emails? Thunderbird

Status
Niet open voor verdere reacties.

Willemien74

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2016
Mijn computer is terug gezet naar de fabriekinstellingen. Ik heb Thunderbird opnieuw geïnstalleerd.
De oude e-mails staan bij Programma Files - Mozilla Thunderbirds.
Hoe kan ik deze e-mails terug zetten in het e-mailprogramma zodat ik deze weer kan lezen?

Dat gaat in dat soort gevallen vaak met de functie exporteren/importeren. Heb je ze wel geëxporteerd? Welk adres/locatie en hoe zien die files er uit?

Nee ik heb de mails niet geëxporteerd. De computer is per abuis naar de fabrieksinstellingen gezet.
Ik zie een map die heeft als bestand .sbd en ik zie bestanden .msf

Bijlagen

• Schermopname (1).png
    Schermopname (1).png
    180,6 KB · Weergaven: 60
Laatst bewerkt:
indien je oude profiel nog hebt kun je je nieuwe profiel directorie backupen en weghalen, als het goed is start hert programma dan weer op met je oude profiel met alle instellingen

wat bedoelt u met "oude profiel" en "nieuwe profiel". Waar kan ik dat vinden?

Meestal staat het profiel in

C:\Users\<USERNAAM>\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles

waar "usernaam" je gebruikersnaam is. Als je daar twee profielen ziet (ze hebben namen als 05478fdb.default) dan heb je waarschijnlijk een oud en nieuw profiel. in het oude profiel zou je mail hebben moeten staan (/MAIL). thunderbird afsluiten; de nieuwe profieldirectory even ergens anders naartoe plaatsen en thunderbird opnieuw opstarten dan zou je alle oude instellingen weer moeten hebben

In dat geval zul je mogelijk inderdaad de mail met de hand terug moeten zetten. Normaal gesproken laat een windows reset de user directory (en dus ook het profiel) met rust. Misschien dat deze "fabrieksinstellingen" wat grondiger is, helaas.

in dat profiel zit geen /mail subdirectory met toch nog een hoop mail ? (gezien de rest van je verhaal heb ik helaas weinig hoop, maar toch even kijken)

Bij Documenten staan bij Thunderbird alle mails nog op mijn computer. Maar hoe zou ik deze mails kunnen importeren in het mailprogramma van Thunderbird?

welk formaat hebben de emails? is het een database of individuele mails?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan