Embedded Resources in Visual Studio 2010 Ult.

• Onderwerp starter Onderwerp starter JoZ1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JoZ1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 dec 2010
Beste forumgenoten,

Ik beschik over Visual Studio 2010 Ultimate. Het probleem is dat ik geen embedded resources in de vorm van plaatjes kan gebruiken. Als ik bijvoorbeeld een pictogram toevoeg aan mijn form (ik weet zéker dat het pad klopt), die in de designer keurig wordt weergegeven, dan krijg ik tijdens het debuggen de volgende foutmelding:

41425458.jpg

Maar dit werkt bijvoorbeeld wel:
[cpp]Me.Icon = New Icon("pad naar bestand")[/cpp]

Dit geldt ook voor wanneer ik in een PictureBox een afbeelding wil plaatsen.
Herinstalleren heb ik ook al geprobeerd: geen effect.

Wie o wie kan mij helpen?

- JoZ1

[edit] In .NET Framework 4.0 lukt het wél. In de overige frameworks niet.[/edit]

Laatst bewerkt:
Het werkt wel als ik het project op .NET Framework 4.0 zet :confused:

Ik ga proberen de andere frameworks opnieuw te installeren.

@hanonymouss: Dat zal niet zoveel zin hebben, omdat ik heb gemerkt dat ik bijvoorbeeld ook geen pictogram kan toevoegen. Toch bedankt :thumb:

Ook is het niet gelukt om de .NET Frameworks opnieuw te installeren. :(

Tja, dat werkt dus niet. Misschien moet ik hier een nieuwe vraag over starten.

30098499.jpg

Ik heb het trouwens uitgeschakeld en weer ingeschakeld, maar dat levert niets op.

Laatst bewerkt:
Ga naar: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Eventlog\Security\ServiceModel 3.0.0.0

rechtklikken op machtigingen nadien op toevoegen. typ "iedereen" objectype klik ok.
keer nadien terug op machtigingen en klik op "iedereen" en daarna ok "zie dan ook dat alle checkbox is geselecteerd.

Wacht even, als ik 'iedereen' heb toegevoegd wat moet ik dan doen en waarvoor is dat?

Tnx by the way ;)

Dat ieder gebruiker volledig gemachtigd is om het bestand uit te voeren.

Na het toevoegen van "iedereen" klik je OK ga nadien terug naar machtigingen klik vervolgens op "iedereen" onderaan zie je paar chechboxen en die moeten allemaal aangevinkt worden bij categorie "volledig beheer"en weer OK

Laatst bewerkt:
OK, dat heb ik gedaan (hoewel ik de laatste niet kon aanklikken)

26514729.jpg

Maar het heeft geen invloed op de setup (van .NET 3.0).

Heb je dit gedaan met een standaard account of administrator account.

Ik kon de laatse ook niet aanklikken met mijn standaard account en daarom heb ik even de administrator account ingeschakeld en het werkte wel.

Ik heb regedit als administrator uitgevoerd, maar wat mij opviel: Mijn admin-account heeft bij deze sleutel ook het laatste vakje niet aangevinkt.

Misschien helpt het trouwens als ik Visual Studio deïnstalleer? Of maakt dat niet uit?

ik denk van niet, als je Vs verwijderd heeft dit geen invloed op de framework want deze worden niet mee verwijderd. Je hebt trouwens al reeds verwijderd. Mischien kun je het proberen in veilige modus.
In vs heb ik ook een probleem als ik een form op none en maximized zet dat krijg ik de melding dat er een bedreiging heeft gevonden.
Als je avg internet security 2012 hebt moet even testen of hij ook een melding geeft.

Microsoft Security Essentials ;)

Wat moet ik doen in Veilige Modus?

Bump
[edit]Schone installatie, VS opnieuw geïnstalleerd; werkt :)[/edit]

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan