email programma maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter yayme
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

yayme

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2012
Hallo allemaal.
Ik heb visual basic gedownload en al een paar kleine applicaties gemaakt,
maar ik kan niet programeren , ik ben helemaal nieuw en kan er niks van :eek:
Eigenlijk leer is visual basic door youtube tutorials, zo leer ik elke keer een code meer :d
Maar ik wou weten hoe je een email programma kan maken dat je mails kan versturen en bekijken.
Versturen weet ik hoe het werkt behalve dat het niet echt veilig is omdat je ook fake kan versturen in iemand anders zijn plaats.
Dus ik wil weten hoe ik veilig(niet fake) emails kan versturen. Wat ik dan ook nog wou weten is hoe je je email moet bekijken zonder een webrowser toe te voegen.
Zodat ik in mijn programma zelf mijn mails kan lezen/bekijken .
Weet iemand hoe dat moet ?

dat is wat ik bedoel met fake.

Laatst bewerkt door een moderator:
Maar ik wil weten hoe je ze moet ontvangen . en ik wil het snel weten want me visual basic is bijna gedaan

Fake = je kan een random e-mail adres invoeren en dat zal weergegeven worden bij de ontvanger (ik kan zelf dus jouw e-mail adres "faken", dit werd vroeger veel gedaan om spyware simpel door te sturen. En ja mensen trappen daar HEEL vaak in :) tegenwoordig zijn de grotere e-mail providers wel beter beveiligd. waardoor een adres faken moeilijker wordt (behalve als je zelf codeert natuurlijk)

Let er wel op dat hoe goed jij ook programeert jouw ip-adres altijd mee verzonden zal worden(of je moet gebruik maken van een pc in een andere staat...), en je later dus alsnog de spreekwoordelijke piemel bent. (als je het misbruikt) )

Het kan zijn dat hij visual basic pro heeft "getest" en dat zijn 30 dagen bijna om zijn.
Als dit het geval is yayme dan kunt U hier de gratis versie downloaden: http://go.microsoft.com/?linkid=9709929

@TS

Hier heb je wat leesvoer over het gebruik van de hotmail servers om in te loggen en mail te versturen via .net: *klikje*

Als je alles goed volgt moet het lukken (het is mij ook gelukt :D)

1tip: een smtp server loopt niet ALTIJD op poort 25 (ook op 587, en het kan virtueel gedraaid worden tussen 1024 en 655XX)

Laatst bewerkt:
Fake = je kan een random e-mail adres invoeren en dat zal weergegeven worden bij de ontvanger (ik kan zelf dus jouw e-mail adres "faken", dit werd vroeger veel gedaan om spyware simpel door te sturen. En ja mensen trappen daar HEEL vaak in :) tegenwoordig zijn de grotere e-mail providers wel beter beveiligd. waardoor een adres faken moeilijker wordt (behalve als je zelf codeert natuurlijk)
Dat heet niet 'fake', dat heet e-mail spoofing.

Let er wel op dat hoe goed jij ook programeert jouw ip-adres altijd mee verzonden zal worden(of je moet gebruik maken van een pc in een andere staat...), en je later dus alsnog de spreekwoordelijke piemel bent. (als je het misbruikt) )
Er kan toch gebruik van een proxyserver worden gemaakt? ;)

Dat heet ook niet "fake" dat bedoelt de ts met fake :D

Inderdaad een proxyserver kan je gebruiken (of een pc in een ander land zoals ik al zei :P)
(of het internet van de buren:evil:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan