emails herstellen met Disk Drill

Status
Niet open voor verdere reacties.

Audass

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2014
Besturingssysteem
MacIos
Goedemorgen

ik heb behoefte aan hulp bij het gebruik Disk Drill . Uiteraard begint met een scan, die zeer langg kan duren . Blijkbaar bestaat er ook een snelle scan, maar niet gevonden. Daarna krijgt men een lijst van folders en files. Maar hoe vind ik nu de verloren emails terug, aub ? Dit is wel het tweede : de gevonden verloren emails ophalen ? Ik bedank hartelijk het lid, dat mij kan helpen
Mvg
Audass

Om welke e-mail client gaat het?

Mag ik u verzoeken uw vraag te willen expliciteren aub ?

Hoeveel email clients (lees: programma's) gebruik jij dan?

Ik gebruik bijna uitsluitend Mail van Apple. Ik heb een exchange account bij de univ

Staat er geen "Help" in het programma?

Inderdaad maar ik hoopte dat een lid met ervaring met disk drill voor Mac mij in het kort de stappen kan opsommen. Mijn groot probleem "hoe vind ik tussen de resutaten de gevonden emails, gezien het een email is die ik zoek en niet meer vind. Indien hulp niet kan , zeg het mij er zijn allicht op andere helpcentra die mji willen helpen
Mvg
Audass

Ik ben niet heel erg bekend met Apple, maar ik lees dat de mails centraal in een *.mbox bestand worden geplaatst.

Maar dit vraagstuk benadrukt toch het belang van back-ups.

de back-ups gebeuren regelmatig met de Time Machine
Maar iets specifiek (email) terughalen van de time machine is ingewikkeld
Mvg

Audass

Volgens mij zou de extensie hetzelfde moeten zijn .eml ? Dan kun je op extensie sorteren. Gooi die in een map en wellicht met voorvertoning/preview kun je de inhoud bekijken?

Kijk eens naar dit artikel.

Ik ben niet heel erg bekend met Apple, maar ik lees dat de mails centraal in een *.mbox bestand worden geplaatst.

Maar dit vraagstuk benadrukt toch het belang van back-ups.

Waar zitten de "MAC" leden ???
Mvg
Audass

Waar zitten de "MAC" leden ???
Mvg
Audass
Misschien bij de Mac? 😄
download (3).png

Even serieus. Er zijn via Google genoeg andere communities te vinden, mocht HelpMij niet voldoen. Ook al doen we onze best.

Ja, je moet er zelf ook wat voor doen. Zoals Aar schrijft, er staat veel informatie op Google. Moeten anderen dat dan voor jou gaan zoeken!

• Leuk
Waarderingen: Aar
Genoteerd als min is mijn kort antwoord op dergelijke antwoorden

Audass

De eerste hit uit de llink van Senso in #14 lijkt me toch eerder een plus waard.

• Leuk
Zoals in een vorig topic ook al aangegeven. Emails staan collectief in een bestand en kun je met dit soort tools niet terug halen.

Er zijn 2 opties.
1) Een recovery bedrijf inschakelen. Kost een boel en levert heel heel heel misschien iets op
2) Je melden bij de beheerders van de mailbox en vragen of zij een backup kunnen terugzetten

Technisch gezien is het feit dat er een SSD/NVME in je machine zit je enige mogelijke redding. Die doen namelijk aan sector remapping. Als je het geluk hebt dat het stukje schijf waar deze ene specifieke email staat niet is overschreven, dan is deze in theorie nog met een forensisch onderzoek terug te halen.

Als je zelf aan de slag wilt dan zul je een volledig (sector voor sector) raw image moeten maken van de schijf. Deze vervolgens sector voor sector gaan uitpluizen met een hexeditor om te kijken of zich daar nog een restant van je email te vinden is.

• Leuk
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan