• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

email uit excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

evhaarst

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2001
ik heb in excel 2000 een bestand waarvan ik 1 blad nu apart opsla en dan verstuur. In die macro komt dan het volgende voor:
ChDir "C:\WINDOWS\TEMP"
ActiveWorkbook.SaveAs FileName:= _
BestandsNaam, FileFormat:=xlNormal, _
Password:="", WriteResPassword:="", ReadOnlyRecommended:=False, _
CreateBackup:=False
Application.ScreenUpdating = True
Application.Dialogs(xlDialogSendMail).Show
ActiveWorkbook.Close 'het nieuw gemaakte bestand weer sluiten

Dan krijg ik dus outlook te zien, waarin ik de adressen moet selecteren. Nu wil ik eigenlijk dat excel die er zelf al bijzoekt. Ik heb de adressen in bepaalde cellen in een werkblad staan, want de verzendlijst wisselt en ik wil die adressen dus niet in de macro zelf zetten. Ik weet dat je iets kan doen met email-recipients, maar van alles geprobeerd zonder resultaat. Hoe krijg ik excel zover dat die hij snapt dat de adressen in bepaalde cellen staan?
Heeft iemand de oplossing?

Hoi e,

kjik eens op de website van Ron de Bruin (www.rdebruin.nl) of zoek op deze website op het zoekwoord e-mail. Gegarandeerd dat je een goed resultaat vind. Lukt het niet dan stel je reageer op dit bericht en ik help je verder.

Jeroen

Deze site heb ik met de zoekfunctie uiteraard al afgezocht. Die van Ron de Bruin ook. Evenzo de (prachtige) site van Erlandsen Data consulting, ExcelTip.com en de Microsoft Knowledge Base.
Af en toe is er iets dat er op lijkt, maar de adressen uit cellen halen en als set gebruiken, lukt me niet.
Maar het kan best dat ik iets over het hoofd heb gezien of verkeerd begrepen heb.

Kan best, zal er even over nadenken, kom er binnenkort op terug... Heeft iets te maken met het opbouwen van een String of zo...

Het probleem zit hem, denk ik, in het volgende. Stel dat je een aantal cellen hebt, A1 t/m A20, waar de beschikbare e-mail adressen staan. Dan zul je toch op een gegeven moment moeten aangeven welke van die e-mail adressen gebruikt moeten worden. Aangezien je zelf al zei dat die adressen per keer kunnen wisselen, zul je met een of ander dialoogvenster moeten werken. Dat kun je maken in VBA, maar mijns insziens kun je dan net zo goed gebruik maken van het systeem zoals je het nu hebt...:confused:

Hoi e,

Deze niet gevonden!
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=128041

With oMailItem

iCount = 0: sToList1 = ""
While ActiveSheet.Range("D30").Offset(iCount, 0) <> ""
sToList1 = sToList1 & ActiveSheet.Range("D30").Offset(iCount, 0) & ";"
iCount = iCount + 1
Wend
If Len(sToList1) > 0 Then sToList1 = Left(sToList1, Len(sToList1) - 1) Else sToList1 = ""

.To = sToList1

Wat doet de code:
Leest in D30 en lager een e-mailadres in en plakt de volgende er achter aan met een ";" ertussen. De string die onstaat eindigd altijd op ";" en deze wordt er weer van af gehaald. Deze string wordt toegevoegd aan .To

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan