emails

Status
Niet open voor verdere reacties.

lohman

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2003
ik heb mijn emails bij zonnet.nl en maak gebruik van onetelnet als inbel-provider, het lukt mij niet mijn emails bij zonnet op te halen. foutboodschap : kan geen verbinding maken met server. pop3 server pop3.zonnet foutnr 0x800ccc0c.
als pop3 server heb ik zonnet.nl en als smtp server onetelnet.nl
wat doe ik niet goed?? of is er bij een van de providers iets mis??

Hoe ga je het net op? telefoon, adsl of kabel?

Denk niet dat zonnet het leuk vind dat jij via onetel je mail ophaalt en dat ze dat zodoende uit hebben gezet.

Je kunt je mail nog wel via webmail ophalen

Vul bij je pop3 maar eens pop3.zonnet.nl in en bij smtp --> smtp.zonnet.nl dan moet het vast en zeker werken.

Succes

je mag ook het smtp van onetelnet hebben, als je pop maar pop3.zonnet.nl is

ik heb kabel en heb pop3.zonnet.nl en smtp mail.chello.nl

het probleem rond mijn emails bij zonnet is nog niet opgelost.
ik heb diverse berichten beantwoord, er zat geen oplosser bij
ik

Status van de vraag is 'opgelost', maar uit het laatste bericht blijkt dat dat niet het geval is. Vreemd.

Vraag aan lohman: kun je je mail wel inzien via de website van zonnet? Want als dat niet het geval is, is je account om deze of gene reden inactief.

Andere mogelijkheid is, met name bij zonnet, dat je te weinig geduld hebt.
Sinds zonnet overgegaan is op 06750 inbelnummers wordt ook als je via hun nummer inbelt een vertraging gebruikt (of ergens door veroorzaakt) hetgeen betekent dat het zelden lukt de eerste keer op een dag dat je inbelt contact met de emailserver te krijgen.

Zelf start ik het verzenden/ontvangen na de eerste foutmelding gewoon opnieuw op en dan krijg ik mijn mail wel binnen. Soms, op drukke tijden (16-18 uur en 18-22.30 uur) duurt het nog wat langer, dat ligt dan aan de drukte op het net.

Kijk anders eens op de helpsite van onetel, als er providers zijn waarmee ze niet of moeilijk verbinding krijgen staat het daar vast wel gemeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan