Email uit mijn naam verzonden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb inderdaad mijn wachtwoord voor de hotmail gewijzigd. Lijkt totaal niet op het vorige wachtwoord.

Dit is het mailtje wat ik heb gekregen:

Heya,how are you doing recently ? I would like to introduce you a very good company which i knew.Their website is www.bnwtorder.com .They can offer you all kinds of electronical products which you need like laptops ,gps ,TV LCD,cell phones,ps3,MP3/4,motorcycles etc........Please take some time to have a check ,there must be somethings you 'd like to purchase .
Their contact email: bnwtorder@bnwtorder.com . MSN: bnwtorder@hotmail.com
Hope you have a good mood in shopping from their company !
Regards



Dit is de header van het bericht:

Microsoft Mail Internet Headers Version 2.0
Received: from cpsmtpi-eml06.kpnxchange.com ([10.94.77.76]) by CPEXBE-EML10.kpnsp.local with Microsoft SMTPSVC(6.0.3790.3959);
Thu, 14 May 2009 22:06:35 +0200
Received: from cpsmtpb-ews04.kpnxchange.com ([213.75.39.7]) by cpsmtpi-eml06.kpnxchange.com with Microsoft SMTPSVC(6.0.3790.3959);
Thu, 14 May 2009 22:06:35 +0200
X-RecipientDomain: kpnmail.nl
Received: from cpbrm-ews08.kpnxchange.com ([10.94.84.139]) by cpsmtpb-ews04.kpnxchange.com with Microsoft SMTPSVC(6.0.3790.3959);
Thu, 14 May 2009 22:06:35 +0200
Received: from bay0-omc1-s6.bay0.hotmail.com ([65.54.246.78]) by cpbrm-ews08.kpnxchange.com with Microsoft SMTPSVC(6.0.3790.3959);
Thu, 14 May 2009 22:06:34 +0200
Received: from bay0-mc11-f15.bay0.hotmail.com ([65.54.245.87]) by bay0-omc1-s6.bay0.hotmail.com with Microsoft SMTPSVC(6.0.3790.3959);
Thu, 14 May 2009 13:06:34 -0700
To: firstnamelastname3@kpnmail.nl
Date: Thu, 14 May 2009 13:06:32 -0700
Message-ID: <BAY0-MC11-F15108526480FF511D0C0E6E55E0@phx.gbl>
In-Reply-To: <F3503380C36D1844BD89C1A0CB28C62908D0F4E7@CPEXBE-EML10.kpnsp.local>
X-HM-Routing-Path:CBiuitbrxFFMNijssh6yM+6bOzXyhnnkjf1/m+7vCirY3DS04SyoBo1JHNRcpcbWoEZl9ZiB7B6VbjT7WADwJr+/hvldy0pJHOUKCrxDfIBLoX2uTdfdal1nEZflKy1dCgQLg8cz3GYU5VpzZP0i5Q==
Content-Type: text/html; charset="iso-8859-1"
From: <firstname.lastname@hotmail.com>
Subject: Antwoord bij afwezigheid
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
MIME-Version: 1.0
Return-Path: <>
X-OriginalArrivalTime: 14 May 2009 20:06:34.0284 (UTC) FILETIME=[7AF316C0:01C9D4CF]

Ik zou niet weten wat ik er aan kan doen??..

Hoi...,

Eerst even hier je eigen mailadressen wissen uit de post hierboven anders krijg je wellicht weer meer spam als de pagina's door Google geindexeerd worden.

Bnwtorder heeft een domein (lijkt een zakelijk domein te zijn) maar voert een hotmail mailadres :S Beetje vaag voor een normaal bedrijf. Ze zouden in Beijing China zitten. Even gegoogled op phx.gbl (zie message header). Er zijn meer mensen met problemen hiermee en de problemen komen al jaren voor. Als je gaat googlen kun je er wat over teruglezen. Kortgezegd lijkt het domein phx.gbl een microsoft eigen intern domein dat gebruikt wordt voor MSN en regelmatig verschijnen scam mails die in relatie staan tot dit domein. Ik weet niet of je regelmatig MSN gebruikt en ook files ontvangt via MSN? In één van de pagina's die ik las werd er gesproken over een MSN bot die de mail zou kunnen sturen. Als dat het geval is zou je malware scanner dat moeten kunnen ontdekken tenzij het een nieuwe bot is waarvan de gegevens nog niet bekend zijn bij de anti malware software leveranciers. Probeer daarom verschillende anti malware programmaatjes uit en kijk of ze wat kunnen vinden. Als dat niet werkt dan ben ik bang dat ik alleen nog de rigoreuse oplossing weet en dat is de boel formateren en schoon weer installeren. Het is daarbij van belang dat je niet klakkeloos data en programma's uit onbetrouwbare bron weer op je machine zet. Een alternatief is digital forensics uitvoeren. Dat kan bijvoorbeeld met de Live CD die je kan downloaden vanaf deze site: http://www.digitalforensic.nl/ Dan moet je echter wel weten wat je doet... Nogal technisch.
 
Probeer eens het volgende;

maak in je adresboek een contactpersoon aan met als naam 0001 en een emailadres als flipje@flipje zonder .nl

Deze persoon komt nu bovenin je adresboek te staan. Wanneer er door een bijv virus een mail gestuurd wordt naar alle contacten in je adresboek wordt hij eerst verstuurd naar 0001. Voor deze ontvanger krijg je een foutmelding dat het adres niet klopt, je hebt tenslotte .nl weggelaten. De hele bewerking wordt vervolgens afgebroken en als het goed is worden de mailtjes naar de andere ontvangers niet verstuurd.

Even voor mijn info: krijg je dan niet gewoon een Delivery Failure Notification? Dan is dit wel een leuke truc... Het helpt je niet van een eventuele bot of andere malware af maar het voorkomt in ieder geval dat je anderen zou besmetten :)
 
Het zorgt ervoor dat er niet automatisch mail verstuurd wordt naar alle contacten in je lijst.
 

Bijlagen

  • Clipboard01.jpg
    Clipboard01.jpg
    17,6 KB · Weergaven: 58
Leuk.., al helpend leer ik ook weer wat :D:thumb: Wat een mooie community is dit toch ;)
 
Bij mij is het vanuit Hotmail dat die mails verzonden worden en daar kan je geen "fout" e-mailadres (dwz zonder extensie .nl of iets anders) aanmaken.

Vandaag alweer zo een mail verzonden naar mijn volledige adresboek en ik begin serieus wat 'opmerkingen' te krijgen van mensen die het enorm vervelend vinden.

Niemand die weet wat ik hieraan kan doen??
 
Bij mij is het vanuit Hotmail dat die mails verzonden worden en daar kan je geen "fout" e-mailadres (dwz zonder extensie .nl of iets anders) aanmaken.

Vandaag alweer zo een mail verzonden naar mijn volledige adresboek en ik begin serieus wat 'opmerkingen' te krijgen van mensen die het enorm vervelend vinden.

Niemand die weet wat ik hieraan kan doen??

Heb je alles wat er hierboven is aangeraden al gedaan? Dus scannen met Anti Malware, online scans etc. etc.?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan