emailheader - alternatief voor adressen die geen html-mail ondersteunen

Status
Niet open voor verdere reacties.

klaaslievens

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Hoi iedereen!

Ik heb in PHP een soort nieuwsbriefsysteem gemaakt, waarbij de adressen uit een database komen. Alles werkt prima, alleen had ik graag een alternatief (een link naar de online versie van de nieuwsbrief) gegeven voor mensen die geen html-mail kunnen lezen.

Iemand enig idee hoe ik dit moet aanpakken? Ik weet zelfs niet of dit eigenlijk via PHP moet...

Thanks!

K

Je kunt gewoon de link naar het bestand geven, dus
HTML:
Bekijk hier de online versie: http://127.0.0.1/nieuwsbrief0607.php

in plaats van de html versie
HTML:
Bekijk <a href="http://127.0.0.1/nieuwsbrief0607.php">hier</a> de online versie.

Merci, maar waar moet ik dit dan zetten? Gewoon bovenaan?

Bv. $body="link naar online bestand"
$body.="html-versie"

en dan maar doormailen via mail($email,$subject,$body etc.)?

Ik dacht eigenlijk dat de niet-html-gebruiker gewoon de code te zien kreeg? Enig idee hoe ik dat kan testen?

Kan je me nog even verder helpen? Waarvoor bedankt!

Klaas

Merci, maar waar moet ik dit dan zetten? Gewoon bovenaan?

Bv. $body="link naar online bestand"
$body.="html-versie"

en dan maar doormailen via mail($email,$subject,$body etc.)?

Ik dacht eigenlijk dat de niet-html-gebruiker gewoon de code te zien kreeg? Enig idee hoe ik dat kan testen?

Kan je me nog even verder helpen? Waarvoor bedankt!

Klaas

Ehm, je geeft zelf aan dat je die link in je mailtjes wil hebben. Dus dit zet je in je body.
$body = "Wanneer uw mail geen HTML kan gebruiken, ga dan naar http://www.nieuwsbrief.nl om deze nieuwsbrief online te bekijken.\n";
$body .= $restVanDeBody

Het kan aan mij liggen hoor, maar wat ik nog niet snap, is dat je toch ook html-tags gebruikt als je een link erin plaatst? Als de ontvanger geen html-mails kan lezen, dan kan hij toch ook die link niet lezen?

Of maak ik zo'n rare hersenkronkel?

De forumsoftware maakte er automatisch een link van...

Het was dan ook handiger op het tussen de
PHP:
-tags te zetten.

[php]
 $body="Wanneer uw mail geen HTML gebruikt, ga dan naar http://www.nieuwsbrief.nl om deze nieuwsbrief online te bekijken.\n"

Een tijdje stil gezeten hierover, maar nu opnieuw op zoek...

Ik ben er toch nog niet hoor! Ik heb jullie voorstel geprobeerd via een U3-CruzerSync-USB-stick. Deze kan je synchroniseren met outlook, maar ondersteunt geen html-mail. Mijn mails zijn altijd helemaal blanco: ik krijg dus noch het bericht, noch de verwijzing voor niet-html'ers te zien...

Any more suggestions?

Bedankt!

Als je helemaal geen bericht ontvangt dan is er denk ik eerder iets mis met het script...

Neem anders de standaard mail(); functie eens en vul je adres in en een stukje tekst. Kijk of die wel aankomt op je U3...

Ik heb me blijkbaar verkeerd uitgedrukt. Ik ontvang wel degelijk een email-bericht, maar dat is in eerste instantie helemaal blanco. Pas als ik op mijn U3 de optie "view in html" aanklik, dan opent hij het bericht in mijn browser, en kan ik alles lezen.
Als ik het emailbericht dan binnenhaal in mijn outlook, dan zie ik het wel meteen correct.

Ik zou dus willen dat er een korte verwijzing staat, i.p.v. dat blanco bericht...

Met mijn script is er volgens mij verder niets verkeerd...

Heb je in de header van het emailbericht niet staan dat het een HTML mail wordt? (Opzoeken in je script)

Dat zou nog wel eens voor problemen kunnen zorgen.

Op php.net staat in een van de comments dit:
PHP:
$headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1" . $newLine;
Dus kijken naar het content-type ;)

Die header staat effectief in mijn script. Ik heb het ook eens uitgetest zonder deze header, maar dan krijgen de html-lezers de html-code te zien, en niet het bedoelde resultaat...

Nog suggesties?

Alleszins bedankt!

Dan zou ik het niet weten :rolleyes:

Wat je zou kunnen doen is een checkboxje op je formulier plaatsen met de vraag of ze HTML mail ontvangen of niet.

Bij wel gebruik je de HMTL-header (Dus wanneer er geen vinkje is) en anders niet... Maar de kans is dat mensen het niet wel weten en er dus niet bij stil staan...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan