emailen vanuit verzendlijst

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door joost verdaasdo
Hai Marian, :D

Inderdaad dat is een mooie koeling! (kun je 's nachts weer lekker slapen)

AIaiAI...je mist heel de MAPI setup!!
Dat is echt niet goed.

The search continues...:thumb:

[Overigens staat de pc bij ons in de woonkamer, dus da's ook wel lekker als ie wat stiller is. Heb nu alleen nog een beetje geluid van de voeding, de rest is nu super stil dankzij 2 koelsystemen van Zalman]

Ik ben blij dat het voor jou duidelijk is....!

Ik wacht het rustig af!

Weet even niet wat je hier bedoeld..

Als je refereerd aan het feit dat jou Word niet kan merge mailen dan is het voor mij nog niet duidelijk hoor!

Mijn vermoeden is echter wel dat je door de aangepaste installatie de belangrijke items van MAPI mist en dat dit waarschijnlijk de oorzaak is...zeker is dit voor mij nog niet.

Heb overigens nog niks gevonden..maar wat niet is kan nog komen! :thumb:

Geplaatst door marianneke

Geplaatst door joost verdaasdo

Weet even niet wat je hier bedoeld..

Het is al verhelderend als je weet wàt je mist...., bedoelde ik.

Hoi Joost.

Blij dat je je nog even met mijn probleem wilt bezighouden. :D
Als ik morgen die collega heb gesproken zal ik je hier melden hoe het bij haar is gegaan!

Ah zo...enne met problemen houd ik mij altijd graag bezig..(niks zo leuk als een potje spitten)

Ik meld me weer als de tuin omgespit is! :thumb:

denk je aan je rug....?!

;) ;) ;) ;) ;) ;)

dìt soort spitten hou ik ook wel van....alleen ben ik fysiek nogal beperkt dus dat andere speelt niet voor mij (gelukkig)

Zal ik doen...

Enne voor dat tweede kunnen we elkaar een hand geven..(zonder erover uit te wijden...) ;)

Ik kom net twee topics tegen welke nog wat goed gelukte tips geven over dat Win.ini bestand waar ik het eerst over had.

Jij hebt daar alleen maar:
[Mail]
MAPI=1
in staan.

Maak eerst een kopie van WIN.ini

Sluit alle programmas en zet onder MAPI=1 de regel:
MAPIX=1
Je krijgt dan:
'wat er boven staat
[Mail]
MAPI=1
MAPIX=1
[MCI Extensions.BAK]
'wat er onder staat.

Save de Win.ini en start Word en probeer het nog eens.

Helpt dit? (niet geschoten is altijd mis)

See Yah! :thumb:

Hoi Joost.

Heb gedaan wat je voorstelt, maar kan nog steeds niet de knop "samenvoegen naar email" activeren.

Moet ik die regel er nu weer uit halen?

Zal ik maar gewoon Outlook installeren? Kan ik toch gewoon blijven emailen met OE als standaard emailprogramma?

Ik heb overigens die collega gesproken, maar ze heeft inmiddels alle emailadressen aan een adresboek toegevoegd...

Ik was er al bang voor maar het was de moeite waard het te proberen.

Ja die regel kan er weer uit.
Ben helaas ook veel topics tegengekomen welke duidelijk stellen dat Outlook geïnstalleerd moet zijn. (Zoals ik al eerder zij ivm met de MAPI items en registerverwijzingen, DLL's, etc..)
Maar je bent natuurlijk altijd opzoek naar die éne slimmerik die een work around kent...

Als je Outlook Installeert dan moet het zeker werken. (bij mij werkt het immers ook)

En Ja hoor je kunt gewoon met OE blijven mailen. (Vermits deze in de IE opties als default mailclient is aangegeven)

Als jou collega alleen de adressen uit dat adresboek nodig heeft voor de Mailmerge kun je deze natuurlijk ook gebruiken.

In Stap 3 van de wizard kun je contactpersonen koppelen aan de samenvoegbrief om naar te mailen.

Ik weet echter niet of er nog een ander gegevensbestand meegekoppeld moet worden met andere benodigde info? Dat is namelijk niet mogelijk (2 gegevensbestanden koppelen)

Succes! :thumb:

Ja Joost.

Ik denk dat we inderdaad alles hebben geprobeerd.

Ze heeft nu de gegevens zowel in een bestand staan, als in het adresboek.
Nou zijn er van die klanten altijd nog een stel die geen emailadres opgeven.

Stel: we doen een mailing de deur uit.

Wat is nu de snelste / makkelijkste manier om eea gedaan te krijgen?

EDIT:

ik bedoel: om te zorgen dat een deel van de klanten de mailing per email krijgt, en de rest per post?

Laatst bewerkt:
Hai Marianne, :D

Ik zie een vinkje (opgelost) bij deze vraag staan...ben ff-kes weggeweest dus uhms..is deze opgelost of zoek je nog ergens antwoord op?

See Yah! :thumb:

Ik heb vandaag hier thuis een hele dag uitleg/instructie gekregen over een nieuw kassaprogramma. Op de meegeleverde pc hebben we eerst Office geinstalleerd (incl Outlook). Er zit in het programma ingebakken een mogelijkheid om te koppelen op jouw manier met Emailadressen.

Dus: ja probleem is sinds vanmiddag opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan