emailen vanaf 2e pc in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

steru2000

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2001
Hallo,

Ik heb een netwerk gebouwd met 2 pc's waar windows xp op staat. In pc 1 zitten 2 netwerkkaarten: 1 voor de aansluiting met het internet (@home), 2 voor het interne netwerk met de ander pc (IP: 192.168.0.1, Subnet mask: 255.255.255.0, Default gateway: niets ingevuld, DNS: ook niets ingevuld). Op pc 1 draait Outlook, met diverse mail-accounts.

Instellingen van pc2 (IP: 192.168.0.2, Subnet mask: 255.255.255.0, Default Gateway: 192.168.0.1, DNS: 213.51.129.169 en 213.51.144.169 [van @home gekregen])

Eigenlijk wil ik op pc 2 ook kunnen mailen. Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?

Alvast bedankt,

Bas

Heb je al een mail account aangemaakt op beide pc's?

Hoe bedoel je dat eigenlijk?

Ik had op pc 1 email-account A (Outlook). En op pc 2 email-account B (Outlook Express).

Op pc 2 werkt dat dus niet. Kwam een foutmelding dat de mail niet kon worden opgehaald en niet kon worden bezorgd.

Nu heb ik beide email-accounts op pc 1 staan, maar wil email-account B graag met pc 2 binnenhalen.

Hopelijk heb je zo voldoende info.

Groet,

Bas

Welk mail account (hotmail, @home of..?) heb je op pc 2 staan?

En wat heb je op pc2 bij pop3 en smtp server staan?

En welke foutmelding kreeg je?

Het was een @Home email-account op pc 2.

De volgende instellingen heb ik ingesteld (vanuit @Home Handleiding):

pop 3: mail
smtp: mail

Deze instelling gebruik ik ook op pc 1, en dan werkt het account wel.

Ik moet nog even terugkomen op de foutmelding. Zit nu niet achter pc 2. Geef ik zo snel mogelijk door.

Groet,

Bas

Proxy

Je zult een proxyservertje moeten instaleren, bv AnalogX (gratis te downloaden EN = freeware). Daarin geeft je tweede e-mailadres in en het ip adres van je tweede pc.
Mocht er mail binnenkomen, sluist je "hoofd" pc dit door naar pc 2.

Gebruik op pc 2 eens bij pop3 en smtp mail.home.nl ipv alleen mail

Zal morgen even kijken naar de oplossingen. Laat dan ook wel weten of het werkt.

Ik ga afsluiten. Alvast bedankt en welterusten

Mocht je het proxyservertje donwloaden en gaan gebruiken, moet je op pc 2 bij zowel pop als smtp het ip-adres van pc 1 invoeren.
Bij mijzelf heb ik het ook op deze manier en werkt het feiloos. Suc 6

Ik heb bij pop3 en smtp mail.home.nl ingevoerd en nu draait het goed. Bedankt voor de tips.

Groet,

Bas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan