Emailadressen in INBOX gebruiken voor Nieuwsbrief

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toolsonline

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jan 2010
Berichten
2
Beste,

Ik wil alle emailadressen in de inbox van Outlook gebruiken om een Nieuwsbrief naar te versturen. Hoe krijg ik deze emailadressen het handigste en snelste in een apart bestand? Bestaat daar een soort van exportfunctie voor? Let wel: ik heb ze dus niet in het bestand van contactpersonen staan.

Alvast bedankt.

Gr,
Marcel Diks
 
Ja hoor, dat kan.
De procedure is alsvolgt:

1. Exporteer Postvak IN als XLS-bestand
2. In de stappen die je volgt wordt gevraagd de toewijzing van velden te bevestigen. Feitelijk hoef je alleen de velden 'VANNAAM' en 'VANADRES' (dit is het mailadres) over te houden, maar belangrijk is dat je het 'veld' hoofdtekst verwijdert door er eenmaal (in de lijst dus) op te klikken en op de DEL-toets te drukken.
3. Nadat de mails zijn geëxporteerd, sorteer je op de kolom met mailadressen en verwijdert de adressen die er meerdere keren in voor komen. Ook kan je hier alle kolommen verwijderen die voor je mailing niet relevant zijn.
4. Sla het 'gezuiverde' resultaat opnieuw op en importeer deze als contactpersonen. Uiteraard in een nieuwe - tijdelijke - Contactpersonenmap. Let er bij het laatste op dat je de veldnamen moet aanpassen want anders wordt er helemaal niks geïmporteerd, althans: je ziet geen correcte vermelding van de naam en het mailadres.
 
O.k. Bedankt voor de snelle heldere uitleg. Het is inmiddels gelukt.

Gr,
Marcel Diks
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan