.Add
ActiveSheet.Paste
Selection.Columns.AutoFit
Application.CutCopyMode = False
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:= _
"C:\test\" & Cells(2, 7) & ".xlsx", FileFormat:= _
xlOpenXMLWorkbook, CreateBackup:=False
End Sub
Ik loop echter vast bij het deel waar het opgeslagen bestand verstuurd moet worden met Outlook. Ik heb onderstaande code gevonden op http://www.snb-vba.eu/VBA_Excelgegevens_mailen.html. De uitleg daarbij beschrijft precies wat ik wil maar het lukt me maar niet om het aan de praat te krijgen. De bedoeling is dat het opgeslagen bestand van hierboven verzonden wordt naar het email adres wat in het bestand staat.
Sub enkel_werkblad_integraal_sturen()
Application.DisplayAlerts = False
c00 = "E:\OF\bestandsnaam." & CreateObject("scripting.filesystemobject").getextensionname(ThisWorkbook.Name)
c01 = ThisWorkbook.FileFormat
ThisWorkbook.Sheets("Blad1").Copy
With ActiveWorkbook
.SaveAs c00, c01
.Close False
End With
With CreateObject("Outlook.Application").createitem(0)
.to = "snb@forums.eu"
.Subject = "example"
.attachments.Add c00
.Send
End With
End Sub
Het eerste gedeelte beschrijft uiteraard wat ik zelf ook al had gemaakt bovenaan. Ik neem aan dat dit dus eruit kan. Ik heb mijn test-bestand met alle codes bijgevoegd.
Ik hoop dat er hier iemand is de me verder kan helpen.
Bekijk bijlage 242989
Ik werk met Office 2010 en ik ben bezig met het creëren van een geautomatiseerd Excel-bestand dat een totaalbestand automatisch splitst in losse bestanden en deze vervolgens mailt naar de juiste personen. Het is de bedoeling dat dit gebeurt met 1 macro. De bestanden splitsen en onder de juiste naam opslaan is gelukt met de volgende code:
Sub
ActiveSheet.Range("$A$1:$O$239").AutoFilter Field:=8, Criteria1:= _
"1"
Range("A1:H29").Select
Selection.Copy
Workbooks.Add
ActiveSheet.Paste
Selection.Columns.AutoFit
Application.CutCopyMode = False
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:= _
"C:\test\" & Cells(2, 7) & ".xlsx", FileFormat:= _
xlOpenXMLWorkbook, CreateBackup:=False
End Sub
Ik loop echter vast bij het deel waar het opgeslagen bestand verstuurd moet worden met Outlook. Ik heb onderstaande code gevonden op http://www.snb-vba.eu/VBA_Excelgegevens_mailen.html. De uitleg daarbij beschrijft precies wat ik wil maar het lukt me maar niet om het aan de praat te krijgen. De bedoeling is dat het opgeslagen bestand van hierboven verzonden wordt naar het email adres wat in het bestand staat.
Sub enkel_werkblad_integraal_sturen()
Application.DisplayAlerts = False
c00 = "E:\OF\bestandsnaam." & CreateObject("scripting.filesystemobject").getextensionname(ThisWorkbook.Name)
c01 = ThisWorkbook.FileFormat
ThisWorkbook.Sheets("Blad1").Copy
With ActiveWorkbook
.SaveAs c00, c01
.Close False
End With
With CreateObject("Outlook.Application").createitem(0)
.to = "snb@forums.eu"
.Subject = "example"
.attachments.Add c00
.Send
End With
End Sub
Het eerste gedeelte beschrijft uiteraard wat ik zelf ook al had gemaakt bovenaan. Ik neem aan dat dit dus eruit kan. Ik heb mijn test-bestand met alle codes bijgevoegd.
Ik hoop dat er hier iemand is de me verder kan helpen.
Bekijk bijlage 242989