Email uit mijn naam verzonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

conpax

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Onderstaande email is uit mijn naam verzonden naar vrienden van ons. Echter heb ik deze mail zelf nooit ontvangen, laat staan verzonden. Wat kan ik hier aan doen en kan dit kwaad??? Heb virusscan laten draaien, maar heeft niet gevonden..

Bedankt,

Heya,how are you doing recently ? I would like to introduce you a very good company which i knew.Their website is bnwtorder.com .They can offer you all kinds of electronical products which you need like laptops ,gps ,TV LCD,cell phones,ps3,MP3/4,motorcycles etc........Please take some time to have a check ,there must be somethings you 'd like to purchase .
Their contact email: bnwtorder@bnwtorder.com . MSN: bnwtorder@hotmail.com
Hope you have a good mood in shopping from their company !
Regards

Laatst bewerkt door een moderator:
Eset NOD32 Antivirus 4.0.417.0. Virus Signature 4051 (20090504)

Dit is toch ook gelijk voor Spyware???

De virusscan en anti spyware hebben niets gevonden, dus neem aan dat het goed is.
Toch??

Gaat dus niet goed. Gisteren hebben alle mensen uit mijn adresboek een wazig emailtje ontvangen, uiteraard niet door mij verzonden.

Anti spy en virus vinden niets, wat kan ik nu nog doen????????

Dit is wat superantispyware vindt. Is dit de reden van de wazige emails of heeft het er niets mee te maken???

Adware.Tracking Cookie (31 Items)

Probeer ook eens een online scan als die van Trend Micro... Als je antivirus / antispyware programma is geïnfecteerd kan Trend Micro dat ook vinden. Daarnaast moet je je afvragen als je Machine schoon is of je wachtwoord niet bekend is bij iemand anders (onderschept of gekraakt). In dat geval kan een wachtwoordwijziging de oplossing bieden.

Ten slotte is het zaak om alle bekende security patches te installeren die er van de verschillende software paketten en hardware drivers zijn. Je kunt zien of daar stappen op moeten worden ondernomen door het draaien van een freeware programmaatje als Secunia.

Laatst bewerkt:
Probeer ook eens een online scan als die van Trend Micro... Als je antivirus / antispyware programma is geïnfecteerd kan Trend Micro dat ook vinden. Daarnaast moet je je afvragen als je Machine schoon is of je wachtwoord niet bekend is bij iemand anders (onderschept of gekraakt). In dat geval kan een wachtwoordwijziging de oplossing bieden.

Ten slotte is het zaak om alle bekende security patches te installeren die er van de verschillende software paketten en hardware drivers zijn. Je kunt zien of daar stappen op moeten worden ondernomen door het draaien van een freeware programmaatje als Secunia.

Ik krijg Trend Micro niet werkend. Na de launch knop gebeurt er niets meer. Kan dat misschien aan de 64 bits versie van Vista liggen??

Ik krijg Trend Micro niet werkend. Na de launch knop gebeurt er niets meer. Kan dat misschien aan de 64 bits versie van Vista liggen??

Ik weet niet of dat nou zoveel invloed heeft. Het draait op Java en zelf krijg ik binnen de 32 bits Vista versie de vraag of ik het programma vertrouw of niet... Op zich zijn er wel meer online scans dus als TrendMicro Housecall niet werkt dan zoek je gewoon een andere online scan.... Heb je je mail wachtwoord al gewijzigd en Secunia gedraaid?

Ik weet niet of dat nou zoveel invloed heeft. Het draait op Java en zelf krijg ik binnen de 32 bits Vista versie de vraag of ik het programma vertrouw of niet... Op zich zijn er wel meer online scans dus als TrendMicro Housecall niet werkt dan zoek je gewoon een andere online scan.... Heb je je mail wachtwoord al gewijzigd en Secunia gedraaid?

Secunia gedraaid, diverse Adobe bestanden werden gevonden en is aangepast, maar de Microsoft Office PowerPoint Viewer 2003, lukte niet. Verwacht ook niet dat deze problemen geeft. Tevens het wachtwoord van Hotmail gewijzigd en nu maar afwachten of het werkt. Bedankt voor de tips..

Heeft het zin om Hitmanpro een keer te laten draaien???

Secunia gedraaid, diverse Adobe bestanden werden gevonden en is aangepast, maar de Microsoft Office PowerPoint Viewer 2003, lukte niet. Verwacht ook niet dat deze problemen geeft. Tevens het wachtwoord van Hotmail gewijzigd en nu maar afwachten of het werkt. Bedankt voor de tips..

Heeft het zin om Hitmanpro een keer te laten draaien???

Dat kan in ieder geval nooit kwaad ;) Hoop dat de wachtwoord wijziging het antwoord is...

Dat kan in ieder geval nooit kwaad ;) Hoop dat de wachtwoord wijziging het antwoord is...

Het heeft niet geholpen. Had nog een emailadres liggen van KPN, nooit geactiveerd tot aan vandaag. Gelijk na activatie een mailtje vanuit mijn hotmail account naar mijn kpn account. Echter is wel vreemd dat mijn kpn account niet bekend was/is bij mijn hotmail account. Dus hoe hebben die 2 elkaar dan gevonden???

Begin me nu een beetje zorgen te maken...

Het heeft niet geholpen. Had nog een emailadres liggen van KPN, nooit geactiveerd tot aan vandaag. Gelijk na activatie een mailtje vanuit mijn hotmail account naar mijn kpn account. Echter is wel vreemd dat mijn kpn account niet bekend was/is bij mijn hotmail account. Dus hoe hebben die 2 elkaar dan gevonden???

Begin me nu een beetje zorgen te maken...

Ok... Even ter verificatie: je hebt je hotmail wachtwoord gewijzigd toch? En dat wachtwoord is wezenlijk anders dan je oude wachtwoord (dus niet een volgnummertje ophogen of zo)? Als dat zo is dan kun je in je KPN account nagaan of het mailtje echt van je hotmail komt of dat iemand je hotmail adres "spooft" vanuit een ander account. Het zou kunnen al is het dan wel vreemd dat ze bij je adresboek gegevens zouden kunnen. Je kunt dat controleren door de berichtheader van het bericht te controleren.

Hey

Ik zit met hetzelfde probleem !
Ook ik stuur ongevraagd deze spammailtjes naar mijn adresboek.
Kan iemand - in mensentaal - uitleggen wat ik moet doen?

Groetjes

Ok... Even ter verificatie: je hebt je hotmail wachtwoord gewijzigd toch? En dat wachtwoord is wezenlijk anders dan je oude wachtwoord (dus niet een volgnummertje ophogen of zo)? Als dat zo is dan kun je in je KPN account nagaan of het mailtje echt van je hotmail komt of dat iemand je hotmail adres "spooft" vanuit een ander account. Het zou kunnen al is het dan wel vreemd dat ze bij je adresboek gegevens zouden kunnen. Je kunt dat controleren door de berichtheader van het bericht te controleren.

Ik heb inderdaad mijn wachtwoord voor de hotmail gewijzigd. Lijkt totaal niet op het vorige wachtwoord.

Dit is het mailtje wat ik heb gekregen:

Heya,how are you doing recently ? I would like to introduce you a very good company which i knew.Their website is www.bnwtorder.com .They can offer you all kinds of electronical products which you need like laptops ,gps ,TV LCD,cell phones,ps3,MP3/4,motorcycles etc........Please take some time to have a check ,there must be somethings you 'd like to purchase .
Their contact email: bnwtorder@bnwtorder.com . MSN: bnwtorder@hotmail.com
Hope you have a good mood in shopping from their company !
Regards

Dit is de header van het bericht:

Microsoft Mail Internet Headers Version 2.0
Received: from cpsmtpi-eml06.kpnxchange.com ([10.94.77.76]) by CPEXBE-EML10.kpnsp.local with Microsoft SMTPSVC(6.0.3790.3959);
Thu, 14 May 2009 22:06:35 +0200
Received: from cpsmtpb-ews04.kpnxchange.com ([213.75.39.7]) by cpsmtpi-eml06.kpnxchange.com with Microsoft SMTPSVC(6.0.3790.3959);
X-RecipientDomain: kpnmail.nl
Received: from cpbrm-ews08.kpnxchange.com ([10.94.84.139]) by cpsmtpb-ews04.kpnxchange.com with Microsoft SMTPSVC(6.0.3790.3959);
Received: from bay0-omc1-s6.bay0.hotmail.com ([65.54.246.78]) by cpbrm-ews08.kpnxchange.com with Microsoft SMTPSVC(6.0.3790.3959);
Thu, 14 May 2009 22:06:34 +0200
Received: from bay0-mc11-f15.bay0.hotmail.com ([65.54.245.87]) by bay0-omc1-s6.bay0.hotmail.com with Microsoft SMTPSVC(6.0.3790.3959);
Thu, 14 May 2009 13:06:34 -0700
To: ajacobs3@kpnmail.nl
Date: Thu, 14 May 2009 13:06:32 -0700
Message-ID: <BAY0-MC11-F15108526480FF511D0C0E6E55E0@phx.gbl>
In-Reply-To: <F3503380C36D1844BD89C1A0CB28C62908D0F4E7@CPEXBE-EML10.kpnsp.local>
X-HM-Routing-Path:CBiuitbrxFFMNijssh6yM+6bOzXyhnnkjf1/m+7vCirY3DS04SyoBo1JHNRcpcbWoEZl9ZiB7B6VbjT7WADwJr+/hvldy0pJHOUKCrxDfIBLoX2uTdfdal1nEZflKy1dCgQLg8cz3GYU5VpzZP0i5Q==
Content-Type: text/html; charset="iso-8859-1"
From: <arno.jacobs@hotmail.com>
Subject: Antwoord bij afwezigheid
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
MIME-Version: 1.0
Return-Path: <>
X-OriginalArrivalTime: 14 May 2009 20:06:34.0284 (UTC) FILETIME=[7AF316C0:01C9D4CF]

Ik zou niet weten wat ik er aan kan doen??..

Probeer eens het volgende;

maak in je adresboek een contactpersoon aan met als naam 0001 en een emailadres als flipje@flipje zonder .nl

Deze persoon komt nu bovenin je adresboek te staan. Wanneer er door een bijv virus een mail gestuurd wordt naar alle contacten in je adresboek wordt hij eerst verstuurd naar 0001. Voor deze ontvanger krijg je een foutmelding dat het adres niet klopt, je hebt tenslotte .nl weggelaten. De hele bewerking wordt vervolgens afgebroken en als het goed is worden de mailtjes naar de andere ontvangers niet verstuurd.

Probeer eens het volgende;

maak in je adresboek een contactpersoon aan met als naam 0001 en een emailadres als flipje@flipje zonder .nl

Deze persoon komt nu bovenin je adresboek te staan. Wanneer er door een bijv virus een mail gestuurd wordt naar alle contacten in je adresboek wordt hij eerst verstuurd naar 0001. Voor deze ontvanger krijg je een foutmelding dat het adres niet klopt, je hebt tenslotte .nl weggelaten. De hele bewerking wordt vervolgens afgebroken en als het goed is worden de mailtjes naar de andere ontvangers niet verstuurd.

Ik kan geen persoon aanmaken zonder .nl of iets anders.
Heb het ingesteld als test@test.test

Ben eens benieuwd want dit begint echt vervelend te worden.
Daarnaast krijg ik de mail nu ook steeds meer en meer van andere mensen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan