Emailaccount onbereikbaar vanuit outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

toktok

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2002
Sinds vorige week heeft KPN mijn internet aansluiting overgenomen. Ipv. Tiscali ben ik nu Planet gebruiker.

(eerst een middagje zitten donderjagen om m'n draadloze modem weer aan de praat te krijgen, maar die doet het weer. De helpdesk wist alleen z'n script op te lezen: leest u de bijgestuurde brief oid.).

Daarmee is wel mijn meest gebruikte emailadres onbereikbaar geworden, lijkt het. Ik heb een 12move adres wat onder tiscali i.h.a. goed te bereiken was. Onder Planet kan ik het niet inlezen met outlook. Webmail via 12move functioneert wel.

Ik heb de instellingen onder emailaccounts bekeken. De POP3 en SMTP server staan goed ingevuld, net als wachtwoord en username. Bij het testen van de accountinstellingen krijg ik als foutmelding: aanmelden bij de server is mislukt.

Wat is hier aan de hand en wie kan mij helpen?

Tok

Een aantal providers, en met name een inbel-account (tel. modem) willen "zien" dat er op hun server wordt ingebeld.
gebeurd dat niet, doordat er kontakt gemakt wordt met een adsl / kabel / lan of iets dergelijks, dan krijg je een foutmelding.

Remedi: die providers vergeten, en onder je vrienden je adres wijzigen.
Tijdelijk nog je mails ophalen / doorsturen via de webmail.

Berichten verzenden via Outlook met als 'afzender' je account bij 12move ging tóch al niet.....
Alleen het ontvangen van berichten kon.
Je kunt bij 12move je mail direct laten doorsturen naar een ander emailadres.
Voilá .......

Sorry Valijn maar e-mail verzenden met Outlook met een andere afzender dan het adres waarmee je zend gaat prima.

Als je popserver en smtp server maar staan ingesteld op de provider [alleen de smtp is zelfs al genoeg] die je nu hebt kun je zelfs hetpaardvansinterklaas@stoomboot.nl als afzender laten meesturen [beantwoorden wordt dan wat moeilijker].

Ergo: je kunt je mail via planet versturen en de ontvanger krijgt als afzender in dit geval gewoon toktok@12move.nl te zien

It's up to you, Erp .....
Mijn provider is Chello.
Heb daaronder mijn email-account voor het ontvangen mail van HCCnet geplaatst.

Vertél ..... hoe ik met dit laatste emailadres oók kan zenden, c.q. beantwoorden ....

Mag ik dat morgen even doen? Ik wilde net even gaan slapen.....

:D Even maar?

Zelf zend ik ook in OE met een gmail adres.
Outlook is echter een stuk lastiger.
Ik ben benieuwd of het lukt.
Minimaal zul je met identiteiten moeten werken.

Volgens mij klopt dat niet Elisa.

Je ontvangt je Gmail-berichten in OE, omdat je dat bij Google zo hebt ingesteld.
Maar als je reageert, dan krijgen anderen niet je Gmail-adres, maar je emailadres van je provider te zien. M.a.w. je ontvangt gmailbericht, maar verstuurd reacties via je internetprovider

Lieverd zzzzzzzzzz ik stuur al mijn mailtjes van gmail via OE.
Iedere Helpmijer zou in jouw geval mijn emailadres dus kunnen zien.
Uitproberen? :p

Maar........gmail is wel een webmail.
Met een provider is het misschien anders.

Gmail gaat prima samen, verzenden EN ontvangen met Outlook.
Combinaties van providers integreren in Outlook geeft wat meer haken en ogen.

Laatst bewerkt:
@ Valijn

Jij hebt zojuist een mailtje ontvangen met in de kop "Zwarte Piet"als afzender, mailadres "hetpaardvansinterklaas@stoomboot.nl"
[demonstreren is altijd iets overtuigender dacht ik]

@ topic

Op deze manier [iets serieuzer dan] kun je bijvoorbeeld vanuit "privé" mailen met je "zakelijke" mailadres als afzender......:

Nieuw [extra] e-mail account aanmaken in Outlook, bij Naam: de naam die je wilt dat de ontvanger ziet, bij email adres: het adres dat je wilt dat de ontvanger ziet en wat hij kan gebruiken om je terug te mailen[bijvoorbeeld je zakelijke, of in het geval van "toktok" zijn 12move adres] De gebruikersgegevens moeten die zijn die horen bij het emailadres [dus NIET die van je Huidige provider] anders krijg je de melding "aanmelden is niet gelukt, o.i.d.", bij PoPserver vul je de pop van je zakelijke of oude email adres in [12move]
Bij smtp MOET het smtp serveradres van je HUIDIGE provider staan [anders krijg je bij verzending de melding "we do not relay.... enz"

That's it

Laatst bewerkt:
Inderdaad Lieverd zzzzzzzzzzzz

en Inderdaad Erp.... dat lukt, alleen moet ik wél bij 'pop' een ander wachtwoord intypen.

Maar het lukt idd.

Nu die G-mail (gek, maar het blijft bij mij associaties oproepen met andere G-s (tring, pot) .... nog, maar ik ben bang dat het met Outlook niet gaat lukken.
En die gebruik ik nou al zo lang, het kan zelfs niet anders meer met mijn Ipaq....

Bij Gmail zul je wat gevanceerde instellingen moeten instellen, dat heb je al gedaan?

Zoals bijgevoegd?

Laatst bewerkt:
Hoi A.J.

Bedoel je G-mail onder Outlook, of onder Outlook Express?

De instellingen voor het laatste heb ik al van Elisa.

Als je die onder Outlook (2003) weet, hoef ik daar zelf niet naar op zoek ......

BvDnk

Die ik heb bijgevoegd zijn voor Outlook

Helaas ...
bij 'pop.gmail.com' blijft hij vragen om mijn wachtwoord. Uiteraard helpt de optie opslaan in ww-lijst ook niet.

Ik merk dat het weer zeer offtopic aan het gaan is. De laatste antwoorden gaan niet meer over het probleem van de topicstarter. Dus daar weer mee bezig houden en voor de overige vragen een ander topic openen

Ik meld mij na een dag weer als initiator van dit item. Ik ben zeer verheugd te zien dat ook de Sint c.s. kan mailen via allerlei accounts, maar eh...

Moet ik nu mijn 12move account opgeven of is er nog enige hoop dat ik hier mee door kan?

Ik ben gezien de foutmelding (contact maken met server lukt maar server geeft niet thuis) wel bang dat ik er door 12move uitgegooid wordt.

En hoe kan ik 12move mailtjes laten doorsturen?

Tok

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan