Emails komen niet direct binnen

chenny

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2005
Berichten
43
Sinds een paar weken komen mijn emails op de pc niet direct binnen, terwijl dit wel gebeurt op mijn mobiel.
Ik gebruik Outlook 2019. Heb al wat gegoogled en daar wel gevonden dat als je eerst naar de map Verzonden Items gaat en dan weer naar Postvak IN, dan komen ze wel binnen en dat werkt inderdaad. Maar dit is niet zoals het hoort en is toch wel irritant.
Hopelijk weet iemand hier een oplossing voor.
Groetjes, Chenny
 
Sinds een paar weken komen mijn emails op de pc niet direct binnen, terwijl dit wel gebeurt op mijn mobiel. Ik gebruik Outlook 2019.
Ik word altijd een beetje achterdochtig als ik dingen lees als: ‘sinds een paar weken’. Dat zou inhouden dat het voordien namelijk wél goed werkte. En zo’n verandering kan eigenlijk alleen als er ergens iets is veranderd in je werkomgeving. Updated gehad? Instellingen aangepast?
Sowieso kun je. Zonder heen en weer te schakelen tussen mappen, met <F9> de post ophalen. Maar dit terzijde.
 
Er zijn wel updates geweest, zoals bijwerken bij afsluiten van de pc. Géén instellingen aangepast door mij.
Bij gebruik van de optie verzenden/ontvangen of F9 zie je wel het scherm alsof ie binnenhaalt, maar niet zichtbaar in Postvak IN.
 
Je ziet het getal voor het aantal ongelezen mails toch toenemen?
 
Nee, dat neemt niet toe omdat er niets binnen komt. Pas als ik naar de verzonden map ga en dan weer terug naar Postak IN dan komen de mails massaal binnen.
 
Daar heb ik dan verder geen verklaring of oplossing voor; het is heel lastig om een probleem op te lossen dat je niet kan reproduceren :).
 
Sorry dat ik inbreek, maar ik heb hetzelfde probleem met outlook 2019. Ik ontvang geen e-mails meer in outlook 2019, maar wel nog op de telefoon.
Krijg een popup van Server, gebruiksnaam en wachtwoord. Wachtwoord opnieuw ingevuld, maar de server staat: outlook.office365.com. Ik heb helemaal geen office365. Zou mijn naam van de server niet goed zijn? Ik heb office2019. Hopelijk kan iemand mij helpen.
Onlangs wel een blauw scherm gekregen of dat ik een backup via de cloud wilde maken, maar dat heb ik genegeerd.
 
Bedankt voor jouw reactie. Ik heb onder configuratie instellingen een nieuw profiel aangemaakt en het werkte weer. Ik heb dit als stadaard weer ingevoerd. Mogelijk is het door windows update deze fout ontstaan. Bij mij werkt het gelukkig weer
:)
 
Het aanmaken van een nieuw profiel kan de problemen oplossen. Heb het ooit ook wel 1x gehad en dan de mail naar de nieuwe mappen overzetten en als alles goed werkt het oude profiel verwijderen. Altijd zorgen voor goede backups.
 
Het aanmaken van een nieuw profiel kan de problemen oplossen. Heb het ooit ook wel 1x gehad en dan de mail naar de nieuwe mappen overzetten en als alles goed werkt het oude profiel verwijderen. Altijd zorgen voor goede backups.
Wat bedoel je precies met "nieuw profiel aanmaken"? En hoe doe ik dat of bedoel je nieuw account toevoegen in Outlook 2019?
 
Een nieuw profiel van een bestaand email account. Je vervangt hier mee het oude mogelijk beschadigde profiel.
Een profiel lijkt me de settings van je Outlook programma voor een bepaald mail adres te bevatten. Het niet laten zien van de nieuwe mail terwijl het email adres en het wachtwoord en imap of pop en smpt gegevens goed ingevuld zijn, valt imho onder dit Outlook profiel en heeft niks te maken met die accountgegevens. Er lijkt me dan iets in het Outlook programa zelf mis te zijn, wat ik dan een "oud mogelijk beschadigde profiel" noem.

De links van Microsoft volgen imho ook deze weg. Dat er verwarring is, snap ik. Dat komt omdat op diverse plaatsen het door elkaar gebruikt wordt.
 
Is mij niet gelukt, ik laat het voorlopig maar zo. Bedankt voor de moeite.
 
Terug
Bovenaan Onderaan