Emailontvangst

• Onderwerp starter Onderwerp starter Robl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Robl

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2007
Ik heb een account bij Tele2 en sinds enige tijd heb ik het idee dat er wat mis is met mijn emailontvangst. Geautomatiseerde(oa Volkskrant) en niet geautomatseeerde emails(waarvan ik zeker weet dat ze naar mijn adres zijn verzonden)worden met regelmaat niet ontvangen.
Als ik naar mijzelf een testmailtje verstuur ontvang ik het weer wel.
De computer van mijn vrouw(Laptop)heeft hetzelfde probleem.
Bij mijn vorige provider(Planet) had ik dit probleem niet.

Wie heeft enig idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn?????

Alle serverinstellingen voor inkomende mail staan goed en al naar het spamfilter gekeken?
En kan je bij Tele2 de mail lezen op de site?

De serverinstellingen staan goed en ik ontvang ook wel mail,maar lang niet alles.
Ook de maandelijkse factuur van Tele2 heb ik nog maar 1 keer ontvangen.
Op de site van Tele2 kan ik de mail ook niet lezen.
Hiervoor heb ik jaren Planet gehad en nooit dit probleem gehad.

Heb je ook een spamfiler van Tele2 of gebruik je in Outlook Express een ander spamfilter?

Ik heb een spamfilter van Trend Micro en mijn vrouw Mcafee,maar het probleem is hetzelfde.
Inmiddels heb ik het probleem bij Tele2 neergelegd en ik zal door de technische Dienst worden teruggebeld

Oke, in de tussentijd kan je toch even kijken naar de instellingen van de spamfilters.
En anders, veel succes verder met de hulp van Tele2.

Tele2 heeft ook niets kunnen vinden.
Ik hen de Internet Security Suite van Trend Micro.
Ik zie dat de virusscanner inkomende messages aan het scannen is en vervolgens zie ik ze niet in mijn inbox en de quarantainefolder is ook leeg.
De Spamfilter heb ik uitgezet(Deze doet volgens mij ook niet meer dan de emails een label meegen)
Het zal wel iets te maken hebben met de instellingen van de virusscanner,maar ik heb geen idee wat.

Rob

Waarschijnlijk staan de instellingen te hoog, want dit gebeurt niet bij alle mails.

Ik heb een account bij Google(Gmail) genomen en dat werkt perfect,dus het probleem zit bij Tele2.
Al diverse malen met de helpdesk gebeld,maar het probleem is nog steeds niet opgelost.

Rob

Mooi dat Gmail goed werkt, maar jammer van Tele2.
Alleen het probleem is dat een spamfilter ook niet werkt op mail via Hotmail, Gmail of iets vergelijkbaars via internet, web based e-mail dus. Een spamfilter werkt via de mailserver van de provider, Tele2 dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan