Embed src en video's invoegen in html lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

malvado

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2006
Berichten
139
Hi ik heb een vraag. Ik ben html aan het leren. Ik heb vandaag over embed src geleerd. In mijn boek wordt dyn imgsrc vermeld en dat is niet langer goed, heb ik begrepen. Hoe dan ook, ik heb de video op mijn bureaublad gezet waar ook het html document zit, toch lukt het mij niet om de video op mijn browser af te spelen. Ik gebruik de code embed src="video.bestandtype". Ik gebruik ook windows 7. Toen ik de eigenschappen van het bestand wou zien, zag ik dat in het engels een andere pathname wordt gegeven. Namelijk: C:\Users\mijn naam\bureaublad\bestand. Kun je mij volgen? Ik heb beide manieren geprobeerd, toch krijg ik geen video. Kan iemand mij aub helpen? Hoe moet je met embed src de pathnaam specieferen waar het videobestand zit dat je in html wil invoegen? Help aub. Geef eens een voorbeeld. Hoe moet het nou b.v wanneer het videobestand in hetzelfde locatie zit als de html document en wanneer het in een andere locatie zit? Is embed src wel correct, of wordt er vandaag te heden andere code gebruikt?
 
1.) Maak een map genaamd "Embed"
2.) Maak een map in die map genaamd "Video"
3.) Zet de video in de map "Video" en de .html in de map "embed"
4.) Gebruik het Embed element
HTML:
<embed src="Video/video.AVI"
 autostart="false" />


EDIT: het maken van een map voorkomt het probleem dat je een Engels of Nederlandse windows gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
1.) Maak een map genaamd "Embed"
2.) Maak een map in die map genaamd "Video"
3.) Zet de video in de map "Video" en de .html in de map "embed"
4.) Gebruik het Embed element
HTML:
<embed src="Video/video.AVI"
 autostart="false" />


EDIT: het maken van een map voorkomt het probleem dat je een Engels of Nederlandse windows gebruikt.
bedankt, zo ff kijken of het werkt.
 
1.) Maak een map genaamd "Embed"
2.) Maak een map in die map genaamd "Video"
3.) Zet de video in de map "Video" en de .html in de map "embed"
4.) Gebruik het Embed element
HTML:
<embed src="Video/video.AVI"
 autostart="false" />


EDIT: het maken van een map voorkomt het probleem dat je een Engels of Nederlandse windows gebruikt.

autostart="false" betekent dus?
 
Enkel dat de video niet meteen start :)

die kun je eventueel ook weg laten
Mega Senior


--------------------------------------------------------------------------------
Geregistreerd 10 december 2008 1.) Maak een map genaamd "Embed"
2.) Maak een map in die map genaamd "Video"
3.) Zet de video in de map "Video" en de .html in de map "embed"
4.) Gebruik het Embed element

HTML Code:
1
2
<embed src="Video/video.AVI"
autostart="false" />

EDIT: het maken van een map voorkomt het probleem dat je een Engels of Nederlandse windows gebruikt.

Ik heb gedaan wat je zei. Ik heb een maak aangemaakt en daarin weer een map waarin ik de videobestanden heb gezet. Met IE kreeg ik een klein media player die niks af kon spelen, met firefox kreeg ik helemaal niks. Hoe dan ook ik ben nu plugins aan het downloaden(misschien dat het daaraan ligt) en het lukte mij niet om de extensies(avi, mpeg, enz) van de videobestanden te zien al klik ik op eigenschapen. Hoe moet ik het laatste doen? Ik voel me steeds dommer. Wordt embed src nog wel ondersteund? Ik ben html 4.01 aan het leren. Is het de moeite waard?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gedaan wat je zei. Ik heb een maak aangemaakt en daarin weer een map waarin ik de videobestanden heb gezet. Met IE kreeg ik een klein media player die niks af kon spelen, met firefox kreeg ik helemaal niks. Hoe dan ook ik ben nu plugins aan het downloaden(misschien dat het daaraan ligt) en het lukte mij niet om de extensies(avi, mpeg, enz) van de videobestanden te zien al klik ik op eigenschapen. Hoe moet ik het laatste doen? Ik voel me steeds dommer. Wordt embed src nog wel ondersteund? Ik ben html 4.01 aan het leren. Is het de moeite waard?

Het wordt nog gebruikt :D (genoeg zelfs)

om de extenties te zien: ga naar (deze) computer en klik dan op alt en klik op extra's > map opties

ga naar het tab weergave en zoek onder geavanceerde instellingen naar "Extensies voor bekende bestandstypen verbergen" , en vink die UIT klik op ok en je kunt de extenties zien.

het is inderdaad waar dat je voor .avi een CODEC nodig hebt.

ik gebruik meestal .flv :)
 
Het wordt nog gebruikt :D (genoeg zelfs)

om de extenties te zien: ga naar (deze) computer en klik dan op alt en klik op extra's > map opties

ga naar het tab weergave en zoek onder geavanceerde instellingen naar "Extensies voor bekende bestandstypen verbergen" , en vink die UIT klik op ok en je kunt de extenties zien.

het is inderdaad waar dat je voor .avi een CODEC nodig hebt.

ik gebruik meestal .flv :)
Wordt flv dan door alle browsers herkend en afgespeeld?
 
Het wordt nog gebruikt :D (genoeg zelfs)

om de extenties te zien: ga naar (deze) computer en klik dan op alt en klik op extra's > map opties

ga naar het tab weergave en zoek onder geavanceerde instellingen naar "Extensies voor bekende bestandstypen verbergen" , en vink die UIT klik op ok en je kunt de extenties zien.

het is inderdaad waar dat je voor .avi een CODEC nodig hebt.

ik gebruik meestal .flv :)
Wordt flv dan door alle browsers herkend en afgespeeld zelfs zonder plugins en zo?
 
Bijna iedereen kan het dan zien ja :)

flash plugin is namelijk ook nodig voor sites zoals youtube.

een flash plugin is makkelijk te downloaden, eentje voor AVI is wat lastiger :D
 
Waar slaat dit op?
Op een vrijwel dezelfde parallel-vraag van de TS, die in het andere topic met 3 complete alternatieven + links naar gebruiksaanwijzingen + werkende voorbeelden beantwoord is. Dus misschien wel een beetje relevant? :)
 
Op een vrijwel dezelfde parallel-vraag van de TS, die in het andere topic met 3 complete alternatieven + links naar gebruiksaanwijzingen + werkende voorbeelden beantwoord is. Dus misschien wel een beetje relevant? :)

Er werdt gevraagd Naar embed src
 
om bijvoorbeeld youtube video's te embedden kan je de volgende code gebruiken:

<object width="425" height="350">
<param name="movie" value="YOUTUBE URL" />
<param name="wmode" value="transparent" />
<embed src="http://www.youtube.com/v/AyPzM5WK8ys"
type="application/x-shockwave-flash"
wmode="transparent" width="425" height="350" />
</object>

Houd er wel rekening mee dat <embed> niet WC3 compliant is en hij bij de validator dus een error kan uitspugen!
 
@mastermindzh:
Er werdt gevraagd Naar embed src
Jazeker, daarvoor stond er ook een werkend voorbeeld bij in nr.#4 van dat topic, en voor de duidelijkheid ook nog eens de complete code in nr.#13. Want met <embed src="..." /> alléén (in een html5 document) red je het niet in alle browsers.
</einde bijdrage>
 
@mastermindzh:

Jazeker, daarvoor stond er ook een werkend voorbeeld bij in nr.#4 van dat topic, en voor de duidelijkheid ook nog eens de complete code in nr.#13. Want met <embed src="..." /> alléén (in een html5 document) red je het niet in alle browsers.
</einde bijdrage>



Een werkende reactie staat in nijn eerste post..
En meneer/mevrouw leert HTML 4.01
 
om bijvoorbeeld youtube video's te embedden kan je de volgende code gebruiken:

<object width="425" height="350">
<param name="movie" value="YOUTUBE URL" />
<param name="wmode" value="transparent" />
<embed src="http://www.youtube.com/v/AyPzM5WK8ys"
type="application/x-shockwave-flash"
wmode="transparent" width="425" height="350" />
</object>

Houd er wel rekening mee dat <embed> niet WC3 compliant is en hij bij de validator dus een error kan uitspugen!

Ken je dan een site of zo waarop ik over object kan leren. Ik wil het volledig leren gebruiken maar de tutorials die ik tegenkom laten veel te wensen over.
 
@malvado voor het geval je de reactie in je andere topic gemist hebt:
In het vervolg mag je je vraag één maal stellen. Dus geen draadjes die langs elkaar lopen. Het andere topic is nu gesloten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan