email op mijn telefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

madstefan

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2009
Berichten
5
Hoi, ik heb een vraagje dat gaat over de mogelijkheden van email op mijn telefoon en pc.

Het is namelijk zo dat ik een mobiele telefoon heb, een nokia E90, en daarbij ook een internetabonnement.

Nu ben ik al een beetje wezen experimenteren met gebruik van mijn email op mijn telefoon. En met succes! Mijn pop3 account (zo heet dat geloof ik... ) werkte goed op mijn telefoon!

Er was alleen 1 super groot nadeel natuurlijk... Wanneer ik mijn mail op de telefoon had opgehaald, kwam er natuurlijk niets meer in mijn inbox van microsoft outlook op mijn pc thuis

Dusss.... is hier een oplossing voor? Zodat ik bijvoorbeeld email met mijn telefoon ophaal, maar tegelijk ook kan ophalen op mijn pc thuis als ik wil.

bedankt alvast.

gr,
 
Denk dat de telefoon niet de mogelijkheid heeft om een kopie op de server te laten staan.
In Outlook bijvoorbeeld heb je dat wel.
 
Zoals ik het denk zal het niet gaan maar wacht even of een ander er anders over denkt.
 
HHmm welke server heb je?
Ik heb insternet van voafone en op hun site kan ik wel degenlijk zo instellen dat de mail op de orginele server blijft staan!
Ik kan mijn mail ophalen met mijn telefoon en later met mijn computer.
Als ik met mijn computer mail heb opgehaald en het daarna weer met mijn telefoon doe word ook alles automatisch van mijn telefoon verwijderd wat ik al op met mijn pc heb opgehaald, nadeel is als ik de mail wil bewaren op mijn telefoon moet ik het eerst opslaan in een andere map.
 
Zoals ik het denk zal het niet gaan maar wacht even of een ander er anders over denkt.


haha oke, ik wacht wel af...
maaruh jij weet wel waar de optie in microsoft outlook 2007 staat om een kopie op de server te laten staan? ik kan die niet vinden:(
 
HHmm welke server heb je?
Ik heb insternet van voafone en op hun site kan ik wel degenlijk zo instellen dat de mail op de orginele server blijft staan!
Ik kan mijn mail ophalen met mijn telefoon en later met mijn computer.
Als ik met mijn computer mail heb opgehaald en het daarna weer met mijn telefoon doe word ook alles automatisch van mijn telefoon verwijderd wat ik al op met mijn pc heb opgehaald, nadeel is als ik de mail wil bewaren op mijn telefoon moet ik het eerst opslaan in een andere map.

mijn telefoon is ook van vodafone:thumb:
kan je uitleggen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen? zou super gunstig zijn voor mij!
 
Laatst bewerkt:
kan iemand whisperTT even een pm sturen ofso? ik kan dat namelijk nog niet. en omdat ik nu nog even wat kan proberen met het oog op mijn email instellingen zou het handig zij dat ik straks nog een reactie van hem krijg.


bedankt alvast
 
Als je inlogt op je vodafone account kom je vanzelf op de pagina waar staat dat je ?? nieuwe berichten hebt.
Klik op die berichten en een popup scherm zal komen met je emails! (of je moet popups tijdelijk toestaan)
Bovenin kun je klikken op externe mail. en je krijgt een scherm waar het word uitgelegt.
Je kunt zien dat je kan kiezen tussen 1: bewaar mails bij externe account en 2: verwijder mails.
Je wilt dus voor optie 1 gaan want dan kun je het later ook op je pc ophalen.
Echter zoals ik al zei, als je het ook op je telefoon wilt bewaren zul je het moeten kopieren naar een andere map, want als je mail met je pc hebt opgehaalt en daarna weer met je telefoon mail ophaalt zal al de mail die op je telefoon stond en nu op je pc staan vanzelf verwijderd worden.
De weg wijst zich eigenlijk vanzelf op die site, :)

Als je mail al hebt opgehaalt met je pc is er dus niets meer op te halen met je telefoon.
Heb je mail opgehaalt met je pc en je wilt die ook op je telefoon hebben , kun je hem makkelijk doorsturen naar je vodafone mail account!




.
 
Laatst bewerkt:
webmail

Heeft je provider geen webmail? Ik heb UPC en dan kun je via de webbrouwser en webmail je mail bekijken, aanmaken en versturen. Als je dan thuis bent staat de mail nog steeds in je inbox.
 
Heeft je provider geen webmail? Ik heb UPC en dan kun je via de webbrouwser en webmail je mail bekijken, aanmaken en versturen. Als je dan thuis bent staat de mail nog steeds in je inbox.


Elke provider heeft webmail, maar het gaat er juist om de mail account die je van vodafone krijgt (bv mail0611122233@vodafone gewoon kunt gebruiken met inbox zonder dat je daarvoor eert moet surfen over het net.
En dat je mail van je andere accounts (zoals upc) ook op je telefoon krijgt. wederom in je mail programma en niet via de webbrouwser
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan