Empire en napoleon total war traag HELP !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

killfalcon94

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2008
Ik heb een probleem met empire: total war en napoleon: total war... niet zo lang geleden kocht ik een nieuwe computer voor beter te kunnen gamen, alle games bv black ops , endwar enzo gingen perfect maar bij empire en napoleon total war is dat niet zo...

Het beginfilmpje gaat zeer goed de campain map ook het laden duurd niet zo lang maar vanaf dat ik een battle wil starten begint het spel te laggen zelfs als ik maar met 2 units ofzo op het veld sta als ik inzoom gaat het nog trager en moet ik op alles 2 keer klikken ik heb al met de grapics en resolutie zitten prutsen maar dat helpt niets :(
- heb het met gamebooster al geprobeerd
- heb met hp update en met windows update voor nieuwe drivers en updates gezocht
- heb ook al met driverscanner 2010 gezocht maar heeft ook niet veel opgeleverd
en dan heb ik ook nog op 'can you run it' gekeken als mijn computer wel zwaar genoeg is en normaal zou hij dat spel perfect moeten aankunnen...

mijn computer heeft:
Intel(R) Core(TM) i3 CPU 530 @ 2.93GHz
5.9 GB Ramgeheugen
Microsoft Windows 7 Home Premium Edition (build 6000), 64-bit
ATI Radeon HD 5450
pixel shader 5.0
video Ram?: 3.7Gb
harde schijf: 2x 698.5 GB

ahja en de patches worden normaal geinstaleerd met steam dus ik denk wel dat alle patches ook zijn geinstaleerd en ik kon ook graphics driver scan doen met steam en dat heb ik gedaan. dus volgens mij zijn alle laatste drivers geinstaleerd :p

Zou het kunnen helpen als ik systeemoptimalisatie doe ? dat is defragmentatie enzo of een virusscan maar ik denk niet dat er nu al virussen op mijn computer staan ik heb hem nog maar...

alle kleine tips of ideeën kunnen helpen ik wil die games zo graag deftig kunnen spelen!!

alvast bedankt.

als zo'n site als Can i run it? aangeeft dat je pc het aankan dan zou dat in practijk moeten werken. en verder heb je inderdaad alles al zo'n beetje bekeken wat te bedenken valt.
wat ik me verder nog kan bedenken is dit, is dit een heel erg nieuwe game? (ken de game zelf niet), want t gebeurt heel vaak, helaas, dat hele nieuwe games eigenlijk nog niet klaar voor release zijn, maar dan toch worden gereleased. wat voor lag problemen en andere troep zorgt, vaak moet men dan nog een maand of langer wachten eer er patches verschijnen voor de game die dan deze problemen wegnemen. misschien moet je dus even googelen hiernaar. wat ook (een klein beetje) kan helpen is een ander soort optimalisatie. er zijn programmatjes die ervoor zorgen dat alle andere programmatjes die draaien op je pc terwijl je een game speelt, en die niet nodig zijn, dat deze gestopt worden. weet even niet zo snel meer hoe deze heten. maar verwacht hier geen wonderen van. klinkt mij in de oren als dat de game nog gewoon te nieuw is en gepatched moet worden.

succes,
leon

En je videokaart, de ATI Radeon HD 5450, is ook helemaal geen gaming kaart!!!

ik ken die kaart niet, maar als hij wel black ops kan spelen dan zou je verwachten dat die kaart toch wel wat aankan, black ops is niet echt zwaar maar vraagt toch iets aan kracht van een vid kaart

leon

Met de passieve koeling, het lage energieverbruik en de low-profile-form factor is de HD 5450 bij uitstek geschikt voor htpc's. Helaas heeft AMD zijn Linux-drivers nog lang niet op orde, dus lijkt voor de HD 5450 alleen een carrière in Windows-htpc's weggelegd. Voor het spelen van games is AMD's jongste domweg niet geschikt - daar is de HD 5670 een stuk beter voor toegerust, en die is niet veel duurder.

Bron: http://tweakers.net/reviews/1551/4/...il-klein-en-zuinig-verbruik-en-conclusie.html

Het spel is van 2009 ergens het heeft al een paar patches dus ik denk niet dat het aan dat ligt. En met gamebooster sluit je toch alle onnodige programma's. En een nieuwe videokaart kopen of is er iets aan te doen ? want als ik het spel op low grapics probeer of andere resolutie gebeurt er niets het blijft traag en toch kan ik andere games op hoge grapics spelen... Zou het niet aan het spel zelf kunnen liggen ? En om deftig te kunnen gamen is het nu toch ook niet echt nodig om de beste en snelste computer te kopen? mijn vorige computer was een xp 2005 vn 1.8Ghz en ik zat er modern warfare 2 , oblivion , farcry2 , rome total war en cod4 op de spelen zonder probleem...

alvast bedankt voor zo snel te antwoorden!

het hoort zich aan dat de game zelf deze issues heeft en dat het inderdaad niet aan je pc ligt dan, (temeer daar veranderingen in grafics of resoluties niets uit halen) sommige games blijven rammelen ondanks patches, gewoon slecht gecoded.
het hangt een beetje van de games af die je speelt, bij de meeste nieuwe fpshooter games heb je behoorlijk wat power nodig. heb zelf een 4 jaar oude pc (dual core 2.4 Ghz, ENGTX275 videokaart) dus je zou verwachten dat ik daarme de nieuwste games makkelijk aankan, maar helaas kan ik ook niet meer de nieuwste games aan, op redelijk hoge settings.
persoonlijk vind ik dat de industrie nu even moet stoppen met steeds maar meer te verlangen qua hardware, het gaat erop lijken dat als je binnenkort niet quad core hebt je niet meer mee kunt gamen met de nieuwste fpshooter games.

leon

het hoort zich aan dat de game zelf deze issues heeft en dat het inderdaad niet aan je pc ligt dan, (temeer daar veranderingen in grafics of resoluties niets uit halen) sommige games blijven rammelen ondanks patches, gewoon slecht gecoded.
het hangt een beetje van de games af die je speelt, bij de meeste nieuwe fpshooter games heb je behoorlijk wat power nodig. heb zelf een 4 jaar oude pc (dual core 2.4 Ghz, ENGTX275 videokaart) dus je zou verwachten dat ik daarme de nieuwste games makkelijk aankan, maar helaas kan ik ook niet meer de nieuwste games aan, op redelijk hoge settings.
persoonlijk vind ik dat de industrie nu even moet stoppen met steeds maar meer te verlangen qua hardware, het gaat erop lijken dat als je binnenkort niet quad core hebt je niet meer mee kunt gamen met de nieuwste fpshooter games.

leon

ik heb op internet idd al klachten gezien van total war patches, dat ze het spel vertragen miss ligt het daaraan hoop ik... dan moet ik gewoon wachten op een nieuwe patch. En ik vind het ook irritant dat er alsmaar betere en snellere hardware komt en zwaardere games want tegenwoordig is een pc van 2 jaar al bijna oud als het om games gaat :confused: . dus miss is het best gewoon af te wachten voor een nieuwe patch ofwel is er iets met het spel zelf miss opnieuw installeren of zo ?

spel is uit 2009 he, dan komt er misschien nog een patch die alles weer fixed. weet niet of je de andere patches hebt gebruikt die al uit zijn, maar misschien ligt t anders daaraan. want heel soms maken patches ook problemen, dan fixen ze het ene maar veroorzaken aan de andere kant weer een probleem, (alhoewel dit niet vaak gebeurt).
en als je op forums hebt kunnen lezen dat patches de boel vertragen dan ligt t waarschijnlijk daaraan.
de game opnieuw installen is altijd goed bij problemen, soms gaat er iets fout tijdens een install.
denk dat je het beste dus eerst de game kunt de-installen (via de uninstall.exe of via config scherm!), dan opnieuw installen, en dan proberen zonder die patches.
kijken of t dan beter is, zoniet, dan alsnog de beschikbare patches installen en hopen dat t dan beter gaat.
als t dan nog zo is dan vrees ik dat je er niets aan kunt doen, enkel hopen dat ze alsnog een nieuwe patch releasen, (even googelen en zoeken wat de makers van de game hierover zeggen).

succes,
leon

ik heb een brutte gaming pc thuis staan en heb ook lag met napoleon zelf als ik alles op low zet heb ik soms nog steeds dat ik zwarrte maanetjes zie en een paars veld:S dit licht echt niet aan de game ik ken ook mense waar bij die het in het begin al gelijk goed deed

gelukkig is het allen in battels in de campene en niet de campene map zelf of losse bettels maar het is soms best verveelend als je het gevecht zelf wilt doen

ik noem mijn computer nu ook weer geen brute game pc maar normaal zou mijn computer het spel moeten aankunnen want ik heb het op can you run it getest en daar zeggen ze dat het perfect moet gaan en als ik dan in het spel op die automatic knop druk bij de grapics zet hij alles op high :confused: en toch gaan de battles traag ik denk nog altijd dat ik iets dom over het hoofd heb gezien dat het probleem zou moeten oplossen...

iemand nog ideeën of tips ???

Alvast bedankt
Simon

Wat noem jij een"brute gaming pc"?

nouw ja dat ik hem zeeker makkelijk op het hoogste kan speelen en dat die dat makkelijk aan moet kunne omdat er nog wel dinge zijn die nog meer vraagen die speelt die ook op veary high dus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan