emails verzenden door middel van allen beantwoorden in outlook 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

miiranda

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2011
Berichten
15
Een vraagje, ik stuur altijd een werkverslag door naar mijn collega's en eigenlijk doen we dat al tijden lang door gewoon op allen beantwoorden te klikken en dan de mail te versturen, op een gegeven moment word de mail zo zwaar dat ik een nieuwe mail aanmaak. Alleen nu snap ik het niet zo,

ik krijg een mail van een collega,
ik klik allen beantwoorden
schrijf mijn mail (30 regels tekst zonder opmaak)
verwijder alle informatie die in de mail stond, dus houd alleen die 30 regels over
verstuur de mail
collega ontvangt de mail, zonder tekst

kijk bij verzonden items
daar staat de mail, grootte 1 mb (30 regeltjes??)
klik op doorsturen
verzend de email naar mezelf
kan hem gewoon openen en lezen
alleen is de mail nu 2 mb??
heb er geen tekst of bijlage aan toegevoegd

waar kan dit aan liggen??
als mijn collega's mail versturen zie ik mailtjes van maar een paar kb, als ik de mail verstuur komt er gelijk een heleboel kb bij op,
staan mijn instellingen dan niet goed?
Of ligt het aan het email account van mijn collega?

Ik hoop dat het niet een te warrig verhaal is en dat iemand mij een beetje op weg kan helpen,

alvast bedankt

groeten Miranda
 
Hallo Miranda,

Dit verhaal komt aardig bekend voor. Soms heb ik redelijke gesprekken d.m.v. allen beantwoorden, alleen dan met Windows Live Mail.

Na verloop van tijd worden de mails inderdaad te groot, en de oude verwijderen werkt niet goed!

Ik heb zelf nog geen oplossing gevonden, maar ik zal even kijken of ik die kan vinden. Dan deel ik het hier wel.

Toch succes ermee! :thumb:

Marco4
 
ok, ben benieuwd of je wat kan vinden,
alvast bedankt voor het meedenken

groeten Miranda
 
Oplossing: niet steeds allen beantwoorden drukken.

Als je een nieuwe mail hebt dan ook een nieuwe tikken. Dan ben je alle ballast die kennelijk overblijft ook kwijt.
De adressen kan je dan als nog uit de oude mail halen

Ron
 
Hallo Haaren,

Ik snap dat dit het probleem weghaalt. Echter ben ik benieuwd of je dit helemaal kan oplossen, bijvoorbeeld met wat instellingen.

Je lost het probleem hier niet mee op, je voorkomt het probleem. Met G-mail bijvoorbeeld kun je dit wél blijven doen....

Bedankt voor je reactie, weet ik tenminste dat het aan Windows ligt. :p

Marco4
 
Dat snap ik dat dat een oplossing is, maar ik snap niet dat als ik alle andere ballast weg haal dat mijn mail dan nog steeds zo groot is, ligt dat aan een instelling die ik moet veranderen? Ik wil graag weten hoe dat kan...
Jouw oplossing had ik zelf ook al wel bedacht:D

groetjes maar weer
Miranda
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan