Email verzenden op datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

roderikvolman

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2014
Beste lezer,

Ik moet een database bouwen in acces voor contract beheer. Hierin voer ik een einddatum en een begindatum van het contract. Nou is het geval dat ik een melding moet krijgen, 6 maanden voordat het contract afloopt. Het liefst zou ik een mail willen krijgen dat het contract verloopt. Aangezien meerde medewerkers de melding moeten krijgen.

Hoe kan dit het makkelijkst?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groet Roderik

Laatst bewerkt:
Welk e-mailprogramma gebruik je? Outlook kun je instellen op datum en tijd!

Ik gebruik outlook. ik snap dat je dat kan instellen maar ik wil vanuit de database de opdracht geven

Hee Yordi bedankt voor de link. Alleen kan ik nog niet vinden hoe je dit automatiseert. Bijvoorbeeld door een Macro of iets dergelijks. begrijp je wat ik bedoel?

Ja, ik begrijp wat je bedoelt. Helaas heb ik niet veel verstand van Macro's. Misschien even kijken op de pagina van de Windows Community, daar zitten mensen die zich de hele dag bezighouden met Office en dergelijke.

Yordi32

Welkom op Helpmij.nl.:)

Gezien het een database in Access betreft het topic naar de Access afdeling verplaatst.

Je vraag is niet op te lossen d.m.v. macro's maar zul je moeten programmeren. Maar zelfs als je alles helemaal in kannen en kruiken hebt geprogrammeerd kan hij nog steeds niet werken, als je niet de procedure goed hebt. Want het probleem ligt niet zo zeer in de programmacode die je nodig hebt om automatisch een mail te sturen, als wel in het feit dat de database moet draaien om überhaupt een mail te kunnen sturen. M.a.w.: als de database niet is gestart, kan hij ook geen mail versturen.
Zelf los ik dat op door voor dit soort zaken een aparte database te gebruiken die via een Scheduled Task elke dag op dezelfde tijd wordt gestart, automatisch de gewenste procedures afloopt (query openen van de te mailen records, die exporteren naar Outlook etc) en vervolgens zichzelf weer afsluit.

Dankjewel voor je reactie,

Is er in dit geval een koppeling mogelijk met mijn agenda, dat ik met 1 enkele datum die ik invoer in een formulier direct in mijn agenda komt te staan?

Of in ieder geval een melding. of iets dergelijks.

Ook dat is mogelijk; je kunt via Access een koppeling maken met Outlook en een vergadering in je agenda schieten. Ik heb daar een db voorbeeldje van dat ik wel kan posten. Welke Access versie wil je hebben?

Ik heb nog een vraag. Ik heb namelijk een knop waarmee ik een formulier open waarin ik een nieuw contract kan aanmaken. Hij opent hem dan in een dialoogvenster. Nu is het zo dat hij word geopend links boven in het scherm. Ik zou graag willen dat ik hem midden in het scherm krijg. dit is vast in te stellen maar de vraag is hoe.

Weet iemand een antwoord?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan