• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Email sturen dmv Hyperlink functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

adile

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2014
Goedenavond,

Ik wil graag een mail sturen dmv de Hyperlink funktie te gebruiken.

onderstaande code wil ik gebruiken maar hij opend outlook niet.

Code:
=HYPERLINK("Mailto:IFERROR(VLOOKUP(G5;'Info sheet'!$T$2:$Z$1160;7;0);"")";"Mail")

kan iemand zien wat ik fout doe?

Gr Adile

Is onmogelijk te zien zonder bestandje. Een betere syntax lijkt mij is
PHP:
=HYPERLINK("mailto:"& "VenA@iets")

Waarbij je VenA@iets vervangt door jouw formule.

Laatst bewerkt:
Dit stuk: "Mailto:IFERROR(VLOOKUP(G5;'Info sheet'!$T$2:$Z$1160;7;0);" zal compleet als tekst worden gezien omdat het tussen " tekens staat. De functies IFERROR en VLOOKUP zijn daarom geen functies en worden dus niet als zodanig uitgevoerd.

V@A,

hij werkt niet zo, omdat die ook idd gezien wordt als tekst. (klopt Edmoor)
maar die tekst haal ik dus uit een andere sheet dat wil hij niet doen.

ik heb een bestandje toegevoegd, in cel K5 moet de hyperling van het mailadres komen zie formule die er al staat.

Adile

Bijlagen

Hij doet het hier prima.
Ik selecteer een naam (G5), vervolgens kies ik Nee in Opgehaald (J5) en dan wordt keurig het email adres als hyperlink getoond in K5.

Laatst bewerkt:
Wel als je er mailto: voor zet:
=ALS(J5="Nee";"mailto:" & HYPERLINK(ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(G5;'Info sheet'!T2:Z9;7;0);""));"")

Op de wijze zoals VenA al opmerkte.

Laatst bewerkt:
Edmoor,

Hij doet het, ik had ook een versie met mailto geprobeerd die het niet deed, maar had geen aanhalingstekens gebruikt.
Ik heb nu de code zo staan he, met als makkelijke naam Mail.

Nu komt er mailto:Mail te staan in de Cel. Is dit te verhelpen zodat er alleen mail komt te staan?

Code:
=ALS(J5="Nee";"mailto:" & HYPERLINK(ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(G5;'Info sheet'!T2:Z9;7;0);"");"Mail");"")

Gr adile

Nee. Die mailto: is voor de hyperlink processor het teken om de mail client te starten. Het kan wel met een stukje VBA en een dubbelklik op de cel. Dan hoeft het ook geen hyperlink meer te zijn.

oke ik snap het, het werkt nu tenminste. in ieder geval hartelijk dank voor je hulp. :)

gr adile

Graag gedaan. En mocht je dat stukje VBA willen dan laat het maar weten :)

Nou, als ik daardoor een netter bestandje krijg, graag!:thumb:

Laatst bewerkt:
edmoor

sorry voor de late reactie maar was weg het weekend,
hij werkt perfect dank je man :thumb:

adile

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan