• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

emailadressen importeren in Mozilla

Status
Niet open voor verdere reacties.

Linkerhand

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2009
Hallo,

Ik ben hartstikke nieuw en heb helaas weinig verstand van computers, ik doe mijn best.
Dit is het probleem: Mijn vrouw heeft een web-site en die hou ik bij, nu wil zij een nieuwsbrief versturen aan 100 mensen.
Dus ik heb alle adressen in een excelbestand gezet, maar nu wil ik die adressen importeren naar mozilla, dat gebruik ik als emailprogramma.
Ik gebruikte Outlook maar door allerlei vastlopers ben ik naar Mozilla gegaan.
Ik heb Windows XP draaien.
Ik heb geen idee wat ik moet doen, ik las via google iets over dat ik het bestand in een CSV bestand moet opslaan, ik heb geen idee, is er iemand die mij wil vertellen wat ik moet doen of staat er ergens wat ik moet doen.
Ik ben geen programmeur dus misschien in een makkelijk voor mij te volgen uitleg.

Enorm bedankt alvast:

Groetjes Ad

Excel-bestand opslaan als CSV-bestand (is txt-bestand). Vervolgens CSV-bestand importeren in Mozilla Thunderbird.

Laatst bewerkt:
Ja Krolik, zo gaat het niet, ik heb een bestand opgeslagen als xlsx of zo, hoe maak ik daar een CSV bestand van.
Sorry ik ben niet zo'n dappere.

bedankt

Xlsx-bestand openen en dan saven als csv-bestand.

Dank, dat heb ik gedaan.
Importeren - adressen met succes geimporteerd, dan voltooien, kader verdwijnt, kan nergens in Mozilla de adressen vinden.

Bedankt weer alvast voor het meedenken

Welkom op het forum

Heb je in Excel de adressen onder elkaar staan? Op verschillende regels?

Dan het volgende doen (stel dat de adressen in kolom "A" staan):
In B1 de formule =A1&";"
Deze formule doortrekken (kopiëren) naar beneden totdat je ze alle 100 hebt gehad
Daarne de mailadressen uit kolom B kopieren naar een nieuwe mail in Mozilla.

Ongetest, maar zou moeten werken. Doet het in Outlook ook.

Ik heb de formule ingetypt, maar hoe moet ik die dan kopieren?
Als ik op kopieren druk, zet hij de tekst emailadres neer, die ik op A1 heb gezet, op A2 etc heb ik 69 emailadressen onder elkaar getypt.
Sorry dat ik het niet meteen snap.

Bedankt voor jullie tijd.

Dus je bent in A2 begonnen, daar staat het 1e mailadres? En in A3 het 2e mailadres en zo verder?
Dan kun je in B2 de formule zetten
Code:
=als(A2<>"";A2&";";"")

Vervolgens (je staat nog op A2) kies je Bewerken --> Kopieren. Daarna selecteer je met de muis de cellen B3 t/m B69 en kies Bewerken --> Plakken.

In bijgaand bestand is dat al gedaan, je kunt er 500 mailadressen in kwijt.

Tot slot markeer je de cellen B2 t/m B69 en kies je Bewerken --> Kopieren. Dan schakel je over naar Mozilla en daar, in het adresvak kun je de gegevens plakken via CTRL + V of Shift +Insert

Suc6

Bijlagen

Bedankt, het is gelukt.
1 ding nog, weet dat ik vervelend ben, op het uitgaande emailbericht staan nu alle emailadressen achter elkaar, verzend hij het dan wel?

Als er een ; (puntkomma) tussen staat wel. Tenminste, Outlook doet dat wel. Mozilla ken ik niet zo goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan