Emoticons verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.
PJnijm zegt: Die staan onder Applicatie data onder user name.

Waar vind ik dat? Staat het bij mij soms in het Nederlands? Waar moet ik dan zoeken?
Ik wil namelijk een emoticon vanuit messenger ergens anders voor gebruiken en ben ook op zoek naar de e.v.t. map waar die in staan ... :rolleyes:

Hier staat het:

C:\Documents and Settings\jouw gebruikersnaam\Application Data

Application Data is een verborgen map. Deze kun je zichtbaar maken via extra, mapopties, tabblad weergave

Hm Tnx... Had het net gevonden.. Nu is het afwachten wie heeft ontdekt hoe deze afbeeldingen om te zetten in jpg of gif ..

Is dat al bekend?? :$

Laatst bewerkt:
Je moet ze gewoon kopieren naar een andere map toe bijvoorbeeld naar Mijn afbeeldingen. Daarna moet je ze helaas stuk voor stuk omzetten naar een GIF bestand. Dus .gif. Succes!!!!!!

Hier staat het:

C:\Documents and Settings\jouw gebruikersnaam\Application Data

Application Data is een verborgen map. Deze kun je zichtbaar maken via extra, mapopties, tabblad weergave

Dat heeft geen zin want het zijn zgn. DAT bestanden.

Hoe zet ik ze om in .gif bestanden?
Neem aan dat simpel de naam veranderen niet volstaat in deze?
Is hier een programmatje voor??

Dat is heel eenvoudig zonder dat je daarvoor een programma nodig hebt. Stel het mapje heet. sdlksdj.DAT. Je verandert de naam dan in sdlksdj.gif. Dus bij naam wijzigen verander je het DAT in GIF. Note laat die bestanden wel zo staan. Dus alleen de gekopieerde mapjes veranderen in een ander bestand.

Succes!!

Laatst bewerkt:
Hey, het is dus wel zo simpel.. Tnx!!
Ik ga het gelijk proberen..

(heb er gelukkig geen 100erden emo's in staan ;) )

Hm.. Kom er nu mee aan het kijken hoor... Hoe verander ik de naam? Het zou toch simpel moeten zijn, maar aangezien hier aangegeven staat dat het een .Dat bestandje is.. lijkt het er op dat ik het nu niet kan veranderen.
Heb het idee dat ik wat over het hoofd zie.. maar wat?

ShowandTell.jpg

Bij naam wijzigen komt enkel de bestandsnaam er te staan. Hij selecteerd deze dan. Het gedeelte van het .DAT staat er dan niet bij.
Op het moment dat ik er .gif achter zet, blijft de pc zeggen dat het een .DAT bestand is...

Ik kom er niet uit.. Zal aan de griep liggen denk ik (HATJSOE!)

Laatst bewerkt:
Kopieer alle mapjes naar een andere map. Als je dat gedaan hebt WIJZIG je de NAAM. Dus rechtermuisknop Wijzigen naam in een GIF bestand.

Heb ze al gekopieerd. (gelijk al)
Heb de wijziging al geprobeerd ...
Het lijkt echt niet te werken..

Voordat je stappen gaat uitvoeren eerst even alles doorlezen wat bij dat ''punt'' staat.

Emoticons.

Zelf Maken:
Als je zelf emoticons gaat maken kan je dat doen op verschillende grootte. Er zijn twee maten waarbij ze in msn goed worden weergeven. Namelijk 19x19, en 20x20 pixels. Eventueele afwijkingen kunnen wel, maar vaak geeft dat geen mooi effect.
Toelichting: 1x2 (pixels). De 1 staat voor de breedte en de 2 voor de hoogte.

Opslaan vanuit een account:
  • Geef eerst de verborgen bestanden weer (verkenner->extra->mapopties->weergave).
  • Zorg nu dat de extentie's zichtbaar worden:
  1. Ga naar een willekeurige map.
  2. Ga naar mapopties (extra->mapopties)
  3. Kies het tabblad "Weergave".
  4. Zoek naar de volgende regel: "Extentie's voor verborgen bestandtypen verbergen".
  5. Haal het vinkje voor de regel weg.
  6. Klik op "Toepassen" en daarna op "OK".

• Ga naar C:\Documents and Settings\[gebruikersnaam]\Application Data\Microsoft\MSN Messenger\
  • Zoek even naar de map die hoort bij je account (Dat is één van de mappen met nummers) en open die map.
  • Open de map "CustomEmoticons".
  • Verander de extentie op de volgende manier: Kies voor naam veranderen en haal dat weg en vervang dat door jpg of gif
De *.dat-bestanden gewoon overzetten werkt niet. MSN Messenger pakt de *.dat bestanden dan namelijk niet.

rve123.

Denk dat je hier wat verder mee komt ;)

sukzes :cool:
ik heb er zo 348 stuks omgezet voor mijn dochter :love:
maar het werk wel :thumb:

Precies het moet werken en hoop dat je er uitkomt. Ik zag wel dat je mapjes niet eruit zagen zoals bij mij. Je moet namelijk de volledige naam kunnen zien.

Ja dank je!! Eigenlijk dus een beetje het zelfde als al gezegd is, maar dan met wat meer info eraan vooraf. Mijn probleem is dus nu, wanneer ik de naam wil veranderen, ik enkel de naam VOOR het .DAT kan veranderen. Het TYPE bestand veranderd dus niet.

Wanneer ik bijvoorbeel het bestandje emo.DAT wil veranderen.. verander ik dus enkel de naam voor de punt. Met als resultaat dat het bestandje dan bijvoorbeel emo.gif.DAT heet en nog steeds aangegeven staan als DAT file....

:shocked:

Precies het moet werken en hoop dat je er uitkomt. Ik zag wel dat je mapjes niet eruit zagen zoals bij mij. Je moet namelijk de volledige naam kunnen zien.

Dat bedoel ik dus ... Ik snap er bijna geen Jota meer van ... Ik krijg op 1 of andere manier NIET de hele naam te zien.
Ik snap echt wel wat jullie bedoelen.. maar het lukt me gewoon niet..

En zo'n erge no no ben ik nou ook weer niet op de pc..

DAT moet weg en worden vervangen door GIF. De rest kun je evt. laten staan!!

Je zult toch echt de map application data zichtbaar moeten maken....of quote je de verkeerde?

Die map is zichtbaar.. heb alle bestandjes al voor me. En zit al in de Custom emoticons.
Verborgen mappen en bestanden worden bij mij altijd al weer gegeven. ;)

PJnijm zei:
DAT moet weg en worden vervangen door GIF. De rest kun je evt. laten staan!!

Dat weet ik ... ik krijg alleen de volledige bestands naam niet in beeld! :(

Dit voorbeeld zou je dus moeten zien:

Bijlagen

• DAT bestanden Voorbeeld.JPG
    DAT bestanden Voorbeeld.JPG
    83,9 KB · Weergaven: 19
Ga naar een willekeurige map.
Ga naar mapopties (extra->mapopties)
Kies het tabblad "Weergave".
Zoek naar de volgende regel: "Extentie's voor verborgen bestandtypen verbergen".
Haal het vinkje voor de regel weg.
Klik op "Toepassen" en daarna op "OK

je heb {nog } niet alles gedaan :o
dit vinkje weghalen dan kan je bij de extenties bij :rolleyes:

:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan