email reader

Status
Niet open voor verdere reacties.

BAAS015

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2013
hallo,
weet iemand hoe je een prgramma maakt dat je je mail kan lezen? ik weet niet hoe ik het noem en/of maak. als iemand weet hoe je het moet maken hoor ik het ook graag.
alvast bedankt.

Dat heet programmeren, en dat doe je met een programmeertaal. Bekende voorbeelden hiervan zijn c++, c#, visualbasic.

ja, zover was ik ook nog wel, ik kan nu een mail programma maken dat mail verzend. maar ik wil mijn mail kunnen ophalen. bedankt toch in ieder geval
ps ik werk met visual basic 2010

Was niet vervelend bedoeld hoor, maar je geeft zeer summiere informatie over wat je wilt. Daarbij blijkt uit je antwoord dat het verhaal toch anders in elkaar steekt. Punt is dat je hier niet bij het helderzienden forum bent. Wat ik verder nog mis is wat je zelf al ondernomen hebt om het antwoord op je vraag te vinden. Heb je je bijv. al verdiept in hetgeen e-mail technisch gezien inhoud. Dat is essentiele kennis als je een email client wilt bouwen. De insteek van dit forum is helpen, niet volledige cursussen uitschrijven hoe iets te doen. Daar vind je genoeg van op internet. In dit geval wil je een POP3 of SMTP client maken. Stap 1 daarin is het leggen van de connectie naar je mailserver.

sorry, bedankt natuurlijk. Ik had een email dienst gemaakt met smtp dat je gewoon in 3 boxen de ontvanger, het onderwerp, en natuurlijk de tekst kon verzenden. nu wilde ik graag een programma dat ik mijn gmail kon ophalen. ik kon dit niet op youtube vinden of ergens anders.

alvast bedankt
BAAS015

Goed. Dan is de volgende stap je verdiepen in de Google Gmail API.

oke dit heb ik gedaan, het zijn de gegevens van mijn gmail acc. die ik kan gebruiken in vb. dit is alles wat ik erover kon vinden, weet iemand nog een site? alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan