Eml bestand wordt geopend door Windows live mail ipv Outlook Express

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorrans

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2009
Ik heb Outlook Expres als standaard email programma.
Nu komt het.
Na het installeren van MSN kan ik de bestanden die ik heb opgeslagen in een aparte map via de verkenner niet meer openen met Outlook Express.

Als ik op een bestand dubbel klik met de extensie eml. wordt het niet geopend via Outlook expresse maar via Windows live mail
Ik kan hier niks mee omdat mijn adres boek en e mail account in Outlook zitten ( ik werk daar altijd mee)

Als ik op het bestand ga staan en met de rechter muis knop klik komt er ` open met` menu waarin je een voorkeur programma kan kiezen waarmee je het bestand kunt openen.
Helaas zit het outlook pictogram er niet meer in en kan ik deze niet selecteren.
Ik heb geprobeerd via bladeren in dit menu, het bestand msimn.exe uit de map Outlook expres te kopiëren.
Alleen als ik het bestand wil selecteren zie ik het niet terug

Een vervelend probleem waar ik niet uitkom.

Laatst bewerkt:
Kijk eerst na of Outlook Express nu als voorkeurs mailprogramma wordt gebruikt:
Start -> Uitvoeren -> inetcpl.cpl
tabblad Programma's
Zet bij E-Mail (weer) Outlook Express als favoriete E-mail programma.

Kijk of dat je probleem al verhelpt. Daarna kun je in Outlook Express zelf ook nog nakijken of het het favoriete mailprogramma is: Extra -> Opties -> tabblad Algemeen -> kijk na of bij Programma's voor afhandelen van berichten inderdaad staat: Dit is het standaard e-mailprogramma met als niet in te drukken (=grijsgedrukt) ernaast: Als standaard instellen.

Kijk of dit direct de oplossing biedt.

Succes,

Tijs.

Microsoft Outlook is iets anders dan Outlook Express, daarom verplaatst naar juiste sectie.

Ok, doe dan het volgende:
Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
assoc .eml
ftype | find /i "microsoft internet mail message"

Let op: tussen ftype en find staat een zgn. 'pipe-line'-teken, oftewel Shift-\ op mijn toetsenbord.

Levert bij mij de volgende uitvoer op:
Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\tijs>assoc .eml
.eml=Microsoft Internet Mail Message

C:\Documents and Settings\tijs>ftype | find /i "microsoft internet mail message"

Microsoft Internet Mail Message="%ProgramFiles%\Outlook Express\msimn.exe" /eml:%1

Wat leveren de 2 commando's bij jou op?
(Je kunt een schermafdruk posten, zie mijn 'handtekening' hoe je dat kunt doen).

We horen het wel.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo Tijs

zie info

C:\Documents and Settings\Sander>ftype | find /i "microsoft internet mail message"

Microsoft Internet Mail Message="C: \ Program Files\Windows Live\ Mail\ wlmail..exe" /eml:%1

Dan lijkt het niet ingewikkeld te zijn (bijna een kopie van wat de informatie van ftype teruggaf in mijn posting, maar dan instellen ipv. bekijken):

Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
ftype "Microsoft Internet Mail Message"="%ProgramFiles%\Outlook Express\msimn.exe" /eml:%1

Succes,

Tijs.

Hej Tijs

Tack så mycket för hjälpa

Det fungera jätte bra

Bedankt van uit een prachtig Zweden

Het werkt weer zoals het werken moet

Hej do

Fijn dat het nu weer werkt zoals jij het wilt hebben. :)

De vraag nog op opgelost zetten ajb: Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.

Ik heb Outlook Expres als standaard email programma.
Nu komt het.
Na het installeren van MSN kan ik de bestanden die ik heb opgeslagen in een aparte map via de verkenner niet meer openen met Outlook Express.

Als ik op een bestand dubbel klik met de extensie eml. wordt het niet geopend via Outlook expresse maar via Windows live mail
Ik kan hier niks mee omdat mijn adres boek en e mail account in Outlook zitten ( ik werk daar altijd mee)

Als ik op het bestand ga staan en met de rechter muis knop klik komt er ` open met` menu waarin je een voorkeur programma kan kiezen waarmee je het bestand kunt openen.
Helaas zit het outlook pictogram er niet meer in en kan ik deze niet selecteren.
Ik heb geprobeerd via bladeren in dit menu, het bestand msimn.exe uit de map Outlook expres te kopiëren.
Alleen als ik het bestand wil selecteren zie ik het niet terug

Een vervelend probleem waar ik niet uitkom.

@vuurvlieg Graag een eigen vraag maken a.u.b. Het is niet netjes om in een ander zijn of haar vraag jouw probleem aan de orde te stellen. Bovendien is het verwarrend voor de helpers.

Outlook Express

Excuus, ik ben nieuw op dit forum en weet nog niet goed hoe e.e.a. werkt. Ik zal mijn vraag onder Outlook Express stellen.

Huijb, het is vast erg dom, maar ik kom er niet uit hoe ik een nieuwe/eigen vraag moet stellen. Kunt u me dat vertellen? alvast mijn dank en een vriendelijke groet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan