Emailprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cornel33

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2003
Hallo,
Ik heb een probleem waar ik niet uitkom. (zeldzaam :)

Ik heb sinds 3 weken een sweex adslmodem/router.
Er zijn 2 pc op gezet en alles werkt perfect.
Alleen de email nog niet.
Email a wil ik op pc1 binnen laten komen en niet op pc2. Hoe stel ik op beide de instellingen zo in dat dait inderdaad ook gebeurd. Moet ik iets in de router veranderen?

Idem met email b die ik op pc2 wil binnen laten komen.

Nu is het zo dat email b wel op pc2 binnen komt maar ook op pc1, terwijl ik dat emailaccount op pc1 heb uitgeschakeld. Deze moet alleen maar op pc2 binnen komen.

Als emailsoftware gebruik ik incredimail

Alvast bedankt.
Cornel

:confused: :mad:

Hoi, nog een keer

Ik krijg mailtjes van helpmij.nl dat er antwoorden zijn op mijn vraag. Helaar gaat er iets verkeerd. Ik zie geen antwoorden :(

Cornel

Dat kan wel kloppen. ik had een antwoord geplaatst maar toen ik las dat het om Incredimail ging maar weer gedelete. Ik plaats het alsnog, mogelijk heb je er toch wat aan:

In Outlook Express gaat dat zo: In OE/Extra en klik op Accounts en selecteer de account alwaar de post mee wordt opgehaald, klik dan op Eigenschappen en vervolgens op het tabblad Geavanceerd, vink UIT bij Bezorging, "Een kopie van berichten op de server achterlaten." Wel zorgen dat de pc's hetzelfde zijn ingesteld.

Nog steeds

Wat dat betreft werk incredimail hetzelfde als outlook. Alleen het werkt niet. De mail blijt toch op pc1 binnen komen, terwijl dat juist niet moet

Cornel

de helpdesk van incredimail werkt zeer goed, stuur hen een mailtje ...

Als je op pc2 geen email wilt dan stel je daar toch gewoon geen account is? Of is dit raar wat ik zeg?:D

Ik neem aan dat je 2 verschillende accounts hebt. Dan stel je toch voor elke pc een eigen account in?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Tanja1968
Als je op pc2 geen email wilt dan stel je daar toch gewoon geen account is? Of is dit raar wat ik zeg?:D

Ik naam aan dat je 2 verschillende accounts hebt. Dan stel je toch voor elke pc een eigen account in?

Vind ik wel een goeie Tanja. :D (ik zit ff op een andere pc, Gezina)

Een Goeie?

Misschien wel een goede suggestie, maar werkt dus niet. (zie vraag)
Iedere pc heeft 1 account en op pc1 komen ze van 2 accounten binnen.
Wie O Wie helpt.

Cornel

Je kunt nooit mail krijgen van een account die niet ingesteld is. Je zult toch ergens het account (die je niet wilt) geactiveerd hebben staan op pc1

Incredimail gaat niet zelf denken :)

email

Hoi,

Het emailaccount op pc1 is uitgeschakeld (is echt niet geactiveerd) en alleen ingeschakeld op pc2 en toch krijg ik de mailtjes binnen op pc1.
Ik vind het ook raar dat dit zo gebeurd.

Nog 1 maal nagekeken en echt:
Email 1 voor pc1 : email2 voor pc2........
Op pc2 krijg ik alleen email2 binnen, maar op pc1 krijg ik email a en b binnen.
Alles is in en uitgeschakeld op de goede machines

Groet
Cornel

Dat uitgeschakelde account, waarom verwijder je die niet gewoon? Ik denk dat je dan van het hele probleem afbent.

Als je toch dat account niet op die pc wilt hebben......
Account opnieuw instellen als je hem later toch wilt is zo gebeurd.

En met uitgeschakeld, bedoel je daarmee dat je het vinkje niet hebt staan bij dat account?

Hoi,
Heb ik inmiddels ook gedaan. De mailtjes blijven gewoon binnenstromen. Ik begrijp er echt geen snars van. :( :( :( :( :evil:

Groet
Cornel

Werk je misschien met aliassen? Anders zou ik het ook niet weten.

Jippie

Dank je voor de tip. Ik werk inderdaad met aliassen.
Ik heb nu een extra mailbox aangemaakt en alles werkt nu als een tierelier
Toppie
Bedankt

Groeten
Cornel

Ik snap eigenlijk niet wat je precies gedaan hebt, maar het werkt begrijp ik. Graag gedaan dan:D

PS Ben toch benieuwd wat je nu precies bedoelt:)

uitleg

Hoi,

Ik kan 4 mailboxen aanmaken met ieder een inlognaam en wachtwoord.

Ik had er maar 1 en daar hingen 2 emailaliassen onder. 1 voor mij en 1 voor mijn vriendin.

Dus 4 aliassen met 1 inlognaam en wachtwoord
Ik heb nu een extra mailbox aangemaakt met een ander inlognaam en wachtwoord en daar het adres van mijn vriendin ondergebracht.

Dus nu werken de pc's met een ander inlognaam en wachtwoord.

Ik hoop nu duidelijk genoeg? :)

Bedankt en groeten
Cornel

uitleg

Hoi,

Ik kan 4 mailboxen aanmaken met ieder een inlognaam en wachtwoord.

Ik had er maar 1 en daar hingen 2 emailaliassen onder. 1 voor mij en 1 voor mijn vriendin.

Dus 2 aliassen met 1 inlognaam en wachtwoord
Ik heb nu een extra mailbox aangemaakt met een ander inlognaam en wachtwoord en daar het adres van mijn vriendin ondergebracht.

Dus nu werken de pc's met een ander inlognaam en wachtwoord.

Ik hoop nu duidelijk genoeg? :)

Bedankt en groeten
Cornel

Jaaaa, dat verklaart een hoop. 1 mailbox, 2 aliassen.

Bedankt voor de uitleg, weet ik het ook weer:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan