Emails blijven in postvak UIT hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

TeknoBel

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2003
Wanneer ik een email verstuur met bijlage (groter dan 500kb ongeveer) blijft deze altijd in mijn postvak UIT hangen.
Ik zie de vooruitgang maar wanneer de vooruitgangsbalk op het einde is, dan krijg ik een foutmelding (Er zijn fouten opgetreden...) In dat venster staat nochtans niks.
Mijn email komt wél aan.
Ik moet nu telkens mijn email manueel verwijderen uit het postvak UIT, anders begint hij de volgende keer dat ik outlook express opstart wéér te verzenden !

Ik heb Windows XP Home

Welke email provider / smpt server gebruik je om je mail te verzenden ?

Provider = Belgacom Skynet (België)
SMTP-server = relay.skynet.be

Heb ik ook!;) Alleen die problemen niet.

Kan het zijn dat een firewall jouw uitgaande berichten blokkeert? Heb je een firewall?

Weet je zeker dat dat de juiste SMTP is? Probeer anders eens een andere SMTP server om te kijken of het probleem daar mee te maken heeft.

Ik zal al even opnoemen wat ik zelf al geprobeerd had.

Ik heb mijn INBOX verwijdert en met een lege herbegonnen. Geen resultaat. Ik heb mijn ge-back-up-te INBOX dan maar terug gezet.

Ik heb het via mijn andere (oude) computer geprobeerd (met dezelfde SMTP-server) en daar gaat het vlekkeloos. Dus de fout zit volgens mij toch wel in mijn outlook express.

Mijn firewall is het ook niet volgens mij want mijn emails komen wel echt aan bij de geadresseerden.

Ik heb het trouwens al eerder geprobeerd met uitgeschakelde firewall én virusscanner. En dat leverde ook niks op.

Probeer outlook express dan eens opnieuw te installeren (via windows onderdelen bij software in configuratiescherm)

Ik heb de oorzaak gevonden !!

Ik had eerst nog outlook express verwijdert, en terug geinstalleerd. Mijn .dbx bestanden had ik eventjes gekopieerd naar een andere map.
Toen ik deze terug plaatste zat ik nog altijd met datzelfde probleem. :(

Dan maar eens geprobeerd de map "Verzonden berichten" te verwijderen.
En ja hoor !! Dit was de boosdoener. Er zat ondertussen wel al 2097 MB in de verzonden-berichten-map. Waarschijnlijk was dit te veel. Staat daar eigenlijk een limiet op ? Is er een grens tot hoeveel MB je kan stokkeren in je Postvak IN of Verzonden berichten map ?

Tot ie blokkeert:D

Die berichten opslaan kan je afzetten door naar extra>>opties te gaan.
attachment.php

James:)

Bijlagen

• oe-opties-tabblad_verzenden.gif
    oe-opties-tabblad_verzenden.gif
    7,8 KB · Weergaven: 262
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan