email via server

Status
Niet open voor verdere reacties.

firebird

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2004
Berichten
146
myn vraag is: kan ik via een 24/7 server om de bv. 5 minuten mail ophalen en dan sávonds die mail via een andere computer met outlook express ophalen
kan ik dit met alleen outlook express, kan ik die daarop instellen of heb ik meerdere programmas nodig

mvb
 
Wil je zelf een server draaien?

Je kunt in OE opgeven dat de mail op de server moet blijven staan.
 
Zoals jij het verteld gaat dit niet, misschien lukt het onder taakbeheer, maar ik denk dat er wel een progje voor te vinden is onder: www.wintips.nl
 
ik had al een progje daarvoor: argosoft mailserver. lastig in te stellen maar gaat de post om het uur op halen en ik wil het eigenlyk om de 5 min. ofzo hebben
ik zal eens op wintips gaan kyken
 
:rolleyes:
je kan in outlook express gewoon aangeven dat ie de mail om de 5 minuten ophaald.
daarnaast kan je ook aangeven dat ie die berichten bv 5 dagen op die server laat staan.
dus kan je ze ook s'avonds op een andere pc ophalen.
 
Geplaatst door nightrider
:rolleyes:
je kan in outlook express gewoon aangeven dat ie de mail om de 5 minuten ophaald.
daarnaast kan je ook aangeven dat ie die berichten bv 5 dagen op die server laat staan.
dus kan je ze ook s'avonds op een andere pc ophalen.

Dat dacht ik dus ook..
 
voorbeeld:dus ik kan pc1 de hele dag door mail by myn isp laten halen en dan sávonds met pc2 de mail bekyken die pc1 heeft binnengehaald
hoe stel ik dit in?
 
voorbeeld:dus ik kan pc1 de hele dag door mail by myn isp laten halen en dan sávonds met pc2 de mail bekyken die pc1 heeft binnengehaald

dit is niet wat je vroeg maar ok.

waarom zou je pc1 mail willen laten ophalen om het s'avonds met pc 2 te bekijken:8-0:

je kan namelijk met pc2 ook gewoon diezelfde mail s'avonds ophalen via outlookexpress.

alsvolgd:in outlook-extra-opties-tabblad algemeen en daar een vinkje zetten bij elke ...... (zelf in te stellen) minuten op nieuwe berichten controleren


dat andere: outlook-extra-accounts-tab email-pop.****** selecteren waar *** je eigen isp is-dan eigenschapen-tab geavanceerd
onderaan kun je bij bezorging aangeven dat er een kopie van berichten achter moet blijven.


ik hoop dat dit is wat je bedoeld?
 
Ik snap niet waarom je moeilijk zou doen met mailservers.

Stel bij PC 1 in dat hij elke minuut de mail moet checken en de mails op de server achter moet laten (onvoorwaardelijk).

Bij PC2 kun je dan opgeven dat de mail gewoon opgehaald moet worden.

Let wel: PC2 haalt WEL de mail van de server dus wanneer je iets met PC2 sneller bent dan PC1 dan krijgt die ze dus niet mee (snapje?).
 
Let wel: PC2 haalt WEL de mail van de server dus wanneer je iets met PC2 sneller bent dan PC1 dan krijgt die ze dus niet mee (snapje?).

als je mijn regel op bijde pc's uitvoerd kan je op bijde pc's alle dezelfde mail zien
 
Geplaatst door nightrider


als je mijn regel op bijde pc's uitvoerd kan je op bijde pc's alle dezelfde mail zien

Jup.. Maar je moet er toch rekening mee houden dat de mail van de server afmoet. Anders loopt 'ie vol.

Je zou bijvoorbeeld de opties "verwijderen na leegmaken van prullenbak" en "verwijderen na X dagen" kunnen gebruiken..
 
het is zo: ik kryg nogal veel mail vanwege verenigingen en winkeltje van myn vriendin, als ik die sávonds op ga halen is soms de helft "gebounced" , nou heb ik een oude server staan die ik dan 24/7 wil laten draaien om steeds die mail te halen, ik wil myn gewone comp. niet de hele dag aan laten staan
 
nou kan ik op die server de hele dag outlook laten lopen maar hoe haal ik die mail dan sávonds naar pc2 toe
 
ok dat kan ook je kan dan bv een nieuwe map aanmaken waar je de mail filtert dus bv:
alles voor de winkel in map winkel laten zetten enz
vervolgens kopieer je later de map (als je op rechter muisknop klikt kan je zien waar die map staat) naar je pc2

je kan dit doen dmv een syncronisatie programma.

is dit alles binnen 1 netwerk??
 
Uhm, ik zie het probleem niet :eek:? Gewoon op PC2 mail ophalen?

Wanneer het binnen één netwerk is heb ik nog wel een tooltje voor je om het .PST bestand van Outlook te delen.
 
ja, alles is binnen 1 thuisnetwerk, ik wil de server eigenlyk alleen als opslag gebruiken voor mail en een ftp server en dat ik dan sávonds zonder moeilykheden outlook kan openen en m'n mail kan halen van de server
 
kun je outlook express ook ipv. een pop3 server naar een map op de server laten verwyzen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan