eminent 85 mb powerline

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacobhdejong

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2011
hallo beste mensen van dit forum,

Ik heb een technische vraag omtrend draadloos internet.
Ik woon in een appartementen boerderij, en naast deze boerderij huur ik een hok, voor mijn muziek. Ik heb daar geen internet, en dit is ook lastig te realiseren, omdat er dan een hele stuk open moet, om kabels te kunnen leggen
Ik zou graag middels een internet adapter (zoals bovengenoemd) het internet willen doorschakelen vanuit de boerderij naar mijn muziekhok.
Ik vond het een goede uitvindingen aangezien je gewoon gebruik maakt van de fase draad van je lichtnet. Mijn vraag aan jullie is, want de bevindingen zijn. Werkt dit echt?
En werkt dit ook als tussen de fase 2 Kwh-uur meters zitten? En de afstand van de fasedraad totdat deze in het hok uitkomt is omstreeks 140 meter. Is dit ook teveel?
Ik hoop dat er mensen zijn die mij uit de brand kunnen helpen.
Alvast erg bedankt voor de hulp!

Met vriendelijke groeten,

Jacob de Jong

Een 85 lijntje heb ik ervaring mee en niet langer als een week laten zitten omdat die verschrikkelijk sloom is.
Gezien de afstand waar je het over hebt.......
Buiten het feit dat je ( meestal ) op dezelfde groep moet zitten.:confused:

Ok, dus een 85 is te traag.
Mmm misschien moet ik dan toch voor wat snellers gaan.
200 is misschien wel iets.
Maar de verbinding op zich is wel stabiel??
:cool:

De powerlines moeten binnen 1 elektrisch netwerk vallen en dat is zeer waarschijnlijk in jouw situatie niet het geval.

200 is misschien wel iets.
Maar de verbinding op zich is wel stabiel??

200 zal ongetwijfeld beter zijn. Maar de afstand die hij moet overgruggen, 140 mtr. is nogal wat.
Op zich is mijn ervaring dat het een prima (en stabiele) oplossing is sommige situaties.

Als je nou eens aan de winkelier waar je hem gaat kopen, vraagt of je het mag uitproberen, voordat je direct je geld uitgeeft aan een waardeloze verbinding.
Uiteraard onbeschadigd en in (onbeschadigde ) verpakking.

De powerlines moeten binnen 1 elektrisch netwerk vallen en dat is zeer waarschijnlijk in jouw situatie niet het geval.

Bij sommige.
De duurdere hebben hier geen last van.
Eigen ervaring.:)

Bij sommige.
De duurdere hebben hier geen last van.
Eigen ervaring.:)

Oh dat is mooi. Dus als mijn buurman een powerline adapter heeft en ik steek in mijn huis er ook 1 in de muur dan kunnen we samen internetten op zijn verbinding. OF de buurman 2 huizen verder?

Klopt niet. Alleen als je meterkast niet goed aangesloten zou zijn, dan kan het. Het kan dan in zeldzame gevallen gebeuren dat ook de buren het signaal opvangen. Zij zitten dan waarschijnlijk op dezelfde fase aangesloten, maar volgens mij is dat in Nederland in geen enkel geval. Ook wordt het signaal te veel wordt verstoord door de spoel in de electriciteitsmeter. Heeft naar mijn mening dus niets met dure of goedkope adapters te maken.

Laatst bewerkt:
Vergeet de beveiliging niet
De HomePlug AV-standaard voorziet in beveiliging, zodat u een powerline-netwerk kunt opzetten dat niet af te luisteren is. Als u een nieuwe powerline-adapter uit de doos haalt, dan is deze voorzien van een standaardwachtwoord dat voor vrijwel ieder merk hetzelfde is. Handig, want zo maken de adapters direct contact als u ze uit de doos haalt. Wij bevelen u echter aan om het wachtwoord te wijzigen. Hoewel het signaal uw meterkast waarschijnlijk niet voorbij gaat, is het gevaar van afluisteren wel aanwezig in bijvoorbeeld studentenflats. Wij hebben in een dergelijke situatie eens onbedoeld toegang gekregen tot een netwerk omdat onze powerline-adapter zich verbond met een al aanwezig powerline-netwerk in hetzelfde pand dat nog was voorzien van het standaardwachtwoord. Beveiligen kan op drie manieren: met behulp van drukknopjes, via software waarbij de adapter verbonden is met de lokale computer, of via software op afstand waarbij uw pc is verbonden met een powerline-adapter en u tevens het wachtwoord van een andere adapter wilt wijzigen. Om op afstand een wachtwoord te wijzigen moet u een codereeks van zestien karakters kennen die op de adapters zelf staat. Deze kunt u het beste opschrijven voordat u de adapters aansluit, zodat u altijd via de software het wachtwoord van uw netwerk op afstand kunt wijzigen.

In dit geval gaat het over een Devolo, maar dat is zeker niet de enigste:o

ja daar heb je inderdaad wel gelijk in, dit klopt wel wat je schrijft.

Het gaat mij niet om het feit dat ik perse gelijk wil hebben maar dat TS weet wat wel en niet mogelijk is.
Ik blijf er wel bij, dat 140 mtr. een erg grote overbrugging, of er zou zoiets als een versterker moeten bestaan.
Dat is mij onbekend.

Ik bedoelde het ook positief, sorry dat het verkeerd overkwam (jammer dat tekst geen emotie kent buiten de emoticons :)). 100 meter is gegarandeerd bij UTP en die powerlines hebben zeker niet zo'n sterk signaal.

Anywayzzz: Knuffel :love: Ik weet dat jij vaak wel met goede antwoorden komt.

Laatst bewerkt:
Het moet inderdaad niet te ingewikkeld.
Ik zal alle optie's bekijken.
Toch lijkt de allerlaatste mij wel wat toe.
In ieder geval iedereen erg bedankt.

Groeten Jacob

Coenraad, jij hebt het over een modem met router waarvan de antenne uitwisselbaar is.
Dat gaat bij mij niet lukken vrees is. Deze zit vast. Ronnie1, jou oplossing klinkt ook goed, alleen wil het liefst geen antenne's naar buiten brengen.
Zou dan de Engenius EOC-1650, alsnog werken? Ik lees er niks over.

In de beschrijving kom ik het volgende tegen:

P O W E R - O V E R - E T H E R N E T (2 4 V P O E) C A P A B L E
Power and data over one single cable for convenient installation
Less heat dissipation to ensure reliable performance
Capable of 300 feet PoE cable length
Power Injector Included

Wat de kabel dus zou betreffen komt hij niet verder dan ong. 100 mtr:o.

maar over welk dingen hebben we het nu?
Het is namelijk bij mij zoals, als ik kies voor zo'n eminentgeval, dan gaat het over een lengte van 140 meter (dit is de lengte van de stroomdraad) de werkelijke lengte van het punt waar mij internet zich nu bevind en waar het naartoe moet (linea reacta) is hooguit 60 meter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan