email verdwijnt van mijn Samsung tablet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kappel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
Berichten
1.399
Ik heb een aantal mails binnen gehaald en gelezen. Later zijn ze allemaal verdwenen. Op mijn iPad blijven ze wel staan. Wat doe ik fout?
 
wss staat het op je ipad ingesteld dat ie GEEN kopie op de server achterlaat. Zorg dat dit wel zo is...
 
Het is zo als er een vinkje staat bij kopie op de server achterblijven, komen zo ook op de Samsung tablet binnen. Het vreemde (lijkt me) is dat als ik het vinkje weer weghaal alle al aanwezige mails als sneeuw voor de zon verdwijnen. Op de iPat blijven de al aanwezige mails staan.
 
Gebruik je POP3 of IMAP?

Zoals ik het nu lees lijkt het alsof je op je IPAD POP3 gebruikt en op je samsung IMAP. Dit veroorzaakt idd deze verschijnselen.

Als je mails op meerdere apparaten wilt lezen dan kun je het beste gaan voor IMAP.

POP3 download daadwerkelijk alle mails naar je apparaat en verwijderd ze van de server.(tenzij je dat vinkje hebt staan)
IMAP leest alleen alle mails en verwijderd ze pas van de server als jij de mails verwijderd op een van je apparaten.

Ik gebruik op 3 apparaten IMAP. (desktop, samsung tablet en mijn smartphone)
Hierdoor kan ik altijd op elk apparaat bij al mijn mails.( totdat ik ze verwijder)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan