Emails kwijt na herstellen pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

angelawitkamp

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2003
Hallo,

Vanwege een fout op mijn pc moest ik opstarten mbv de herstelschijf Windows XP die ik had aangemaakt. Er stond dat er geen bestanden verwijderd zouden worden maar nu kan ik nergens meer mijn emails vinden die ik in outlook had staan. Ik heb wel de pst bestanden gevonden maar kan deze niet openen in outlook. Ik zou graag mijn berichten terug hebben aangezien ik ze niet voor niets heb bewaard. Als ik een outlook gegevens bestand wil openen krijg ik een onbekende fout en dit terwijl outlook net opnieuw is geinstalleerd. Kan iemand mij helpen??

Angela

Ik ben bang dat je ze voor goed kwijt bent tenzij je je herstel ergens kan ongedaan maken. (bij systeemherstel in windows zelf is dit mogelijk allesszins) In de toekomst zou ik er dan voor kiezen om de emails ook op de emailserver van je provider te laten bewaren.

Laatst bewerkt:
Ben ik ze ook kwijt als de .pst bestanden nog wel op mijn pc staan? Die staan er wel namelijk krijg alleen continu foutmeldingen van outlook.

Hallo,

[...]Als ik een outlook gegevens bestand wil openen krijg ik een onbekende fout en dit terwijl outlook net opnieuw is geinstalleerd. Kan iemand mij helpen??

Angela

Paar mogelijkheden, denk ik (ik heb Outlook2000):
1. In Outlook: Bestand -> Openen -> Bestand met persoonlijke mappen (.PST)
2. In Outlook: Bestand -> Importeren en exporteren -> Uit een ander programma of bestand importeren -> Bestand met persoonlijke mappen (.pst)

Wel schijnt het zo te zijn dat het .pst formaat gewijzigd is sinds Outlook2003, dus zorg ervoor dat je in het geval van Outlook2003 .pst's je minstens die versie hebt. Eventueel Outlook ook even updaten eerst via http://www.microsoft.com/office

Succes,

Tijs.

Ik heb het geprobeerd maar krijg telkens de melding :"fout bij het uitvoeren van de bewerking" Ik heb het nu al meerdere malen opnieuw geinstalleerd maar krijg elke keer dezelfde melding.

Je weet wel zeker dat je niet hetzelfde .pst bestand dat je al open hebt met het opstarten van Outlook nóg een keer probeert te openen? Oftewel: Dat het geen backup is dat je probeert te openen, maar gewoon het huidige Outlook bestand?

Doe anders even het volgende, om te kijken of je misschien nog ergens anders wel een 'backup' hebt staan van vóór je herinstallatie:

Start -> Uitvoeren -> cmd /k dir /s /a C:\*.pst

Die regel aanpassen naar cmd /k dir /s /a D:\*.pst
voor de D: schijf etc. indien je meer schijfletters hebt dan alleen C:

Zie je met bovenstaand commando maar 1 .pst bestand, dan ziet het er slecht uit, want dat zou dan je huidige .pst bestand zijn, en dus geen 'backup' te vinden...

Kijk ook even na of er misschien in C:\Documents and Settings nog een map bestaat met je 'oude' bestanden, en probeer daar dan in te komen.

Tijs.

Het probleem is dat als ik klik op openen dat ik dan al meteen de melding :"fout bij het uitvoeren van de bewerking" krijg. Dit is dus voordat ik ook maar een bestand heb geselecteerd. Volgens mij staan er meerdere .pst bestanden in (zie scherm)

Bijlagen

• pstpromt.JPG
    pstpromt.JPG
    42,3 KB · Weergaven: 74
Het ziet er niet slecht uit, in ieder geval lijken de bestanden er nog te staan! :)

Probeer eens het volgende:
Sluit eerst Outlook af !!
Start -> Uitvoeren -> cmd
cd %userprofile%\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook
ren Outlook1.pst Outlook1.ps!
copy Outlook.pst Outlook1.pst
exit

Krijg je een foutmelding bij de COPY actie, dan proberen:
attrib -r -s -h *.*
copy Outlook.pst Outlook1.pst
exit

Krijg je weer een foutmelding, dan lijkt het dat je niet meer de eigenaar bent van de map en de bestanden en/of een beveiligings/toegansprobleem. Even de hernoem actie terugdraaien met:
ren Outlook1.ps! Outlook1.pst
exit

Mocht de eerste actie wél gewoon lukken, dan zou je eens moeten proberen weer Outlook te starten, en te kijken of je je spullen weer terughebt. Mocht je met het openen van Outlook problemen ondervinden, de hernoem actie terugdraaien met
Sluit Outlook !!
Start -> Uitvoeren -> cmd
cd %userprofile%\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook
ren Outlook1.pst Outlook.bak
ren Outlook1.ps! Outlook1.pst
exit

Tijs.

Laatst bewerkt:
Heel erg superbedankt, ik heb alles weer terug! Nog even een andere vraag, kan nu geen email accounts instellen en berichtregels ect. Krijg weer een foutmelding: fout in de bewerking omdat er een probleem is met het register of de installatie. heb dus al 3 keer alles opnieuw geinstalleerd en hij blijft dit geven. Kan ik hier nog wat aan doen en zijn de berichtregels terug te halen? of gaan die automatisch mee met de mails?

:thumb:

Laatst bewerkt:
Fijn dat het je in ieder geval een eindje geholpen heeft. :thumb:

M.b.t. je andere probleem:

Krijg weer een foutmelding: fout in de bewerking omdat er een probleem is met het register of de installatie. heb dus al 3 keer alles opnieuw geinstalleerd en hij blijft dit geven. Kan ik hier nog wat aan doen en zijn de berichtregels terug te halen? of gaan die automatisch mee met de mails?

Ik heb hier zelf even een paar regels aangemaakt, en ik zie verder geen bestanden ontstaan, dus ik vermoed dat ze gewoon in je hoofd-.pst bestand worden opgeslagen.

Ik ken de hele 'recovery' werkwijze van HP niet, maar je zou het volgende kunnen proberen:
Start -> Uitvoeren -> control.exe nusrmgr.cpl
Maak een nieuw account aan, kies daarna Start -> Afsluiten -> HP_Eigenaar afmelden
Dan inloggen op het nieuwe account, Outlook starten en eens kijken of je daar wél regels kunt aanmaken.

Dan weer uitloggen op vergelijkbare wijze, en weer inloggen op je gewone account.

We horen wel of bovenstaande test met het aanmaken van Regels wél lukte.

Indien test geslaagd, dan lijkt het mij verstandiger om vanaf het nieuwe account te blijven werken, en een kopie te maken van je huidige Outlook .pst bestanden over die van het nieuwe account. Hoe je dat kunt doen, daar kom ik nog wel op terug als het in het nieuwe account wél lukt om Regels aan te maken.

Indien niet geslaagd, dan kan ik je vanhieruit niet verder helpen. Hopelijk heeft dan nog iemand anders een suggestie m.b.t. jouw versie van Outlook om je problemen op te lossen. Je kunt wel het volgende gebruiken om te kijken of je misschien een ietwat helderder melding aan ons geven kunt dan tot nu toe:
Start -> Uitvoeren -> eventvwr.exe
Kijk in de sectie Toepassing voor Fouten en Waarschuwingen. Hopelijk staat daar een wat specifiekere melding m.b.t. je Outlook probleem. Indien gevonden, maak daar een schermafdruk van, en post die op het forum

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan