Email verplaatsen van hotmail account in outlook 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rob66

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2012
Ik maak gebruik van Outlook 2010. Daarbij heb ik in outlook een emaladres in gebruik van hotmail (live.nl). Waarom lukt het niet wanneer ik in outlook het postvak IN opschoon van het hotmail account, dat dit ook daadwerkelijk gebeurd bij het hotmail adres. Wanneer ik bijvoorbeeld via internet explorer op het hotmail account inlog, dan staan alle emails nog in het postvak in terwijl ze in outlook wel zijn verplaatst. Het verplaatsen in outlook is dus niet daadwerkelijk gebeurd. Wanneer ik een gmail account gebruikt werkt het wel, verplaats ik daar de email vanuit postvak IN naar een andere map(dus via outlook 2010) en log dan in op gmail account dan zijn emails idd daadwerkelijk verplaatst. Bij hotmail kan dat niet of werkt het niet? Of staat er iets verkeerd ingesteld?

Is bij mij ook het geval. Denk dat het mogelijk een variant is t.o.v. wat ik bijv. bij Ziggo heb: als ik op m'n laptop mail binnenhaal, dan kan ik daarna ook diezelfde mail op m'n desktop binnenhalen. Bovendien blijft het via webmail te benaderen. Ik vind dat erg handig, maar af en toe moet je wel die webmail benaderen om e.e.a. op te schonen.
Dit geldt op een andere manier voor Hotmail: vergeet niet zeker 1x per jaar Hotmail via webmail te benaderen, anders vervalt je account (als je dus alleen via Outlook Hotmail binnenhaalt).

Als ik mail binnen mijn Hotmail account verplaats in Outlook 2010, dan wordt het ook in Hotmail zelf verplaatst. Echter heeft het even nodig om te synchroniseren. Ik gebruik Outlook Connector voor Hotmail in Outlook 2010.

Outlook Connector is een vereiste om Hotmail binnen Outlook te kunnen ontvangen/lezen. Gisteren overigens nog een update geïnstalleerd.
Soms lukt de synchronisatie niet, daar krijg ik ook wel eens een melding van. Misschien vertraagde sync? Of gebeurt het helemaal niet (langere tijd check)?

nb. Als ik verzenden/ontvangen aanklik (of F9), dan zie ik dat bij mij alleen dat Gmail gesynchroniseerd wordt. Hotmail niet.
Mogelijk is dat bij jou ook het geval.
Ik ben dus ook wel benieuwd naar hoe bepaalde instellingen etc. bij Crash staan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan